• ladda

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 18:38

    @docloop 712510 wrote:

    Kul att hör att det blir en hel del surf denna vecka. Jag jobbar tyvärr norr om stan och det känns sådär och ta sig söder ut efter jobbet (pga trafiken)¨
    Har ni tipps om bra ställen norr ut som funkar vid sol o SV?

    Munkholmen i Sigtuna är bäst vid SV. Få koll på prognoser, vilka som ska ut etc här: https://www.facebook.com/groups/198273656988012/

  • docloop

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 19:49

    Tack Laddal
    Imorgon satsar jag dock på Torö eller Dalarö. Vad säger ni? Enligt Yr ser det bäst ut på Torö men inte enligt windguru!

  • dr-masse

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 19:50

    Kapellskär är riktigt bra på SV om du orkar/kan åka lite längre.

  • henke_a

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 21:29

    Har hört att man kan bränna* iväg en bit från kapellskär till sandstarnd & plattvatten. Nån som vet exakt vart det skulle vara?

    *alltså med brädan, inte bilen

  • kinabalu

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 05:24

    @Electric 712516 wrote:

    Sånt där vill jag inte höra eftersom jag avstod för att inte riskera en bomkörning 🙁 . (Men hur länge funkade det … en kvart – eller ett par timmar? Ge mig nu inte ångest utan säg att det var en kvart …).

    Med risk för att spä på din ångest här, men jag hade nog en av mina bästa dagar i år, nu på Fituna i onsdags (fast då har jag ju knappt seglat i år… )

    Kom ut vid 13-riden och hade bra redan från början, men det ökade sedan lite till. Peakade kanske strax före 15 och sedan minskade något. Körde 7.8 med fint tryck hela tiden, utan att bli tungt. Skulle gissa att det låg på mellan 7-9m/s, med lååånga fina Fituna-byar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 08:46

    Fredag – kl 10.30 är väst-nordvästvinden surfbar. Strax under gäss på Horsan. Sedan ska det ju vrida mot sydväst men inga sådana tendenser än.
    Planing korta 500-meters repor med 9.3 mellan 12 o 13. Sedan dog västvinden. Kanske blir det bättre framåt kvällen…

  • kinabalu

    Medlem
    6 juli, 2013 vid 07:01

    Till er som funderade på att åka till Dalarö fredag eftermiddag, men inte åkte kan jag bara säga… bra val! Vi var två tappra som hoppades på att vridet mot sv och vindökningen skulle komma, men icke… Lyckades pumpa upp i planing 3ggr 🙁

  • marden

    Medlem
    6 juli, 2013 vid 08:52

    Yttre skärgården, stadiga 10m nordligt .
    Jag sitter på Sandhamn utan ws-grejer…

  • docloop

    Medlem
    6 juli, 2013 vid 09:49

    Ja, Dalarö var ingen hit igår 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juli, 2013 vid 11:18

    Åkte båt från Björkvik fre em och där var det ingen planing, inte ens någon som försökte.

    Lördag – Kl 13 ingen vindstyrka på Mysingen. Den nordliga vinden har inte ersatts av sjöbris (än). Kl 14.40 växlade vinden till sjöbris vid Älvsnabben, dock bara ca 4-5 m/s inledningsvis men den är jämn o verkar öka..,

  • boman

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 05:51

    Henke ! Ön med sandstranden heter Plommarn riktigt fint där på sydvind. Ligger öster om K-skär över farleden.
    Blir det bris idag då drar vi på distanssegling till fredlarna tur retur med formulan 🙂

  • jr555se

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 15:47

    Familjeutflykt till Österskär vid lunch(innan folk/trafikkaoset) fick provåka min ka race 11.8.. Såå skönt och lätt i handen t.o. m när man inte planar… Vilket jag tyvärr inte fick göra så mkt. Bara halva tiden ca(alldeles för lite vind)

    Men shit va dålig koll folk har. Låg kors och tvärs vid launch samt rigg och badade där man kör in… *suck* varnade de jag fick kontakt med att det är område avsett för vindsurfing så de inte skulle gnälla när jag gick med blöt 12m över dem =D

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 16:28

    Söndag – Utanför Utö blåste det jämt ca 6-7 och på Mysingen gick det rejäla vågor på em. Dock blev det ingen surfing denna varma dag.
    jr555- Fick Du köra något i dag?

  • jr555se

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 17:50

    Japp liite blev det att åka i byarna. Inga långa byar men jag kämpade så gott jag kunde att behålla plan. Dock fick jag åka på slör eller broadreach typ. Höjda orkade inte vinden eller min taskiga teknik med. Frågan jag ställer mig nu är mest hur länge jag orkar hålla 12:an. Max grund och by styrka dvs… Låg nog runt 2-3 i grund och 5-7 i byarna. Och underbart platt =)

  • vindsokaren

    Medlem
    7 juli, 2013 vid 20:01

    Om jag och några medlemmar från Tyresö fick åka med stundtals tryck så borde Dalarö och Fituna haft ännu bättre.
    Körde 7,5 med 110 och 118 och 25 i topp.Åkte över över 2 timmar med badbrallor så riktig skön känsla.

Sida 8 av 87

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.