Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholmssurf?

  • Stockholmssurf?

    Publicerad av andol på 8 november, 2006 vid 13:55

    Ser ju bra ut på fre, lör. Har inte varit ute på länge. Nån som vet hur kallt det är i vattnet(Mälaren)? Är det nån annan som har planer på att dra ut fre eller lör?

    simme svarade 17 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • fastforward

    Medlem
    8 november, 2006 vid 14:30

    Jag tänkte köra på lördag iaf. Spelar ingen roll om det är kallt, nu har jag missat så många surfdagar pga jobbet så att jag får leva med lite kyla.

  • pos

    Medlem
    8 november, 2006 vid 15:16

    Mälaren är rätt kallt skulle jag säga. Det var igenisat närmast stranden på ett ställe i Torsdags. Jag gick inte ut, utan stack till Torö istället.

  • jps

    Medlem
    8 november, 2006 vid 16:06
    andol wrote:
    Ser ju bra ut på fre, lör. Har inte varit ute på länge. Nån som vet hur kallt det är i vattnet(Mälaren)? Är det nån annan som har planer på att dra ut fre eller lör?

    Åtta grader var det igår när jag mätte efter surfet. Det var rätt behagligt ändå pga lufttempen. Det var dock inte allt för roligt att bada… Vilket i sin tur lätt leder till att man blir feg och undviker saker som gör att man riskerar att ramla av.

  • bopung

    Medlem
    8 november, 2006 vid 17:03

    Är det hyfsat varmt i luften kör jag nog en sista gång innan vintern vräker över oss. Var på Erstan förra helgen och då var det väldigt kallt, famförallt i luften.

  • larry

    Medlem
    8 november, 2006 vid 20:54
    pos wrote:
    Mälaren är rätt kallt skulle jag säga. Det var igenisat närmast stranden på ett ställe i Torsdags. Jag gick inte ut, utan stack till Torö istället.

    Vet inte vart på Mälaren du var i torsdags, men jag körde vid Närlunda igår (tisdags) och det var helt OK. Körde utan handskar i alla fall skulle tippa på ca 10 grader. Nu är det förståss kallare, men nog tar det några veckor till innan det blir is.

    //Larry

  • pos

    Medlem
    8 november, 2006 vid 22:05

    jag hade tänkt köra utanför Eskilstuna torsdag morgon, men som sagt ett tunt lager is vid stranden var inte direkt inbjudande.

  • tsss

    Medlem
    8 november, 2006 vid 22:31

    Det var 7 grader i Erstaviken i förrgår. TWCs roddbåt hade is på vattnet som inte länsats ut.

  • micket

    Medlem
    9 november, 2006 vid 22:41

    Vi är i alla fall 3 (Micke, Lars och Peter) som skall ned till Torö på lördag om prognosen håller, God damned it.

    Själv var jag ute och körde i förrgår 2 timmar mellan 13:30 och 15:30. Då gick solen ned. Lätt överriggad 5.7:a och 90 liters FSW på Ingaröfjärden. Gick i från stranden väster om Björkviks brygga(V-NV). Kanonfint med 11 grader i luften och sol. Dock börjar det bli lite kallt i vattnet nu men man får hålla sig på brädan.

    Hej, Calle S, nu har vi också bokat Maui-resan. Åker den 2 April – 27 April. Vi hörs.

    /Micke

  • simme

    Medlem
    10 november, 2006 vid 15:52

    Jag känner stort sug till surf imorgon lördag men vet inte var…

    Men visst finns det väl en del gubbar kvar på fituna eller? Torö-premiär i iskallt vatten vet jag inte om jag mäktar med helt enkelt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholmssurf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.