Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

  • jps

    Medlem
    15 november, 2008 vid 16:24

    @staffomania 516070 wrote:

    Körde vid sätrastrandsbadet med 7.5 och var rätt så överriggad i byarna kände jag. Lite byigt som vanligt men funkade iallfall ok.

    Och jag körde 6.3 under två timmar på samma ställe i ca två timmar. Oftast helt rätt storlek. Lite guppande och en del överriggat men inte så farligt.

    Skönt att ha fått sin surffix igen 😉 Det var ett tag sedan sist. Nu har man det där fåniga leendet i hela ansiktet igen 🙂

  • donpedro

    Medlem
    15 november, 2008 vid 16:41

    @Perrapops 516043 wrote:

    Flytta till Gotland Anders!

    Om du vill sluta surfa!

  • grrrr

    Medlem
    15 november, 2008 vid 21:06

    Nån som fått köra? det är dött i kapellskär…inte en gås ens en gång.

    Visst!

    En timme innan solnedgången med 5.5 vid björkvik (kärringviken, Ingarö).
    Jättehärligt och till och med lite sol.

    Våtdräkten håller varm än så länge…

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 november, 2008 vid 08:18

    Vi var ett gäng vid rasta. Körde 6,1 som var ganska lagom. Det var byigt och choppigt men fan så fint att komma ut igen !

  • jeppe

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:26

    Har lagt upp en film från lördagens session vid Farstanäs:

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=391&catid=16&page=1

  • staffomania

    Medlem
    18 november, 2008 vid 13:30
    Jeppe;516695 wrote:
    Har lagt upp en film från lördagens session vid Farstanäs:

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=391&catid=16&page=1

    Fan såg ju ut att vara jäkligt platt mot till när jag körde där senast (förra måndagen). Men då blåste det s-svs har jag för mig.

  • stoorfaen

    Medlem
    19 november, 2008 vid 11:55

    Nice rulle Jeppe! riktigt skön vinken där…kände suget kom till mig här på kontoret! Vore inte dumt me en fisklins där så man ser lite frammår också!

    By the way, pallrade mig ut i kapellskär på kvällen och visst blev det en skön timmes åkning där också me 7,4 an! Peppar peppar! Solen tittade fram och jag var själv med norra skärgårn! 🙂 i sista vändningen är pajade plastprylen för bakhalet på bommen dock, men det gav lite extra buk och lite mer kraft! Nån som vet vart man tjackar sånt? Måste man promt tjacka en north detaj eller passar andra märken också?

  • jeppe

    Medlem
    19 november, 2008 vid 19:39

    Ja det var riktigt platt, inte mycket chop där inte. Men jäklar va byigt det var. Pendlade mot slutet mellan typ 0 och 12. Lite tungt med 8.4, var på vippen att jag inte tog mig hem på slutet. 😉

  • jeppe

    Medlem
    19 november, 2008 vid 19:46

    @stoorfaen 516939 wrote:

    Nice rulle Jeppe! riktigt skön vinken där…kände suget kom till mig här på kontoret! Vore inte dumt me en fisklins där så man ser lite frammår också!

    By the way, pallrade mig ut i kapellskär på kvällen och visst blev det en skön timmes åkning där också me 7,4 an! Peppar peppar! Solen tittade fram och jag var själv med norra skärgårn! 🙂 i sista vändningen är pajade plastprylen för bakhalet på bommen dock, men det gav lite extra buk och lite mer kraft! Nån som vet vart man tjackar sånt? Måste man promt tjacka en north detaj eller passar andra märken också?

    Ja det blev rätt bra med placeringen av kameran, jag och getwet fick lite blodat tand. Så nu är det ett par bättre kameror på G, nästa sommar blir det mååånga speedrullar. 😀

    Schysst att du fick lite surf då.
    Du får väl kolla med skidsport, surfbutiken annars så är väl Wallén om det inte funkar med annat än North.

  • goretex

    Medlem
    22 november, 2008 vid 09:11

    Synd man har så svårt att hålla kroppsvärmen och inte är lita hardcore längre annars skulle man köra imorrn söndag… ska blåsa upp mot orkanvindar sa de just på TV4 vädret och på måndag kuling.

  • wilund

    Medlem
    22 november, 2008 vid 10:23

    I morgon trotsar vi kylan och kör !!!! siktar på baggen vid seglarvägen eller KSSS beroende på riktning .. kul om vi blir flera där .. eller kom med ett tips var ni kör

  • mahi

    Medlem
    23 november, 2008 vid 14:34
    Jeppe;517036 wrote:
    Ja det blev rätt bra med placeringen av kameran, jag och getwet fick lite blodat tand. Så nu är det ett par bättre kameror på G, nästa sommar blir det mååånga speedrullar. 😀

    Schysst att du fick lite surf då.
    Du får väl kolla med skidsport, surfbutiken annars så är väl Wallén om det inte funkar med annat än North.

    Har aldrig kört på Farstanäs, såg riktigt fint ut på filmen.
    Åker man till Farstanäs för att det är närmare för en del av er eller att det är det bästa stället i vissa vindriktningar?

    Om så, vilka vindriktningar är det?

    /magnus

  • electric

    Medlem
    23 november, 2008 vid 17:59

    @mahi 517614 wrote:

    Har aldrig kört på Farstanäs, såg riktigt fint ut på filmen.
    Åker man till Farstanäs för att det är närmare för en del av er eller att det är det bästa stället i vissa vindriktningar?

    Om så, vilka vindriktningar är det?

    /magnus

    Viktigast är förstås just att det är bästa stället (inom rimligt avstånd) vad gäller vissa vindriktningar. Som bekant funkar inte Fituna när det börjar dra mot V. Då är Farstanäs är räddningen, ty där går det att köra på alla riktningar SSO ända upp till V (270 grader). Men som alltid är det ju vindhastigheten som avgör hur bra det blir! Och är den OK så kan det blir riktigt bra vid Farstanäs.

    Vid stark vind kan Farstanäs funka på vissa andra riktningar också. Kolla info och karta på http://www.telgesurf.se.

    Men visst, det ligger också väldigt bra till, i synnerhet för oss Södertäljesurfare. Bara 15 minuter från stan, så har man ont om tid efter jobbet så är det perfekt. Och så är det ett himla trevligt ställe, med bra riggytor och pga “snäll” strand trevligt även för nybörjare. En nackdel är att det inte är lika många pers där som t ex vid Fituna. Orsaken är nog att man måste vara medlem, dvs pytsa 350 kr/år (i och för sig en baggis om man jämför med vad allt annat i form av utrustning och bilåkning kostar, men vi vet att det avhåller en och annan. Och om nån undrar varför det kostar så är orsaken att vi måste arrendera och sköta området (gräsklippning mm) för att få vara där).

    /Lars

  • jester

    Medlem
    24 november, 2008 vid 14:41

    Häftig film, Jeppe! Mer sånt ser vi fram emot.

  • stoorfaen

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:43

    Faen va jag skulle må bra av lite surf i helgen. Och det ser ut som att ostan (med lite syd i) kommer på besök till kapellskär med 8-12 m/s enligt SMHI, på lördag. (Med lite sol också!!!) Jag sticker om prognosen håller i!

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.