Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot rekning av Gbg norra skärgård

  • Andy*

    Gäst
    16 januari, 2009 vid 10:08

    Jag kan lätt tänka mig att dra ut i helgen, var någonstans ligger den här jungfruviken?

    Edit: Såg ovan att det ligger på Hönö, tar man sig ut dit med någon färja motsvarande? Aldrig varit där..

  • smaskens

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 10:22

    @Andy* 525867 wrote:

    Jag kan lätt tänka mig att dra ut i helgen, var någonstans ligger den här jungfruviken?

    Edit: Såg ovan att det ligger på Hönö, tar man sig ut dit med någon färja motsvarande? Aldrig varit där..

    Tjena, Torslanda, öckeröfärjan håll vänster i första rondellen mot Hönö.
    Undrar dock om det är bättre med Onsala Draget vid SO?

  • sourra

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 11:36

    Vidriga vidriga Torkelstorp funkar ju på SO. Ska det vara plusgrader i helgen eller?

  • brushanen

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 11:41

    Tror Dragetvägen, Onsala är bättre. Men det får inte vara för mycket syd. Om det är rak S/O eller ostligt så satsar jag på Onsala framför Torkel.

  • yann

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 11:59

    Ryktas att det är fruset vid draget men man får väl gå ut en bit på isen bara. Frågan är om Torkel är så mycket bättre då.

  • sourra

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 14:27

    Det både gläder och irriterar mig att höra. Visst vore det kul att surfa men det vore även skönt att slippa kylan.

  • smaskens

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 14:47

    Tjena
    Det har varit fruset i TT enlig vindsurfarna. vindsurf
    Jag skall kolla med en lokal kontakt i Draget om hur isläget är. Windgurun ligger SSO mest hela söndan och lördan.

  • Andy*

    Gäst
    18 januari, 2009 vid 12:51

    Hur gick det i helgen, blev det något åkt? Nyfiken på vilka ställen som ligger isfria 🙂

  • smaskens

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 20:07

    @Andy* 526155 wrote:

    Hur gick det i helgen, blev det något åkt? Nyfiken på vilka ställen som ligger isfria 🙂

    Hehe,
    Surtesjön var inte direkt isfri. 🙂
    Provade med kiting med hockeyrör. Iklädde mig hjälm, alla ben och armskydd jag hittade hemma.
    Riggningen var lite lurig: jag höll på att kapa linorna med skridskorna ett par gånger.
    Sen var det lögn i helvete att få kiten att ligga still på isen, men med lite hjälp
    kom jag igång.
    Det gick undan när jag väl hade launchat. Isen var spegelblank och rejält tjock.

    Håller sig isen kan man prova lite mer nån gång.

    Erik

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot rekning av Gbg norra skärgård

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.