Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing [Stockholm] Trotsa kylan på fredag fm?

  • [Stockholm] Trotsa kylan på fredag fm?

    Publicerad av oscarlj på 23 oktober, 2012 vid 19:05

    Är det fler än jag som hoppas att det kan bli surf på fredag fm, även om det ser kallt ut….?

    Inte bästa vindriktningen kanske, åker gärna på en spot där det är grunt på åtminstone ett ställe. Om det blir lite mer V kanske Närlunda kan funka.

    stenevinge svarade 11 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • malteaserr

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 22:10
    oscarlj;701707 wrote:
    Är det fler än jag som hoppas att det kan bli surf på fredag fm, även om det ser kallt ut….?

    Inte bästa vindriktningen kanske, åker gärna på en spot där det är grunt på åtminstone ett ställe. Om det blir lite mer V kanske Närlunda kan funka.

    Japp, jag tänkte att fredag skulle bli säsongsavslutning för mig. Vet inte vilken prognos man skall gå på men det ser ut att vara NV fram till lunch. Tycker att Christers place är toppen på NV. Det blir nog där men för sällskapets skull kan jag anpassa mig 🙂

  • nachoman

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 12:06

    Var ligger Christers place?

  • oscarlj

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 12:18

    precis vid Närlunda. Tror man kan kryssa ut dit från Närlunda. Hoppas det blir lite mer väst så man kan köra från Närlunda. schysst med uppriggning osv.

  • nachoman

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 14:02

    OK, trodde de va nåt schysst secret vågspot. Tack

  • malteaserr

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 14:48
    Nachoman;701792 wrote:
    OK, trodde de va nåt schysst secret vågspot. Tack

    Hehe de gångerna jag varit där på NV (ca 10 ggr) har det varit skitbra. Det rullar in ramper i jämna set och däremellan rätt platt. Kul att hoppa på.

    Christer visade att man kan gå ut från bryggan så slipper man vada ut i geggan. På samma sida som spoten är det rätt grunt inne vid vassen. Där kan man stå och hänga lite när krampen hägrar.

    Det lutar åt fågelöudde eller närlunda/christers place

  • stenevinge

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 05:36

    Blir det surf på Fredag morgon??? och vart/När

  • oscarlj

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 09:06

    Sjävklart!

    Jag satsar på att vara på Närlunda strax efter 8. Alternativt åker jag vidare till Christers place om det är för byigt att komma ut där.

    Känns väldigt osäkert med vinden, från typ 5-15 m/s… Hoppas kunna köra lite mindre segel i alla fall….

  • stenevinge

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 14:31

    Ok, jag försöker dyka upp runt 07:00-08:00 på närlunda i morgon!
    / Stenevinge

  • malteaserr

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 17:39
    Stenevinge;701918 wrote:
    Ok, jag försöker dyka upp runt 07:00-08:00 på närlunda i morgon!
    / Stenevinge

    Vet inte vilken prognos man skall kolla, men YR visar rätt mycket NV. Då är Christers place bättre. Är där 8.00.

    Stenvinge om du är ute tidigare kan inte du rapportera? 0738220797

  • oscarlj

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 17:48
    malteaserr;701932 wrote:
    Vet inte vilken prognos man skall kolla, men YR visar rätt mycket NV. Då är Christers place bättre. Är där 8.00.

    Stenvinge om du är ute tidigare kan inte du rapportera? 0738220797

    Japp, lite lurig prognos. Måste nog ta med alla brädor o segel.

  • stenevinge

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 18:17
    malteaserr;701932 wrote:
    Vet inte vilken prognos man skall kolla, men YR visar rätt mycket NV. Då är Christers place bättre. Är där 8.00.

    Stenvinge om du är ute tidigare kan inte du rapportera? 0738220797

    Skickar mess om läget!

  • malteaserr

    Medlem
    26 oktober, 2012 vid 23:52

    @Stenevinge 701937 wrote:

    Skickar mess om läget!

    Tack för rapporten Stenevinge. Jag kom dit strax efter 16. Solen sken och vattnet såg inbjudande ut. Körde 1.5 timme tills det började mörkna och varenda lem i kroppen krampade.

    Körde 4.8 men när det var som hårdast hade det varit skönt med mindre.

    Härlig dag, bara synd att jag sög.

  • oscarlj

    Medlem
    27 oktober, 2012 vid 06:45

    @malteaserr 701995 wrote:

    Tack för rapporten Stenevinge. Jag kom dit strax efter 16. Solen sken och vattnet såg inbjudande ut. Körde 1.5 timme tills det började mörkna och varenda lem i kroppen krampade.

    Körde 4.8 men när det var som hårdast hade det varit skönt med mindre.

    Härlig dag, bara synd att jag sög.

    Ser härligt ut. Jag och stenevinge körde Närlunda på morgonen, började ganska lugnt och fick lite planing varje repa med 6m2. Sen drog det igång och var rejält överriggad.

    Varmt var det inte… Men ser ut att bli ännu varmare, mer vind och bättre vinkel på Måndag. En em surf på Dalarö / Kärringviken förhoppningsvis?

  • stenevinge

    Medlem
    27 oktober, 2012 vid 08:13

    @oscarlj 702037 wrote:

    Ser härligt ut. Jag och stenevinge körde Närlunda på morgonen, började ganska lugnt och fick lite planing varje repa med 6m2. Sen drog det igång och var rejält överriggad.

    Varmt var det inte… Men ser ut att bli ännu varmare, mer vind och bättre vinkel på Måndag. En em surf på Dalarö / Kärringviken förhoppningsvis?

    Jag hakar på om proggen håller på måndag,,, !

  • oscarlj

    Medlem
    27 oktober, 2012 vid 14:48

    @Stenevinge 702055 wrote:

    Jag hakar på om proggen håller på måndag,,, !

    Perfekt! Funkar em för dig?

    Funderar på Dalarö eller Torö / Kärringviken.

    Dalarö är ju lite snällare nu när det är kallt men borde ju kunna bli rätt fina vågor i kärringviken?

    Om prognosen håller i sig gäller det iaf att ta med minsta segel, 15-20 m/s!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing [Stockholm] Trotsa kylan på fredag fm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.