Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på lördag nära Stockholm??

  • martin71

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 06:33

    Ensam här på Rasta, sätter 7,2 och åker ut nu. Går nog med 6,2 också

  • mart152

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 07:48

    Jag satsar på Rasta- dyker upp vid 12!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    25 juli, 2009 vid 08:09

    Jag kör också rasta, är där vid 12:00 !

  • electric

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 09:33

    Drar till Farstanäs nu; är där före kl 12. Passar bra på VSV.

    /Lars

  • electric

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 17:04
    Electric;561400 wrote:
    Drar till Farstanäs nu; är där före kl 12. Passar bra på VSV.

    /Lars

    Visst är Farstanäs OK på VSV … fast det gäller att vindhastigheten är OK också. Det var den inte idag. Jag körde två timmar nu på e.m. med 7.4, men fick planing bara drygt halva tiden. Så du argulander missade nog inget, förutsatt att du valde segling istället för vindsurf.

    /Lars

  • petalz

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 20:33

    Sådär pöjkar, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

    Guppade lite i omgångar hela eftermiddan i Rasta, hade packat brädan men inte riggat av när ett stort moln drog igång fint o de va perfa planing med 7.5 i ca en timma från halv fem. Grymt soft o köra i endast badshorts oxo utan o frysa 😀

    Peter

  • benx

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 21:10
    petalz;561516 wrote:
    Sådär pöjkar, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

    Guppade lite i omgångar hela eftermiddan i Rasta, hade packat brädan men inte riggat av när ett stort moln drog igång fint o de va perfa planing med 7.5 i ca en timma från halv fem. Grymt soft o köra i endast badshorts oxo utan o frysa 😀

    Peter

    Bra jobbat! De va du värd som orkade hålla ut 😀

  • argulander

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 16:13
    Electric;561479 wrote:
    Visst är Farstanäs OK på VSV … fast det gäller att vindhastigheten är OK också. Det var den inte idag. Jag körde två timmar nu på e.m. med 7.4, men fick planing bara drygt halva tiden. Så du argulander missade nog inget, förutsatt att du valde segling istället för vindsurf.

    /Lars

    Nja, det blev inte segelbåten heller, men en juste cykeltur i Sorundatrakten på 8,5 mil. Drar däremot ut med segelbåten i morgon måndag.

    Vi hörs

    Klas

  • claes6

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 16:19

    Hur hade ni det på Rasta? Funkade det? Var ute och letade vind på både Ingarö och Värmdö igår mellan kl 11-13, men det blåste ingenstans.

  • malteaserr

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 17:19
    Claes6;561652 wrote:
    Hur hade ni det på Rasta? Funkade det? Var ute och letade vind på både Ingarö och Värmdö igår mellan kl 11-13, men det blåste ingenstans.

    Ja hur var det på rasta?? och är det någon som kört idag söndag? hela tillvaron blir konstig när prognosen visar dålig vind men utanför fönstret vajar träden oavbrutet hela dagen. Ska jag eller ska jag inte…

    Det var fyra segel ute i Årsta havsbad i lördags. Jag körde från 13.30-18.00 med 6.4. Blandat gupp och full sula. Blev mer segling för de som hade större segel såg jag. Helt ok dag. Hellre halvbra än vara hemma och montera ikea möbler :smirk:.

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 22:01
    malteaserr;561660 wrote:
    och är det någon som kört idag söndag?

    Jo, jag körde på Trälhavet en sväng vid Österskär och det blev först nästan bara gupp med 10.6 kvm.
    Parkerade in brädan i vassen och gick upp och fikade.
    Vid 16-tiden svartnade vattnet så jag tänkte “den byn ska jag ha”, ryckte brädan ur vassen och drog ut. Det blev helt otippat en intensiv och tokbyig session fram till 18-tiden. Skulle säkerligen varit trevligare med ett mindre segel, men man tager vad man har riggat…

  • rasmus_w

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 00:55

    Här blev det ett par timmar på trälhavet, andra gången med nya formulakitet. Jag har en liten fegis i mitt huve som måste jagas bort, sen blir nog formulaseglandet bra. En formula är en sjukt mycket roligare och livligare bräda än en stor freeride, synd att jag inte haft plats för en i plånboken förrän nu.

  • martin71

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 05:35
    malteaserr;561660 wrote:
    Ja hur var det på rasta?? och är det någon som kört idag söndag? hela tillvaron blir konstig när prognosen visar dålig vind men utanför fönstret vajar träden oavbrutet hela dagen. Ska jag eller ska jag inte…

    Det var fyra segel ute i Årsta havsbad i lördags. Jag körde från 13.30-18.00 med 6.4. Blandat gupp och full sula. Blev mer segling för de som hade större segel såg jag. Helt ok dag. Hellre halvbra än vara hemma och montera ikea möbler :smirk:.

    Det blev lite segling i lördags. Med 7.2 och 108 liters freeride hade jag ok drag ungefär halva tiden mellan 9 och 11. Inget vidare alltså. Men ändå.

    Martin

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på lördag nära Stockholm??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.