Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

  • Sommarsäsong Öland

    Publicerad av tim-eriksson på 31 mars, 2010 vid 22:32

    Surfet är på tok för dåligt i Uppsala sommartid så nu åker jag och tjejen ner till öland för att säsongsjobba och förhoppningsvis vindsurfa hela sommaren! Surfbussen följer med.

    Har blivit erbjuden en tjänst på Ekerums Strandkrog, sådär bra kontakt med killen som driver det och de vill knappt att vi kommer på intervju. Vill att vi kommer ner 15 juni och börjar jobba.. Känns lite oseriöst men stället verkar bra?..

    Någon som vet något om Ekerums strandkrog? Bra ställe att tillbringa en sommar? Arbetstiderna var ca 15-00 vilket är helt okej surfmässigt och bra avstånd till haga. Fungerar att surfa på SV!

    Alternativet är Böda Sand, där vi har blivit erbjuden kontakt på 2 månader, bra personalboende och vi får jobba tillsammans ca 14-23.30. Ledigt 2 dagar i veckan. Verkar vara ett kalasjobb och bra och seriöst folk!

    Nackdel, Surfet är inte klockrent pga ligger på ost sidan?.. Samt lite tråkigt 2 månader kanske? Trist att surfa ensam där uppe för antar att det är ont om vindsurfare på den campingen?

    Så… Ekerum vs Böda..

    Ska försöka få fram kontrakt osv från Ekerum imorgon..

    surfslusken svarade 14 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    31 mars, 2010 vid 23:14

    Ekerum. Utan problem.

    Möjligen kan man ju varna för att 15 ofta är klockslaget när sjöbrisen kickar in rejält.

  • swe-496

    Medlem
    1 april, 2010 vid 01:37

    Ni kan ju kolla om det finns något säsongsjobb i Färjestaden eller Mörbylånga också..
    Det är ju lite närmare till Haga Park

  • speedkenta

    Medlem
    1 april, 2010 vid 05:07
    Tim.Eriksson;604133 wrote:
    Surfet är på tok för dåligt i Uppsala sommartid så nu åker jag och tjejen ner till öland för att säsongsjobba och förhoppningsvis vindsurfa hela sommaren! Surfbussen följer med.

    Har blivit erbjuden en tjänst på Ekerums Strandkrog, sådär bra kontakt med killen som driver det och de vill knappt att vi kommer på intervju. Vill att vi kommer ner 15 juni och börjar jobba.. Känns lite oseriöst men stället verkar bra?..

    Någon som vet något om Ekerums strandkrog? Bra ställe att tillbringa en sommar? Arbetstiderna var ca 15-00 vilket är helt okej surfmässigt och bra avstånd till haga. Fungerar att surfa på SV!

    Alternativet är Böda Sand, där vi har blivit erbjuden kontakt på 2 månader, bra personalboende och vi får jobba tillsammans ca 14-23.30. Ledigt 2 dagar i veckan. Verkar vara ett kalasjobb och bra och seriöst folk!

    Nackdel, Surfet är inte klockrent pga ligger på ost sidan?.. Samt lite tråkigt 2 månader kanske? Trist att surfa ensam där uppe för antar att det är ont om vindsurfare på den campingen?

    Så… Ekerum vs Böda..

    Ska försöka få fram kontrakt osv från Ekerum imorgon..

    Skall kolla upp åt dig
    Böda vet jag är bra
    Har över 30 år i branchen så jag har rätt bra koll
    Har du inget anställningbevis kan dom ju be dig dra åt
    Öland är rena rama Vilda Västern i krogbranchen
    Hela hösten brukar tidningarna vara fyllda av folk som blivit blåsta på sina löner
    Sen vill alla att du skall provjobba gratis en vecka så hör dom av sig
    Åter kommer skall ta reda på vad det är för snubbar som driver Ekerum

  • peter-b

    Medlem
    1 april, 2010 vid 06:42

    Böda är seriöst, Sofi som sköter resturangerna har varit ansvarig där i många år och många kommer tillbaka och jobbar år efter år.
    Men långt till surfet om du ska segla på haga.
    Seglingen på norra öland vet jag inget om, men det verkar som det finns lite ställen där upp med bra förhålanden, kolla upp detta med öläningarna.
    Annars är det säsongsstart på fre haga park, vi ses.

    Peter

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 07:07
    Peter B;604151 wrote:
    Böda är seriöst, Sofi som sköter resturangerna har varit ansvarig där i många år och många kommer tillbaka och jobbar år efter år.
    Men långt till surfet om du ska segla på haga.
    Seglingen på norra öland vet jag inget om, men det verkar som det finns lite ställen där upp med bra förhålanden, kolla upp detta med öläningarna.
    Annars är det säsongsstart på fre haga park, vi ses.

    Peter

    Ann-Sofie är jättetrevlig! Fick ett jättebra intryck av henne och deras nya strand restaurang. Var ganska inställd på att tacka nej till jobbet men hon var riktigt trevlig och erbjöd oss en kanonbra tjänst, så måste tänka om lite nu…

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 07:11
    Speedkenta;604142 wrote:
    Skall kolla upp åt dig
    Böda vet jag är bra
    Har över 30 år i branchen så jag har rätt bra koll
    Har du inget anställningbevis kan dom ju be dig dra åt
    Öland är rena rama Vilda Västern i krogbranchen
    Hela hösten brukar tidningarna vara fyllda av folk som blivit blåsta på sina löner
    Sen vill alla att du skall provjobba gratis en vecka så hör dom av sig
    Åter kommer skall ta reda på vad det är för snubbar som driver Ekerum

    Grymt ! ! !

    Killen som jag har kontakt med heter Skender, inget ont om killen men det verkar vara lite, som du fint beskriver, vilda västern stuk hos honom… Är en 5-stjärnig camping så borde ju vara ett okej ställe tycker jag?

    Har tillräckligt med erfarenhet för att kunna ställa lite krav, Då jag har ett kanonbra erbjudande från Böda så tänker jag chansa lite på Ekerum, om vi inte får ett mycket fördelaktigt erbjudande och kontrakt så tackar vi nej, då får det f*n bli böda och offshore segling hela sommar 😛 Jag har stora segel… Men vore roligare med Haga…

  • styret

    Medlem
    1 april, 2010 vid 09:35

    Jag ahr inte surfat särskilt mycket på Norra Öland under högsommaren.

    Böda är nog kul om man gillar säsongsjobb och uteliv. sjukt mycket folk och bra drag verkar det som och det rapporteras om att det kan gå att surfa där en del.

    Men åker du till Öland för att få ta del av allt bra plattvattensurf som man läser om här på konfen så är det Haga som gäller.
    Det är där brisen är som starkast och det är där surfhänget är. Det är långt från böda till Haga, runt 10 mil, vägarna är som kostigar och i sommartrafiken går det inte snabbt. Men du kan ju sova i bussen vid fågeltornet dina lediga dagar.

    Ekerum ligger ju bättre till surfmässigt som du säjer och området är ju flådigt och ialafal golfresturangen vet jag har varit bra jobb på.

    Om du vill surfa mycket så ska du helst bosätta dig någonstans söder om bron. Vet inte om du prioriterar att ställena ska ha klass och vara bra meriter för det vet jag itne om dessa är men några tips är Lilla Strandkrogen i Eriksöre, Möllstorps krog, Bo Pensionat i Vickleby eller Kaj4 i Färjestaden. Tror att alla dessa söker folk just nu.

    Oavsett vilket du väljer så är du sjukt välkommen till Öland och förhoppningsvis en grym surfsommar!

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 10:13
    styret;604196 wrote:
    Jag ahr inte surfat särskilt mycket på Norra Öland under högsommaren.

    Böda är nog kul om man gillar säsongsjobb och uteliv. sjukt mycket folk och bra drag verkar det som och det rapporteras om att det kan gå att surfa där en del.

    Men åker du till Öland för att få ta del av allt bra plattvattensurf som man läser om här på konfen så är det Haga som gäller.
    Det är där brisen är som starkast och det är där surfhänget är. Det är långt från böda till Haga, runt 10 mil, vägarna är som kostigar och i sommartrafiken går det inte snabbt. Men du kan ju sova i bussen vid fågeltornet dina lediga dagar.

    Ekerum ligger ju bättre till surfmässigt som du säjer och området är ju flådigt och ialafal golfresturangen vet jag har varit bra jobb på.

    Om du vill surfa mycket så ska du helst bosätta dig någonstans söder om bron. Vet inte om du prioriterar att ställena ska ha klass och vara bra meriter för det vet jag itne om dessa är men några tips är Lilla Strandkrogen i Eriksöre, Möllstorps krog, Bo Pensionat i Vickleby eller Kaj4 i Färjestaden. Tror att alla dessa söker folk just nu.

    Oavsett vilket du väljer så är du sjukt välkommen till Öland och förhoppningsvis en grym surfsommar!

    Tackar styret :)!

    Har sökt jobb på de flesta av ställerna du nämnde, de flesta har anställt eller söker inte.

    Anledningen att jag kollar mestadels på campingar är att man får boendet gratis… Typ. Lite jobbigt att fulcampa en hel sommar på öland? Fungerade 2 veckor i sommars iofs… 😉 (Tack för att ingen körde bort oss, fattiga studenter..)

    Angående plattvatten så hatar jag sktien, är totalt värdelöst på freestyle men om jag får en sommar så kanske jag lyckats åstadkomma något snurrtrick?… Men tjejen är nybörjare så hon vill ha plattvatten 🙂

    Angående meriter osv så har jag tillräckligt bra meriter från service yrket, så är ute efter ett glassigt sommarjobb bara :)! Eftersom jag åker med tjejen så är det lite svårare att skaffa jobb… För vi måste ju ha jobb båda två på samma ställe :wink:… Och hon är down under till 5 maj så kan inte komma på intervju heller :crazy:

    Har för övrigt kontakt med Hamnkontoret och Robinson Crusoe men tror det blir svårt att få till bra tider och jobb för mig och tjejen, samt att vi åker på att bekosta boendet helt själva utan rabatter via jobbet…:mad:

    Ser fram emot en grym sommar på Öland hursomhelst, som du nämnde så kan vi ju åka söderut när vi har någon dag ledigt. Kommer ner Kristihimmelfärd och härjar!

    Ps. Styret, ut och surfa med dig nu! Medelvind på 8 ms.. Hörde rykten om att Emmi och Alm var på väg ut

  • speedkenta

    Medlem
    1 april, 2010 vid 12:18

    Varaktighet/Arbetstid
    Tillsvidare

    Heltid/Deltid

    Tillträde
    Enligt överenskommelse

    Kontaktpersoner
    Zeynetin Harman, 0480-479659

    Arbetsgivare
    Pizzeria Restaurang Capri

    Postadress
    Pizzeria Restaurang Capri
    Smedbyvägen 69
    39470 KALMAR

    Besöksadress
    Smedbyvägen 69

    Telefon och internet
    Tel: 0480-479659
    Varaktighet/Arbetstid
    Visstidsanställning 3 – 6 månader

    Heltid/Deltid

    .

    Lön
    Fast lön

    Timlön

    Ansökan

    Vi tar emot ansökan via e-post: soderportsgarden@hotmail.com

    Kontaktpersoner
    Anes, 0480-12501, mobil 073-5453193

    Arbetsgivare
    Söderport Hotell & Cafe

    Postadress
    Söderport Hotell & Cafe

    39233 KALMAR

    Besöksadress
    Slottsvägen 1A

    Telefon och internet
    Tel: 0480-12501

    örkort
    B

    Tillgång till egen bil

    Varaktighet/Arbetstid
    Tillsvidare

    Heltid/Deltid

    Dagtid, kvällar, helger. Tillträde 100601

    Tillträde
    100601

    Lön
    Fast lön

    Månadslön.

    Ansökan
    Sista ansökningsdag: 2010-05-15

    Ansökan skickas: Stufvenäs Gästgifveri, 385 97 Söderåkra

    Vi tar emot ansökan via e-post: magnus@stufvenas.se

    Kontaktpersoner
    Magnus Berzelius, VD: 0486-21900, 0705-184072, magnus@stufvenas.se

    Arbetsgivare
    Stufvenäs Gästgifveri

    Postadress
    Stufvenäs Gästgifveri

    38597 SÖDERÅKRA

    Telefon och internet
    Tel: 0486-21900
    Fax: 0486-21868

  • mattias-j

    Medlem
    1 april, 2010 vid 12:42

    Har fem somrar bakom mig på Böda Sand, visserligen i början på nittiotalet. Men det faktum att det är samma ägare till allt fortfarande borgar för seriositet. Surfet är det inget fel på heller! Bra sjöbris på Böda Sand, fina vågor på Ängjärnsudde. Kanonhärliga kvällsbrisar i Byxelkrok och dessutom kul hoppställe i Byrum. Om du är ledig och sjöbrisen är hårdare på Haga så tar det ju faktiskt bara 50 min ner….

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 12:50
    Mattias J;604233 wrote:
    Har fem somrar bakom mig på Böda Sand, visserligen i början på nittiotalet. Men det faktum att det är samma ägare till allt fortfarande borgar för seriositet. Surfet är det inget fel på heller! Bra sjöbris på Böda Sand, fina vågor på Ängjärnsudde. Kanonhärliga kvällsbrisar i Byxelkrok och dessutom kul hoppställe i Byrum. Om du är ledig och sjöbrisen är hårdare på Haga så tar det ju faktiskt bara 50 min ner….

    Kul att höra Mattias! Låter ju inte som surfet där uppe är så dåligt ändå…
    Men sjöbrisen?.. jag är ingen expert alls men blir det en sjöbris på böda? Och vilken vinkel blir det då? Ligger grundvinden SV (Vilket den ofta gör på öland?) hur kommer sjöbrisen att påverka då?

    Lutar åt att vi tackar jag till böda jobbet, känns tryggt att ha en seriöst arbretsgivare! Får ingen respons från ekerum just nu…

    Å till haga tar det lite längre tid… bussen går bara i 80, som max… ;)!

    Ps. Emmi och Alm surfar 5.3 just nu på Haga, Även 2 kite’are… Kolla owc webcam.

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 14:03

    Speedkenta, vet du något om Ekerums Strandkrogs nya ägare? Försökte ringa nummret som stog på web sidan men det är tydligen till den gamla ägaren.. Så han var lite putt att de inte hade ändrat än. Skender heter den nya killen som driver det, min kontakt.

    Han är på utlandssemester till 12 april så lite otur, vilket han inte berättade för mig. Ny ägare och de vill att vi bara droppar ner och börjar jobba?… Låter inte så stabilt…

    Edit: Fått tag i han via sms, kommer hem den 12 april och vi får då kontrakt säger han..

    Ångest :mad2::confused2::blush::ooo:

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 15:05
    Tim.Eriksson;604250 wrote:
    Speedkenta, vet du något om Ekerums Strandkrogs nya ägare? Försökte ringa nummret som stog på web sidan men det är tydligen till den gamla ägaren.. Så han var lite putt att de inte hade ändrat än. Skender heter den nya killen som driver det, min kontakt.

    Han är på utlandssemester till 12 aprl så lite otur, vilket han inte berättade för mig. Ny ägare och de vill att vi bara droppar ner och börjar jobba?… Låter inte så stabilt…

    Edit: Nu sms’ar han att vi får kontrakt när han kommer hem den 12.e… Ehm….

    Ångest… Vet inte vad jag ska välja:confused2:

  • speedkenta

    Medlem
    1 april, 2010 vid 16:36
    Tim.Eriksson;604250 wrote:
    Speedkenta, vet du något om Ekerums Strandkrogs nya ägare? Försökte ringa nummret som stog på web sidan men det är tydligen till den gamla ägaren.. Så han var lite putt att de inte hade ändrat än. Skender heter den nya killen som driver det, min kontakt.

    Han är på utlandssemester till 12 april så lite otur, vilket han inte berättade för mig. Ny ägare och de vill att vi bara droppar ner och börjar jobba?… Låter inte så stabilt…

    Edit: Fått tag i han via sms, kommer hem den 12 april och vi får då kontrakt säger han..

    Ångest :mad2::confused2::blush::ooo:

    Det jag hört är lite si och så
    Sen även om campingen är kanon så skall man veta att krogen är en annan sak
    Det arrenderas. Sen vet jag ej vad som skall ske på haga.
    Dom som driver butik och servering vet ej om dom driver krogen på eriksöre
    Kolla upp
    Tlf. 0480-19787
    Mobil. 0703-745 755 (Nicklas)

    Sen vill djurparken har rest personal
    Arbetsgivare
    ÖLANDS DJUR- OCH NÖJESPARK

    Postadress
    ÖLANDS DJUR- OCH NÖJESPARK

    38690 FÄRJESTADEN

    Telefon och internet
    Tel: 0485-39222
    Fax: 0485-31276

    Sen dom nya ägarne till Bo pensionat
    Varaktighet/Arbetstid
    Visstidsanställning 3 – 6 månader

    Heltid/Deltid

    .

    Lön
    Fast lön

    Timlön

    Ansökan

    OBS!! Endast ansökningar via e-post!!

    Vi tar emot ansökan via e-post: info@kusinkreativ.com

    Stora Frögården (här kan du surfa rakt ut från din arbetsplats en stenkast från Haga)

    Varaktighet/Arbetstid
    Visstidsanställning 3 – 6 månader

    Heltid

    Lön
    Fast lön

    Ansökan

    BOSTAD KAN ORDNAS

    Vi tar emot ansökan via e-post: info@hotellkajutan.se

    Telefon och internet
    Tel: 0485-40810

    Kajutan i Mörbylånga (ovanstående)
    Fördel nära till styret och bra surf

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 april, 2010 vid 17:59

    Hur grymt som helst!

    – Bo Pensionat/Kusinkreativ har jag varit i kontakt med och tyvärr kunde inte inte erbjuda någon tjänst. Redan tillsatt.

    – Haga Park / Eriksberg (eller vad det heter), sökt men inte fått någon respons, försökt ringa men inte fått tag i rätt person.

    – Stora Frögården låter ju som en idé att söka, Har inte sett att de har annonserat förutom efter kockar.

    -Hotellkajutan låter också kalas!

    Lite ångest nu bara… Jobbet på böda är kalasbra tror jag, men ligger ju lite fel… Ekerum killen vill att vi ska börja där men verkar lite ouppstyrt så tveksam…

    Ska ringa lite imorgon, för visst får man ringa på långfredagen :)?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.