Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfnet.se – är vi snåla eller lata?

  • surfnet.se – är vi snåla eller lata?

    Publicerad av ozman på 30 juni, 2005 vid 12:37

    Jämfört med förra året, har trycket på surfnet varit “måttligt” ännu så länge i år. Till exempel var det minst 30 stycken totalt som körde Salnö igår, och ingen messade surfnet (inklusiv mig själv ska jag erkänna, men jag ska skärpa mig). Är det verkligen kostnaden som är det stora problemet? Vi surfare som inte tänker två gånger på att lägga ut ett par tusenlappar på en våtdräkt eller bom eller vilken pryl som helst! Tänk på att man kan (kollektivt) spara rätt mycket soppapengar genom klokt bruk av surfnet!

    I övrigt var det kanon bra på Salnö igår!

    ozman svarade 18 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • slim_jim

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 13:16

    Värt att poängtera är väl att den som rapporterar in en observation får ett mess i kredit, borde väl vara en morot till att vara aktiv eller ?

  • gifvars

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 13:22

    Tjena,
    I år har jag inte råd att ha något segelpris för mest inskickade rapporter, tyvärr.
    Såvida inte någon butik vill sponsa lite… cool.gif

    -JG

  • gurra1978

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 14:13

    Jag tycker så här om surfnet. Jag vill bara ha rapporter från bra spots. Man borde kunna lägga in filter för det. Om det kommer ett sms med ordet görveln ska mitt filter kassta det åt helvete för där vill jag inte segla grin.gif Sorry Robin wink.gif

    Jag vill typ ha sms från Torö och Väddö, ställen det är långt att åka till och som är värt att få info ifrån. Skitställen kan man ju bränna till ändå utan sms.

    Därför prenumerar jag inte på surfnet men skickar gärna in ett och annat då jag väl är på de bra ställena och det är seglingsbart.

    Det är min åsikt iallafall cool.gif

  • robin

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 14:14

    För min del är det mycket värre än snålhet, nämligen jobb… Har varit ute fyra gånger i år frown.gif Av de gångerna har tre varit innan surfnet hade börjat funka ordentligt igen. Men jag håller med om att det är få meddelanden den här säsongen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 14:31

    Tjena,
    Jag kan splitta stockholmsgruppen i flera grupper, äre flera som vill ha det så?

    -JG

  • gurra1978

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 15:37

    Svar till:


    Tjena,
    Jag kan splitta stockholmsgruppen i flera grupper, äre flera som vill ha det så?

    -JG

    [/ QUOTE ]

    Fan vad bra. Grupperna:

    1. Hardcore wave
    2. Freestyle heaven
    3. Freeride träsk
    4. Formula

    grin.gif grin.gif grin.gif

  • jonasp

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 16:02

    segelsnurrgruppen för erstaviken behös också. kanske är samma vindar som formula i och för sig.

  • ozman

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:35

    Jag förstår vad du menar med de olika grupperna dvs. kombination av ställe och vindstyrka, men de flesta av oss seglar ändå på ‘skitställen’ i brist på annat (och brist på tid). Det tar ändå tid att bränna ut till surfställena, speciellt i Stockholm, och om man åker fel när man har tagit ett par timmar ledigt från jobbet, är det skillnad mellan att segla eller inte segla. Kanske huvudgrupp ställe (som det redan är, fast med flera val) med subgrupp vindstyrka eller ‘surfgren’ (det var nog det du menade va?)

    I övrigt vill man veta att det finns andra aktiva medlemmar som vill ta emot rapporter om man ska bry sig om att skicka dem. Ser man det på hemsidan?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfnet.se – är vi snåla eller lata?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.