Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TIPS till att fräscha upp brädan, färgval + halksydd

  • peterka

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 11:18
    mes;451548 wrote:
    kan moderator flytta denna eminenta Svennetråd till Gör det själv?

    fotbollsdomare på fritiden?

  • saratoga

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 19:02

    För en herrans massa år sedan blev jag pålurad någon gammal planka som inte var bland det bästa jag testat… Istället lät jag en polare måla lite på den. Det blev Storm från X-man som motiv, den var helt vit från början. Målningen gjorde han med motsvarande billack… Länge sedan jag körde på den nu men man kanske borde släpa med den till en beach någon dag! Har bara kvar den som dekoration nu 😮

  • mes

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 19:13

    @peterka 451568 wrote:

    fotbollsdomare på fritiden?

    snälla…

  • oldschool

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 19:48

    @perkele 451341 wrote:

    Hej där.

    Har två brädor liggande som jag behöver fräscha upp lite.
    Tänka spruta dem antingen med billack eller med international 2 komponents båtfärg. Andra tips mottages gärna.

    Den stora frågan är egentligen halkskyddet, hur löser jag det smartast? Har kört epoxi + salt tidigare och det funkar ju hyffsat men det måste finnas bättre metoder…

    Tackar för era tankar.

    T

    Ar det din gamla S-17 fish du ska ta och fixa till 🙂

  • perkele

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 19:59

    he he
    nä fishen e totaldöd, liken ligger på vinden 🙂
    har ärvt en mediumwave som ska bli stormbräda samt en kossa som jag ska cruisa med efter jobb i brisen
    funderar på grått

    (vågar inte fråga hur det är på kobben)

    T

    @oldschool 451909 wrote:

    Ar det din gamla S-17 fish du ska ta och fixa till 🙂

  • thomme

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 19:59

    @wilund 451454 wrote:

    Passar på att fråga i denna tråd ,

    Tänkte lacka min bräda svart då den ser så solkig ut (en rrd twin där inte färgen täcker fibern helt ) , Min fråga är ; Är det dumt att välja svart kulör ?

    Tycker själv att det skulle vara lite annnorlunda och kul .

    Hej Lagade botten på brädan med kolfiberväv ( svart och skitsnyggt ) och om den låg ute i solen med botten upp blev den brännhet. Jag lackade över för att undvika delamineringar o dylikt.

    Som halkskydd kan jag rekommendera 2 komponents Klarlack + fin salt som strös över och sedan pressas ner med händerna ( använd skyddshandskar ) gulnar inte lika mkt som epoxi.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TIPS till att fräscha upp brädan, färgval + halksydd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.