Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack ÖWC för SM

  • Tack ÖWC för SM

    Publicerad av s på 24 maj, 2004 vid 10:38

    Ja, då tackar jag för gästfriheten under SM helgen. Mycket bra arrangemang även om vinden tyvärr uteblev.

    Och en rolig fest blev det också. Bra ös på det lokala bandet! Och jag får väl be om officiell ursäkt för allt jag gjorde och inte minns idag… laugh.gif Får nog byta användarnamn efter detta… wink.gif

    Vi var på Öland hela veckan och fick bra segling alla dagar utom SM-helgen. Trist, men så är det ju ibland. Vi åkte hem söndag förmiddag för att få lite segling på västkusten innan dagens slut. Så en bra surfresa blev det men inga tävlingar. Jag och MC som hade laddat så, varit på plats innan och tränat. Verklingen givit det en chans för att en gång för alla mötas och göra upp om vem som är bäst (det vet vi ju själva redan, jag tycker jag själv med MC som god tvåa, MC tycker tvärt om laugh.gif)
    Det skulle uppskattas om ni höjde temperaturen på den där ön innan vi kommer nästa gång! Jag har bara frusit mer en gång i livet och det var då vi var i Norge på surfresa i juli 2002! Den resan är mycket svårslagen!

    Det var kul att tidigare i veckan se alla prokillar ladda på också. Nu har de blivit duktiga på riktigt! Inspirerande!

    Tack för en rolig vecka! Vi ses nästa år skulle jag tro.

    /Staffan

    PS. Surfdagboken uppdateras inom kort med 7 nya seglingsdagar. DS.

    poppo svarade 20 år sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • surferboy_criss

    Medlem
    24 maj, 2004 vid 11:10

    Tack Staffan för bogserlinan.
    Våran kära blå folkabuss övergav oss på sm-resan.
    Vi drog bort den till nybro där dom var grymt hjälpsamma på statoilmacken.
    Killen kännde någon som jobbade på vw så han ringde hem till honom så han kom och tittade på bilen o hade med sig lite resservdelar. Kom fram till att det var generatorn som hadee gett sig. Så brorsan o tjejen fick sova i nybro inatt medans jag hängde med polarna i den 2:a bilen hem för att ragga upp en ny generator. Idag bär det av till nybro med en generator och lite verktyg. Håll tummarna att det funkar hehe.
    Tack iaf, vad hade vi gjort utan dig .(antagligen puttat bilen några km till nybro hehe)
    Aloha

    /Christian

  • styret

    Medlem
    24 maj, 2004 vid 11:26

    vem var det som satte upp knät i badtunnan? wink.gif
    jag tycker nog iallafall att andra kvällen var lite för nykter, man minns ju vad man pratade om, något man inte behöver oroa sej för efter fredagskvällen.

  • sunil

    Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:14

    Ja man får tacka för en trevlig helg, öwc kan ju inte hjälpa att de va kallt i vattnet och i luften, dåligt väder, ingen vind o blaskigt brackvatten på haga! wink.gif

  • tabi

    Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:16

    jodå lördagskvällen va ju bra den med! fråga sofie bara! blush.gif
    Skitbra arrengemang, synd att det inte blev nån vind bara!

  • c_c

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:39

    Surfade 2 tim med 6.4 på torsdagskvällen…det var all segling jag fick under hela helgen, men trots kyla och dålig vind så tänker jag komma tillbaka nästa år!

    Bifogar en bild från utebadkaren, där bl.a. Styret under lördagskvällen axlade Tungsurfs roll från förra året…

  • watertouch

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:40

    Snygga möss-brännor!

  • sunken

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:48

    psss..
    löjligt..Det där är ingen bränna. det HÄR är en bränna..

    44JI0054.jpg

  • johan_m

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 08:57

    Ja jag vill också tacka ÖWC för det fina arrangemanget under SM, har varit en helt klart rolig helg, men det hade ju inte skadat med lite surf för att förgylla den totalt.

    //johan

  • styret

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:44

    men fan johan du fick väl surf för hela året!

    jävla kul bilder cc. tyvär är ju bilden tagen i ett av mina nyktraste tillfällen. Hade vart kul att få se nån bild från fredan så man hade vetat vad som hände.

  • ola_p

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:03

    Svar till:


    Snygga möss-brännor!

    [/ QUOTE ]
    Ja, jag tycker min är oerhört tilltalande…
    Den som vill ha lite gör det självtips på solbränna liknande min (jag i mitten):
    1. kör alltid med en gathhjälm
    2. mössa på eller hår ner över pannan så man inte förstör den fina skarpa kanten…

    Och vad gäller alla klagomål på att det var kallt så var vi minnsan ute i shorts på lördagkvällen å snurrade lite segel, pushtacks, ducktacks, 360s med mera.

    Självklart kommer jag nästa år också, men hoppas då att inte sm ligger på månadens enda vindfria dagar…

  • s

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:11

    Jag har uppdaterat min surfdagbok efter Ölandsveckan. Jag censurerade dock några bilder som ej bör visas ens för vuxna barn…

    /Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:45

    Tyvärr hittar man kort både här och där på nätet där vi är i vårt esse.
    Aldrig har i mitt minne en maj månad innerhållit så mycket kyla och så lite vind.
    När jag var uppe och skulle pinka vid 5 tiden så visade termometern 0.5 grader.
    Kul var att det blev sånt drag i tältet både fredag och lördag.
    Såg att när era damer kommer så skall vädret både bli varmt och högtryck från väst.
    Men som sagt var någon gång måste vi också få en plump i protokollet.
    Säg till nästa gång du är nere så skall vi visa dig en en genväg förbi köerna vid bron. Som min hustru tog men inte jag. Hon kom hem till Kalmar 2,5 timmar före mig och vi startade samtidigt.
    Kenneth/ÖWC

  • watertouch

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:49

    het som gröten, härliga tider!

  • dannew

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:56

    Instämmer med tidigare talare. GOTT JOBBAT ÖWC!!

    Tydligen var det ovanligt att det inte blåste, men eftersom många surfare tydligen också är flugfiskare så var nog öringfisket bra pga kylan i alla fall (fick Bengt Kläppe något?). Nästa år blir det säkert varmt och mycket vind, tills dess har man nog fått tillbaka normal kroppstemperatur igen…

  • styret

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 12:26

    det var ju en tjusig bild på dej där kennta, fresh and clean.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack ÖWC för SM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.