• bananen

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 13:48

    Sässongen slut? Om prognosen för veckoslutet håller isig kan man ju lika gärna ha skitit i hela detta året och bara surfa på fredag morgon. Speciellt om man är lika lyckligt lottad som Svenne å bor i närheten av Torö!

  • bananen

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 13:52
    Ian wrote:
    undertecknad och Mr. Nikke

    Fan va grymt det ser ut. Svårt att avgöra om det blåser örn-mycket men ett djäkla fin plattvatten i varjefall. Respekt för de kallaste freestajlerserna.

  • mikaels

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 21:49

    Detta år kan man nog säga att jag excellerat i de grenar jag är starkast på; teoretisk windsurifng och shopping: jag har köpt ny bom, hängseletampar, väska, skor (fler nya prylar än på många år) och dessutom Trcktionaryboken samt Windsurfing and Kite Guide to Europe, så nu är jag klart redo att möta vinden och värmen, om jag bara hittade den 😉

  • fredrik-ygge

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 07:58

    @Svenne 342097 wrote:

    …för den här säsongen. J**la skitsäsong.

    Nu börjar kanske den bästa säsong jag kan minnas gå mot sitt slut. Lova en sak Svenne: Bli ALDRIG meterolog! 😀

  • wind-lover

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 09:23

    @Jakob_S 342152 wrote:

    Ja, Vad kan man säga..1 Dag vågor är vad mitt arsle lyckats skrapa ihop…
    och den dagen var bland det sämsta jag varit med om, SO dvs vind från vänster, babords hopp “Jiippi”.. och sen på land så sätter jag den nål spetsiga fena i foten..(halkar när jag bär grejerna och sätter all tyck på brädan med fenan mot foten..

    Förra säsongen fick jag 25 vågdagar på hösten.. Körde vågor i princip varannan dag i oktober..

    fredag och lördag kommer nog att gå att surfa..men jag skiter nog i det.. byigt, Babord hopp (om det nu blir några vågor) i kombination med 0 gradig luft är faan inte värd det..

    Vindsurfing är en Jävla själsdödande hobby om ni frågar mig…
    Det är bara när man får sin fix man mår riktigt bra… allt annat som man tidigare tyckte va kul har som bleknat bort..man sitter som en jävla zombie och spanar prognoser 2-3 timmar / dag.. Man ställer livet efter när prognoserna uppdateras..Man avböjer festligheter och sociala tillställningar för att det “kanske eventuellt kan blåsa dagen efter”

    Speciellt jobbigt är det att man hadde så jävla höga ambitioner inför hösten.. Både det ena och det andra skulle man ju ladda i höstvågorna..

    funderar helt seriöst på att sälja allt man äger i surfväg och försöka hitta nått annat..

    HAHAHAHAHAHAHahahahah:grin: sjukt roligt att läsa!!
    Man känner igen sig lite, men samtidigt…
    alla dom dagarna man sitter och glor på prognoser får man oftast ut på vattent igen sen så det jämnar ut sig. Hade det inte blåst ofta hade det nog blivit väldigt frustrerande och varje gång det blåste så skulle alla bli helt hysteriska(ungefär som på sommaren;))

    Själv tycker jag att jag har fått jätte många surfdagar förra året (2006)
    och hösten/vintern har det aldrig blivit mer än några dagars mellanrum och ett tag var det varje dag, har inte tagit något uppehåll och tror inte att det behövs heller i detta sydtropiska skåååne! 😀

    suurfa på!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.