Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suveränt fen-system från 4wfs

  • mat

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 10:21
  • surfineurope

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 20:21

    Jag byggde ett 20-tal brädor med 4wfs förra året, ungefär lika många med FCS och något färre med Futures.

    4wfs har helt klart sina fördelar. Det går faktiskt att få ut en del extra ur brädan genom att vinkla om eller flytta på fenorna. Tyvärr har de som sagt haft en del kvalitetsproblem.

    FCS har visserligen varit ännu svagare än 4wfs, men med deras nya Fusion-pluggar verkar man kommit tillrätta med problemen. Jag har bara byggt två brädor med Fusion, men håller precis på att installera Fusion på ett flertal nya brädor.

    Future är ganska likt FCS Fusion och betydligt mer beprövat. Future är nästan lika stora som FCS på vågsurf och dessutom lite av standard på kitebrädor så det bör inte vara några problem att få tag på fenor.

    /Jonas

  • surfineurope

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 20:27

    @Mat 524433 wrote:

    Vectra = Future fines
    Tror att så länge är det bara Depontes som har dom i Svea. Fast Mårten kommer säkert ha på västkusten.

    Utomlands är FCS och Futures fines mycket vanligare än 4wfs, så inga probs att hitta

    Backdoor i Särö (http://www.backdoor.se) är återförsäljare eller rent av distributör av Future, men jag tror inte han har så många fenor hemma.

    Sedan kommer ju North att köra Future på sina brädor 2009 så även Wallen bör ju ha.

    /Jonas

  • above_the_law

    Medlem
    9 januari, 2009 vid 10:11

    Tack för bra svar Mat och Jonas:-)!
    Verkar inte som om man behöver oroa sig alltså…

  • milkman

    Medlem
    9 januari, 2009 vid 11:31

    http://www.kitekraft.se har future hemma med. Sitter på UG.s brädor med

  • hugeo

    Medlem
    10 januari, 2009 vid 13:12

    4wfs är väl long gone vid det här laget? tacka vet ja Future

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suveränt fen-system från 4wfs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.