Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenska barn på Maui i höst-vinter

  • Svenska barn på Maui i höst-vinter

    Publicerad av tranan på 7 november, 2011 vid 05:54

    Hej, nu landar vi snart på Maui för två månaders vistelse!!!! Rapport kommer nog här.

    Vi har med oss en 4-årig dotter som gärna leker med andra barn, så hör av er om ni är på ön med barn under kommande två månader. Delar av tiden kommer vi dessutom ha bra barnvakt!

    sea_surf svarade 12 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • podde

    Medlem
    7 november, 2011 vid 08:00

    Då avlöser vi er ungefär, kommer i mitten på januari. Har en treåring dotter med oss. Om ni stannar lite längre så får hon en lekkamrat på slutet 😉

  • sinker

    Medlem
    10 november, 2011 vid 12:24

    Bra idé att knyta kontakt redan på hemmaplan. Skulle vi kunna utöka tråden lite i tiden så hänger jag gärna på.

    Jag och familj kommer att vara på Maui hela mars månad. Våra barn är 5 (tjej) och 11 (kille) och vi kommer att bo i Kuau nära Paia. Det vore ju toppen, på alla plan att träffas och hjälpa varandra på plats.

    /sinker

  • mick

    Medlem
    11 november, 2011 vid 16:39

    Bra tråd!

    Jag har två grabbar (3&7) som vill ha lekkamrater i Paia-trakten mellan den 23 februari och 10 April.

    (Vi har inte bokat boende än så om någon har något bra tips så tar vi tacksamt emot det)

    Tranan, om barnvakten du skriver om är en lokal förmåga ärver vi gärna henne/honom.

    Mvh Mick

  • swe227

    Medlem
    11 november, 2011 vid 18:33

    Tar också gärna emot boende/flyg tips, siktar på att åka i april

  • tranan

    Medlem
    11 november, 2011 vid 19:03
    Mick;675189 wrote:
    B

    Tranan, om barnvakten du skriver om är en lokal förmåga ärver vi gärna henne/honom.

    Mvh Mick

    Tyvärr, förmågan är en temporär gästarbetare från Sverige som åker hem i december.

    Hälsningar från ett blåsigt, lite regnigt och alldeles underbart Maui!

  • ola-h

    Medlem
    12 november, 2011 vid 16:14
    Sinker;675089 wrote:
    Bra idé att knyta kontakt redan på hemmaplan. Skulle vi kunna utöka tråden lite i tiden så hänger jag gärna på.

    Jag och familj kommer att vara på Maui hela mars månad. Våra barn är 5 (tjej) och 11 (kille) och vi kommer att bo i Kuau nära Paia. Det vore ju toppen, på alla plan att träffas och hjälpa varandra på plats.

    /sinker

    Då missar dina 5+11 mina 2+6+10 som är på plats hela februari.

  • jalla

    Medlem
    12 november, 2011 vid 21:46

    Hur är det med skolplikt numera? Har själv 3 barn 6,8 och 9 år. Trodde det skulle vara svårt att få dem att ta ledigt en längre tid från skolan. Hur gjorde ni? Känner folk som haft svårt att få ledigt till sina barn 2 veckor utanför ordinare lov??

  • sea_surf

    Medlem
    13 november, 2011 vid 21:56
    Jalla;675261 wrote:
    Hur är det med skolplikt numera? Har själv 3 barn 6,8 och 9 år. Trodde det skulle vara svårt att få dem att ta ledigt en längre tid från skolan. Hur gjorde ni? Känner folk som haft svårt att få ledigt till sina barn 2 veckor utanför ordinare lov??

    Åker 21/4 med dotter på tio år, vi ska bo fem veckor lite nordost om Paia. Hon har fått löfte om ledigt, tar med en bärbar dator, huset vi hyr har WiFi. Räknar med att hon gör skolarbete några timmar om dagen inklusive reseblogg. Och blir antagligen besök någon dag i lokala skolan. Sedan ska hon väl fortsätta lära sig windsurfa, kan grunderna efter några sommarveckor på Haga Park.
    /Christer O

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenska barn på Maui i höst-vinter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.