Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips om Cabarete! boende, flyg mm…

  • Tips om Cabarete! boende, flyg mm…

    Publicerad av blizzy på 27 februari, 2011 vid 12:41

    Jag är riktigt pepp på o dra till Cabarete i sommar o köra typ 1 mån kiteresa och jag VET att folk har varit där o sitter inne med en massa sköna tips om stället. 🙂

    Så kom igen nu, dela med er! vart ska man bo? Var ska man käka? Var ska man va o inte va? Var e de skönast häng på kvällarna? Jag undrar allt! :santa:
    Tips på flygrutt o flygbolag som är ok med kiteutrustning uppskattas också!

    blizzy svarade 13 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • zaphod

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 13:03

    Kom precis hem därifrån. Jag flög med Condor direkt från Frankfurt. Najs med direktflyg, och dom är billiga. Jag bodde mitt i Cabarete på Villa Taina. Dyrt ställe men jag reste med fru o barn så ville bo bra. Vill du bo mitt i Kite smeten så är det Kite beach som gäller. Man går dit från Cabarete centrum på 10 min längs stranden. Vill du bo bra med nära till fina restauranger så bor du i Cabarete. Vill du bo mitt i kite smeten och hänga mycket med andra kitare så bo på kitebeach. Där finns inte så mycket restauranger vad jag såg men käk finns det alltid. Verkade finnas billigt o bra boende på kitebeach också.

    Häng på kvällarna vetefan, fick suga i mig drinkar på terassen från kl 8, då ungen lagt sig:)

    Bara fråga om du vill veta mer

  • suecocabron

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 14:49

    Tjenare!

    På tal om direktflyg, kolla om det finns några flygstolar på charterbolagen. Det är sjukt najs att bara hoppa på planet, somna och landa. Inget tjafs. Gjorde det för ett par år sedan.

  • argulander

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 17:16

    Fritidsresor flyger ju direktflyg från Arlanda, var i Cabarete 2 v kom hem i fredags. Var egentligen där för vindsurf men det var rätt dåligt med vind, räckte dock bra för kite för det mesta. Gick en kurs och prövade kitesurfing. Köpte en hel kiteutrustning och en mycket juste bag med hjul etc som det står Best Golf på. Blev tillfrågad på flyget vad den innehöll, jag sa golfutrustning,vilket innebar att jag fick med hela kiten med bräda och allt utan att behöva betala något extra alls. Man vet ju förstås inte hur länge sådant fungerar, men tydligen har det hittills funkat bra, localsen har använt sig av tricket en längre tid.

    Tidvis tycker jag nog att förhållandena i Cabarete var rätt tuffa med ordentligt shorebrake och en hel del onshore, trots att bukten skyddas av ett rev som dock inte ligger i vattenytan utan 1,5 till 2 meter under denna. Det var också ofta rätt trångt med upp till 2-300 kitare igång samtidigt. Speciellt många vid Kitebeach som ligger längst västerut på stranden. Blev påkörd av 2 kitare när jag övade på stranden med instruktur. Blev en del trassel som dock gick att reda ut.

    Klas

  • blizzy

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 22:31

    Tackar för svaren =)
    Jag tror jag har hittat ok flyg för ca 7200 så det är nog löst.
    Men boende o sånt vill jag gärna ha tips på!
    extremehotels.com verkar ha ok, vet inte om det ligger bra till. men verkar ha rum för 200kr/natten. billigt väl?

  • blizzy

    Medlem
    6 mars, 2011 vid 21:37

    Bump. Kom igen folket =) Det känns som att typ halva kiteforumet har varit där minst 3 gånger, så dela med er av era upptäckter nu =P

  • musclecaesar

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 12:15

    Finns direktflyg Manchester – Pureto Plata med thomson.co.uk
    I vissa fall mycket billigare att åka till Manchester först och sedan ta flyget därifrån till Cabarete.

  • blizzy

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 14:50

    Tack för tipset. Flyg tror jag blir med American Airlines eller Virgin Atlantic för 7400 ToR, då är det köpenhamn – london – miami – santo domingo.

    Fler tips på boende o liknande uppskattas mycket!

  • pepa

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 14:53

    Antar att du vet att det blir buss i 5-6 timmar från Santo Domingo till Puerto Plata, och sen taxi till Cabarete?

  • blizzy

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 15:06
    Pepä;649881 wrote:
    Antar att du vet att det blir buss i 5-6 timmar från Santo Domingo till Puerto Plata, och sen taxi till Cabarete?

    Nja, blir nog buss till Sosua och sen taxi därifrån, ska bara va 10 min taxi och bussen kostar 60kr, ska ta 5h och har ac o film =)

  • pepa

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 18:28

    Ja sosua och puerto plata ligger vägg i vägg.

  • marh

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 10:35
    Blizzy;648233 wrote:
    Tackar för svaren =)
    Jag tror jag har hittat ok flyg för ca 7200 så det är nog löst.
    Men boende o sånt vill jag gärna ha tips på!
    extremehotels.com verkar ha ok, vet inte om det ligger bra till. men verkar ha rum för 200kr/natten. billigt väl?

    Extreme på kitebech är helt ok. Kite beach hotel är också bra som ligger bredvid. Jag har bott någon månad på båda men det var några år sedan… 2005 typ så det kan ju ha ändrat sig. Kvällarna ute på kitebeach är ganska lugna där extreme brukade visa film (nerladdad från piratbukten). Supandet görs med fördel i Cabarete.

  • blizzy

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 20:01

    Tack för tips MarH!

    Är det nån som kan svara på vad det är för prisläge där när det gäller mat o levende? Typ vad kostar en ok middag på icke-fancy restaurang? Är det typ som Thailand, Sverige eller mitt emellan? =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips om Cabarete! boende, flyg mm…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.