Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Summan av 5 års arbete..

Taggad: 

  • tsurf

    Medlem
    18 september, 2012 vid 06:37

    Kul att den yngre generationen vindsurfar. Kolla in medelåldern på formula tävlingar och speed tävlingar. Vi ska vara glada att ungtupparna surfar det gynnar hela sporten.m

  • oscar

    Medlem
    18 september, 2012 vid 06:50

    Kul Jocke!! Återväxten tryggas, vi kan inte va en samling gubbar som seglar om 10 år. Synd att vi inte har ngn KONA-biten i Linköping.

  • drfjartvik

    Medlem
    18 september, 2012 vid 07:15

    Tjena Jocke,

    Instämmer med Oscar. Tycker det du gör för sporten är kanon!

    Mvh
    /Uffe

  • glader

    Medlem
    18 september, 2012 vid 07:36
    Svenne;698977 wrote:
    Hur många tävlar i Freestyle? De hade garanterat roligare i Motala än vad Håkman har när han är själv i Fisken.

    Har ingen åsikt om Kona och håller mig utanför den debatten. Liten kommentar om Håkman bara: Erik driver såväl nybörjarundervisning som en juniorgrupp i freestyle i Fiskebäck. Maken till glädjespridare och entusiast hittar man inte ofta. Mina söner har tagit lektioner för Erik och han är fullständigt fantastisk. Min yngste (8 år) har börjat med segelsnurr och duckgybes redan innan han börjat plana och han verkligen älskar det. Bara så att ingen har en bild av Håkman som ensamvarg och elitist. Personligen är jag glad om sönerna håller sig från tävlandet helt. Alla barners fritidsintressen verkar gå ut på att hitta formtopp vid 18-20 år eller slås ut. Skulle vara så skönt om det vore större satsning på sporter för hela livet.

    Nu lät det kanske ändå som om jag är mot Kona, men det är jag inte. Kan inte relatera det till den vindsurfing vi håller på med i Göteborg och har ingen åsikt. Tycker att Joakim gör en fantastisk insats för Kona och att Erik gör en fantastisk insats för Freestyle. Erik skapade kanske ett motsatsförhållande i den här tråden, men det överlämnar jag i så fall åt honom att reda ut.

  • hakman

    Medlem
    18 september, 2012 vid 08:30
    Joachim_Larsson wrote:
    Patetisk.

    Oj. Internet är underbart. Låt mig omformulera:

    Kan de redan hantera 11 meter hade de lätt lärt sig trick eller vågridning, ur rent teknikperspektiv. De hade haft kul, eftersom det är skoj att ramla. Med såna förutsättningar hade de blivit grymma direkt, typ som mina freestylejuniorer i Fbay; ramlar mycket, gillar det – blir skitbra.

    Inget mot Jocke, jälit bra initiativ, klart de har kul när det kör med dig, mer ett drömtänkande från min sida. Tänk att fylla Shitbay med hälften av dem ungarna… Det är ju två helt olika sorters windsurfing, ju mer ungarna gillar, destå fler fortsätter surfa, och det är ju målet.

    Hetsa dem på mer shortboard freestyle och skicka iväg dem på Svenska touren nästa år!

    Fredrik: De där orden kan jag leva på hela vintern!

  • svennebanan

    Medlem
    18 september, 2012 vid 08:42
    glader;698987 wrote:
    Alla barners fritidsintressen verkar gå ut på att hitta formtopp vid 18-20 år eller slås ut. Skulle vara så skönt om det vore större satsning på sporter för hela livet.

    100% medhåll där. Det verkar som satsningsstressen håller på att ta bort barns spontana rörelseglädje helt.

  • joachim_larsson

    Medlem
    18 september, 2012 vid 12:24
    Oscar;698981 wrote:
    Kul Jocke!! Återväxten tryggas, vi kan inte va en samling gubbar som seglar om 10 år. Synd att vi inte har ngn KONA-biten i Linköping.

    Vi har nu 7 st bitna Kona One seglare på LJS så nästa år börjar vi köra lokala race i Motala, Linköping och Norrköping så jo det är igång…

  • joachim_larsson

    Medlem
    18 september, 2012 vid 12:41

    Grejen med Kona One det är grunden, det är långsiktighet det kommer vara något som fungerar över tiden, men framförallt är det något som fungerar överallt. De som inte testat en Kona ska inte ha åsikter om vad som är bra och dåligt, man gör vad man vill, men helt klart bygger vi sporten på ett sett som faktiskt fungerar om man är ung eller gammal. Motorn i allt som blir framgångrsikt är glädje och enkelhet…

    PS:
    Någon som inte testat Kona One och är nyfiken kom till Riddarfjärden i helgen och kör Stockholm GP och är det mycket vind från west så ska det köras speedrace….. One Board, One Sail Kona One…. (du kan lyssna på låten här) [ame=”http://soundcloud.com/kona-windsurfing/konaone”]KonaONE by Kona Windsurfing on SoundCloud – Create, record and share your sounds for free[/ame]

    DS:
    För Er som väger mycket så testas just nu 9:8 kvm för dom som väger mer än 98 kg något för Formulakillar och speedkillar???

  • jesper-b

    Medlem
    18 september, 2012 vid 12:58
    mes;698810 wrote:
    Så häftigt! Härligt att se så många surfare! 🙂

    Jag såg inte en enda?????

    /JB

  • oaxen

    Medlem
    18 september, 2012 vid 13:34
    Joachim_Larsson;699013 wrote:
    Vi har nu 7 st bitna Kona One seglare på LJS så nästa år börjar vi köra lokala race i Motala, Linköping och Norrköping så jo det är igång…

    Varför seglar de inte där det är bäst träningsförhållanden/vind? Jolleklubbens plavering är ju, hm, mindre bra.

  • dr-masse

    Medlem
    18 september, 2012 vid 14:20

    Surfare, vindsurfare, seglare, freestylers, vågseglare, SUP:are, speedseglare, freeriders… ere så viktigt?

    Allt som får ut folk på vattnet är bra, än mer om det är ungdomar. Hoppas de fortsätter och får njuta av allt som olika vattensporter har att erbjuda i form av upplevelser och ständigt lärande.

    Bra jobbat och kul med nya, unga, vindsurfare som säkerligen kommer att söka och lära sig fler utmaningar på vattnet.

  • jesper-b

    Medlem
    18 september, 2012 vid 15:31
    dr Masse;699024 wrote:
    Surfare, vindsurfare, seglare, freestylers, vågseglare, SUP:are, speedseglare, freeriders… ere så viktigt?

    Allt som får ut folk på vattnet är bra, än mer om det är ungdomar. Hoppas de fortsätter och får njuta av allt som olika vattensporter har att erbjuda i form av upplevelser och ständigt lärande.

    Bra jobbat och kul med nya, unga, vindsurfare som säkerligen kommer att söka och lära sig fler utmaningar på vattnet.

    Amen!

    Jag håller med, men man kan väl ändå få retas lite? Att kalla traditionell brädsegling för surfing är ju lite knasigt när surfing är såååååååå mycket större än alla andra vattenbrädsporter. Men visst, inget att hänga upp sig på, jag gillar dock att retas och kommer nog ha svårt att sluta…

    Vad gäller Kona, Bic, Formula, mfl lite mer seglings och lite mindre surfingorienterade brädsegling/vindsurfingvarianter är det för mig en gåta att det inte är mycket större. Det är såååååå kul, ger såååååå många dagar på vattnet och är, om man nu inte bara måste vara bäst, relativt enkelt.

    Jag tänker absolut plocka fram mina sprillans formulaprylar från 2008 igen, jag vet inte riktigt när bara!

    /JB

  • tiki

    Medlem
    18 september, 2012 vid 16:45

    Tummen upp Joakim! Starkt jobbat! Roligt om det kommer en ny generation vindsurfare.

  • mackee

    Medlem
    18 september, 2012 vid 19:15
    Joachim_Larsson;698785 wrote:
    I helgen fick vi ut resultatet av 5 år arbete med Kona One i Sverige, titta och njut.

    Mäktigt syn!!!!!!
    Fan va kul

  • douglas-l

    Medlem
    18 september, 2012 vid 19:33

    Du har skapat något STORT Jocke, det ska du ha cred för!!

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Summan av 5 års arbete..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.