Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SVF Speed 2014

  • lundvall

    Medlem
    28 april, 2014 vid 20:32

    Bara det passar i kalendern så jag på!

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

  • bjornen

    Medlem
    28 april, 2014 vid 20:51

    Någon av tävlingarna hoppas jag kunna vara med på.

  • seve1000

    Medlem
    29 april, 2014 vid 05:03

    Jag kommer försöka vara med på allt jag kan.

  • jester

    Medlem
    29 april, 2014 vid 06:02

    Jag blir nog hemma denna gång, men kommer sköta resultaten hemifrån. Var lite spännande i helgen när jag var tvungen att blåsa min maskin som har web-servern. Men efter att ha suttit inne hela söndagen och lite experthjälp av en kollega är siten uppe och springer igen.

    Och för er som skall delta: Se till att ni följer reglerna för hur ni namnger eran GPS (SWEXXX), och att ni ser till att ha igång den hela dan (glöm inte att ladda mao).

  • mattias-j

    Medlem
    29 april, 2014 vid 06:50

    Nu ska inte jag tävla, och inte få någon att åka en massa bil. Men Ölands norra udde har nord 10-16 m/s på torsdag från 08:00 till ca 14:00. -10 i vattenstånd är ungefär 30-40 cm under vad vi haft när vi varit där tidigare M3 med flera. Det kommer bli vind och platt vatten, ungefär de kriterier man vill ha för speedsegling…. Stället tål -50 i vattenstånd, med -10 till -20 är optimalt.

    Men Holland på Haga kommer nog också få lite vind ca 8-10 m/s i medel under säkert 4-5 timmar. Om solen lyser från en klar himmel kan man nog plussa 2-3 m/s.

  • marcus

    Medlem
    29 april, 2014 vid 07:37

    Kommer försöka på alla tävlingar, ska bli kul att träffa alla igen !
    Håller med Mattias om att torsdagen börjar se riktigt bra ut, ung samma progg för Hollandsrevet som det var vid “Hollandstävlingen”. Kan bli en magisk dag med lite tur.
    (Inte lätt för tävlingsledningen att göra alla nöjda, en omöjlig uppgift, men hoppas på flexibilitet trots att officiell tre dagars utlysning inte blev, tror ingen kommer klaga om tävlingen blir på torsdag trots att det bara utlyses två dagar innan. Chansen till 12-15 ms, sol o plattvatten är fina. 100 % säkra kommer vi aldrig kunna bli…oavsett progg eller plats……).

  • andersbq

    Medlem
    29 april, 2014 vid 07:39

    EDIT. Nu har vi prognos på Torsdag igen. Hollandstrippen. VV förbered segling!

  • marcus

    Medlem
    29 april, 2014 vid 08:17

    Gott, kul ! Kom dit alla, kan bli en oförglömlig svensk speeddag med lite tur !

  • lundvall

    Medlem
    29 april, 2014 vid 08:17

    Tänker ni segling enbart torsdag eller även fredag och helgen?

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

  • andersbq

    Medlem
    29 april, 2014 vid 08:39

    Upplägget i år är att endast ha segling när det blåser. Om det bara är vind på torsdag och det inte finns någon prognos i sikte, så är det “bara” torsdag. Vi tror att de flesta uppskattar att man slipper sitta och sola. Nu är prognos-makandet otroligt svårt i helgen och vad det gäller Öland så är det endast trippel-M som kan “sia”. Får vi till en 40-knoptävling på torsdagen så tror jag vi ska vara mycket nöjda. Fortsättning följer!

    Men räkna med segling på torsdag, skepparmöte på Haga kl 10.00 och start 11.00.

  • bjornen

    Medlem
    29 april, 2014 vid 10:13

    Attans också att jag inte kan åka ska fira svärföräldrarna som fyller 75år. Nästan lika kul…Hoppas ni får bra med vind! Det blir nog grymt det här upplägget 🙂

  • andersbq

    Medlem
    29 april, 2014 vid 12:21

    För att vara extra tydlig. Eftersom detta är en forum-tråd så postar vi upp den officiella statusen på http://svfspeedcup.blogspot.se

  • mackee

    Medlem
    29 april, 2014 vid 15:18

    Ser lovande ut
    Det hade varit optimalt om vi kunde komma igång så tidigt som möjligt
    Kan nog bli riktigt fint tryck och platt vatten
    Ta med små prylar oxå……..

  • marcus

    Medlem
    30 april, 2014 vid 11:24

    Proggen ser fortfarande lovande ut ! SMHI har i sin prognos vindbyar på 14 ms, halvsoligt.
    Det brukar kunna bli riktigt bra på nord.

  • mackee

    Medlem
    30 april, 2014 vid 15:26

    Tjena ser ut att bli starkast vind på fm så kom i tid
    Hade varit bra om alla är riggade innan skepparmötet så vi kommer ut fort på vattnet
    Ska bli kul detta
    Ses imorgon

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SVF Speed 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.