Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies sökes: Nybörjare, malmötrakten

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 22:17
    MattiasN;552422 wrote:
    Någon som vet hur Kämpinge sidan är för nybörjare?

    Icke bra, det är ju inte direkt habo eller väg 100 🙂

    Vågor och blir djupt direkt, inte så lämpligt när man ska spendera sin första tid i vattnet och tappa brädan hej vilt.
    Fredag ska de blåsa hejvillt i habo.

  • mattiasn

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 07:24

    Verkar bli “bra” vind även väg 100 på Fredag.

  • loppan

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 13:59

    kan inte i morgon syrran tar studenten =(

    //Jonas

  • appelqvist

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 16:52
    MattiasN;552422 wrote:
    Någon som vet hur Kämpinge sidan är för nybörjare?

    Kan bekräfta att den är kass. Var där mellan 12:00 och 18:00 idag. Vinden var väldigt nyckfull så det var en del problem med kiten. Förutom det är det djupt snabbt och en del vågor. Idag drev vi kraftigt mot kanalen. Fick också världens trassel med linorna efter att ha fått tång på dem.

    Annars var det toppen. Var nästan på brädan och det gick perfekt att bodydragga. Börjar få bra pli på kiten.

    Jag kan inte imorgon men annars är jag laddad hela helgen. :laugh: Habo på lördag?

  • mattiasn

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 17:58
    Appelqvist;552591 wrote:
    Kan bekräfta att den är kass. Var där mellan 12:00 och 18:00 idag. Vinden var väldigt nyckfull så det var en del problem med kiten. Förutom det är det djupt snabbt och en del vågor. Idag drev vi kraftigt mot kanalen. Fick också världens trassel med linorna efter att ha fått tång på dem.

    Annars var det toppen. Var nästan på brädan och det gick perfekt att bodydragga. Börjar få bra pli på kiten.

    Jag kan inte imorgon men annars är jag laddad hela helgen. :laugh: Habo på lördag?

    Jag såg några av era tappra försök idag, var ute och gick med hundarna en sväng vid 16. Har du den blå Kiten eller den röda/svarta?

    Jag siktar nog på väg 100 imorgon efter jobbet om det inte blåser allt för mycket storm, men som prognoserna ser ut ska det vara runt 10m/s

  • loppan

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 19:22
    Appelqvist;552591 wrote:
    Kan bekräfta att den är kass. Var där mellan 12:00 och 18:00 idag. Vinden var väldigt nyckfull så det var en del problem med kiten. Förutom det är det djupt snabbt och en del vågor. Idag drev vi kraftigt mot kanalen. Fick också världens trassel med linorna efter att ha fått tång på dem.

    Annars var det toppen. Var nästan på brädan och det gick perfekt att bodydragga. Börjar få bra pli på kiten.

    Jag kan inte imorgon men annars är jag laddad hela helgen. :laugh: Habo på lördag?

    Jag e på var som på lördag, hoppas på bra vind!

    //Jonas

    0708600130

  • appelqvist

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:51
    MattiasN;552611 wrote:
    Jag såg några av era tappra försök idag, var ute och gick med hundarna en sväng vid 16. Har du den blå Kiten eller den röda/svarta?

    Jag siktar nog på väg 100 imorgon efter jobbet om det inte blåser allt för mycket storm, men som prognoserna ser ut ska det vara runt 10m/s

    Ha ha, pinsamt! Jag har den blå kiten. Först gången jag testade den. Inte helt enkel att vattenstarta. Jag behöver nog trimma den lite och träna.

    Lördag vid väg 100 låter bra.

  • loppan

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:01

    hoppas på bra väder i morgon då. just nu ös regnar det i ystad.

    //Jonas
    0708600130

  • mattiasn

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:17
    Appelqvist;552732 wrote:
    Ha ha, pinsamt! Jag har den blå kiten. Först gången jag testade den. Inte helt enkel att vattenstarta. Jag behöver nog trimma den lite och träna.

    Lördag vid väg 100 låter bra.

    Då såg jag er färd mot kanalen strax efter en massa lin trassel.

    Lördag är jag upptagen med annat trams så det blir idag för min del. Regnar och blåser här just nu så jag hoppas det slutar regna till i em/kväll.

  • marcusz

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:37
    Appelqvist;552732 wrote:
    Ha ha, pinsamt! Jag har den blå kiten. Först gången jag testade den. Inte helt enkel att vattenstarta. Jag behöver nog trimma den lite och träna.

    Lördag vid väg 100 låter bra.

    jag är också en nybörjare som bor i Falsterbo. Jag har gått ett par kurser och är sugen på att köpa egen utrustning. Skulle egentligen gått en kurs i Habo idag…
    Låter riktigt skoj att ni kör här nere vid väg 100, så jag kommer nog förbi och kollar om ni är där imorgon!

  • mattiasn

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:50
    MarcusZ;552749 wrote:
    jag är också en nybörjare som bor i Falsterbo. Jag har gått ett par kurser och är sugen på att köpa egen utrustning. Skulle egentligen gått en kurs i Habo idag…
    Låter riktigt skoj att ni kör här nere vid väg 100, så jag kommer nog förbi och kollar om ni är där imorgon!

    Kul med fler folk här i krokarna!

  • pjoter

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 10:56
    MattiasN;552745 wrote:
    Då såg jag er färd mot kanalen strax efter en massa lin trassel.

    Lördag är jag upptagen med annat trams så det blir idag för min del. Regnar och blåser här just nu så jag hoppas det slutar regna till i em/kväll.

    Snälla, ge er inte ut i vindar som idag om ni inte har full koll på läget!!!

    Det toppar en bra bit över 20m/s vilket är lika med över 70km/h. Händer något har man inte en chans att lösa ut i tid utan kommer att slå sig, ordentligt….

    Det är inte för att vi mer erfarna vill ha vattnet för oss själva utan för att vi vill slippa onödiga olyckor.

  • mattiasn

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 11:47
    pjoter;552784 wrote:
    Snälla, ge er inte ut i vindar som idag om ni inte har full koll på läget!!!

    Det toppar en bra bit över 20m/s vilket är lika med över 70km/h. Händer något har man inte en chans att lösa ut i tid utan kommer att slå sig, ordentligt….

    Det är inte för att vi mer erfarna vill ha vattnet för oss själva utan för att vi vill slippa onödiga olyckor.

    Jag har också sett detta så dagens övningar vid väg 100 är inställda.
    Men tack ändå för upplysningen, bättre att säga det en gång för mycket än en gång för lite.

  • loppan

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 08:14

    Någon som ska ut idag??

  • appelqvist

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 09:31

    Någon som är sugen imorgon efter att baksmällan har gett upp?

Sida 4 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies sökes: Nybörjare, malmötrakten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.