Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

  • Testat Peter Lynn 19

    Publicerad av longbayrider på 27 juni, 2005 vid 06:51

    Hej

    Måste bara säga att min syn på foils har förändrats endel under helgen. Träffade två sköna norrlänningar och båda körde foils. Har testat foils innan och har varit ganska besviken. Nu fick jag testa hans Peter Lynn Venom 19 och måste säga att den var grymt skön. Coolaste var att flygtiden var betydligt längre än vad man är van vid. Själv kör jag Slingshot Fuel, så jag har ganska bra referenser.

    Är det fler som har testat? (De som inte har gjort det behöver inte lägga sig i)

    /Danne

    mrmille svarade 18 år, 10 månader sedan 23 Medlemmar · 57 Svar
  • 57 Svar
  • mrsmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 08:18

    Kul att du har testat PL, och att du gillade den!! cool.gif Själv kör jag en Guerilla II och sambon har Phantom, Venom och Naish.

    Det har hänt en del med utvecklingen, och har man möjlighet att testa en PL så bör man ta den chansen…
    Kul att du gjorde det!!! smile.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:09

    Svar till:


    Hej

    Måste bara säga att min syn på foils har förändrats endel under helgen. Träffade två sköna norrlänningar och båda körde foils. Har testat foils innan och har varit ganska besviken. Nu fick jag testa hans Peter Lynn Venom 19 och måste säga att den var grymt skön. Coolaste var att flygtiden var betydligt längre än vad man är van vid. Själv kör jag Slingshot Fuel, så jag har ganska bra referenser.

    Är det fler som har testat? (De som inte har gjort det behöver inte lägga sig i)

    /Danne

    [/ QUOTE ]

    LÄGG NER FÖR FAN komma här me nått jevla foilsnack… kammasig

  • kongos

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:14

    LÄGG UPP FÖR FAN. Kom med mer foilsnack.
    Väntar ivrigt på min 16 m2 Venom.
    Ska ut nu.
    Det blåser ju!!!!!!!!!!!

    /E

  • kongos

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:18

    …har jag get Rambo fyra i betyg????
    Nä, då får jag gå och duscha innan jag åker…

    /E confused.gif confused.gif

  • mrsmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 09:49

    Rambo! har du testat nån av de nyare folisen?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 10:53

    Svar till:


    Det har hänt en del med utvecklingen, och har man möjlighet att testa en PL så bör man ta den chansen…

    [/ QUOTE ]

    Har det verkligen hänt så mycket under de 6 veckorna som gått sedan du höll i en drake för första gången?

    /Freddan

  • mrsmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 11:11

    För att rätta dig (fredrik) lite, det är mer än 6 veckor sedan jag började. Och visst kanske det inte har hänt så mkt under dessa veckor i utvecklingen. Men läser man om de olika märkena tex PL, Slinshot osv så ser man utvecklingen. Bara för att man är nybörjare betyder det inte att man är OKUNNIG!

  • preppie

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 11:40

    Mrs mille, kan inte du skriva ngt om din Guerilla, vilken strl kör du med samt hur är egenskaperna?

    Tack!

  • matthias

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 11:47

    Svar till:


    Bara för att man är nybörjare betyder det inte att man är OKUNNIG!

    [/ QUOTE ] jo

  • mrmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 19:41

    Men du lilla söta Mattias,
    mrsmille har större erfarenhet av Foils än du så jag antar att hennes ord väger tyngre än ditt i denna diskussion.

    Att du är allergisk mot allt annat än det du själv blivit indoktrinerad till att köra är ingen nyhet.

    Det vore kanske dags att du tog tillbaka ditt alias George_Jung, men det är klart, du vart ju så illa omtykt med den gubben och fick de flesta inläggen raderade wink.gif

    Preppie
    mrsmille kör en Guerilla II 15m² och enligt mig är de flesta egenskaper mycket bra i den kiten. Otroligt stabil, sväljer vindbyar med stort engagemang, enkel att ta höjd med, marknades nästa bästa depower (bara venom är bättre). Det är bra tryck i större delen av vindfönstret, en 15m² är snabb i rätt vindar. Men vad mrsmille tycker om den får hon skriva själv.
    Alla dessa egenskaper har naturligtvis Venom också, fast den är ändå en del skarpare.
    Hittar du en begagnad är det bara köpa!

    longbayrider
    Kul att du gillade Venom, vill du köpa en egen så kontakta mig för prisuppgifter och leveranstider!

  • sportentusiast

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 20:07

    Ser man på! Det finns hopp för dig också. Du ska få testa nya Speeden när jag kommer neddimpandes någon gång i mitten av Juli.

    Ha´t

    Bengt-Erik

  • preppie

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 20:23

    Kom du iväg till Rhodos, Bengt-erik?

  • sportentusiast

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 20:42

    Näe, men på onsdag wink.gif. Var rätt övertygad om att komma med på söndagen, men fick ge upp efter 11 h på Arlanda. Det kostar på att vara smålänning… Kan f ö ge massa fina tips om restauranger, toaletter etc vid inchekningen på terminal 5 på Arlanda!

    Träffade dock Fernando med tillhörande flickvän som kom iväg. Naturligtvis så var det lite av det vanliga tjafset då de ville ha 800 kr för bagen, men han stod på sig och det funkade (wakeboard i väskan)!

    Ha´t

    Bengt-Erik

  • mrsmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 22:06

    Svar till:


    Mrs mille, kan inte du skriva ngt om din Guerilla, vilken strl kör du med samt hur är egenskaperna?

    Tack!

    [/ QUOTE ]

    Allt som Mr skrev stämmer, jag kör alltså Guerilla II 15m².
    Det har varit många fördelar med att den är så stabil i luften, såsom att jag kan släppa bommen när draken är i zenit medans jag får instruktioner på vad jag ska göra. (Idag insåg jag att den var mkt med stabil i zenit än vad Phantomen var). Om man gör ett litet fel så är det bara att man släpper bommen och draken stiger upp i zenit och stannar där, så att man själv kan komma tillbaka upp på fötterna och spotta ut allt vatten… grin.gif
    Lätt att ta höjd med trots lätt vind. (lite tack vare vår TYSKA bräda…das stooonker)
    Beroende på vinden och inställningar är den snabb som en porsche eller långsam och tung som en traktor.

    Storleken har varit bra för mig, trots att jag är LITEN. Men jag kommer köpa mig nått mindre såsmåning om, till de lite hårdare vindarna…

    Jag anser att det är en perfekt första drake och jag kommer utvecklas mkt med hjälp av den.

    Nu väntar jag bara med spänning på Mr´s nya… och min bräda! laugh.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 22:41

    asså jag flög min sovsäck på beachen idag den var fet som fan

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.