Torö imorgon tisdag?

This topic has 20 svar, 12 deltagare, and was last updated 10 years, 3 months sedan by  poppo.

• Författare
     OzMan 
    Deltagare

Det är märkbart tyst om Torö här på konfen med tanke på den hyggliga prognosen. Finns det någon local som kan sia om det är värt att åka ner imorgon (21/7)?

pete 
    Deltagare

Jag körde Torö K-viken & Stenstranden igår tidigt mitt på dagen/ em. Vi var väldigt få vindsurfare – 3 stycken! (Och ungefär lika många kajtare.) Sydväst 5.7 var det bra drag i till kl 14 då det la sig lite (7.0 hade funkat), inga vågor att tala om men som alltid roliga dyningar (ganska onshore på Stenstrand). Jag drar nog dit idag oxå, tycker proggen ser lite bättre ut idag.

/Peter

OzMan 
    Deltagare

Hmm… OK, man vill gärna ha lite vågor när man åker ner dit. Kanske inte så konstigt att det inte var fler med tanke på det! Jag har en enkel resa på 15 mil!

gammel ippa 
    Medlem

11 mil, men 2,5 tim resa

pete 
    Deltagare

Ok, det har nog iofs byggt på mer vågor idag – har ju blåst över natten. Jag har 58 km, knappt 1 timme – skulle uppskatta att prognosen idag är värd, säg, åtminstone 10 mil enkel resa? 🙂

Jag drar nu!

/Peter

Jontez 
    Medlem

Det blåser på bra, vinden har vridit sig lite från V till mer SV. Runt en 10m/s och byarna är krafiga, kanske uppåt en 14m/s

poppo 
    Deltagare

det var ojämnt idag (körde 0930-1300), men när det blåste på var det kalasfint med segel från 4,7-5,8 beroende på midjemått. riktigt fin vinkel (närapå sideshore) och setvågor runt brösthöjd. solsken. en härlig stund på torö!

fick rapport runt 1430 att de flesta packade ihop, vinden var ingen höjdare och regnskurar närmade sig. men det kanske kommer igen?

Poopzilla 
    Medlem

Skön dag med sol och axelhöga vågor i en ganska förlåtande vinkel. Ökade lite runt 13-14 så att man planade runt utan problem med 5.3 kändes dock som vågorna var lite bättre innan dess, kanske vred lite också.

Karin tog några bilder

poppo 
    Deltagare

snyggt! seglarna är:

1 bosso & plantan
    2&3 petter
    4&5 plantan
    6 ?

uppsala-crew kontrar med denna!
    foto: mattias piirimets (fler bilder kommer):

fredrik plantin 
    Medlem
    poppo;560609 wrote:
    snyggt! seglarna är:

1 bosso & plantan
    2&3 petter
    4&5 plantan
    6 ?

uppsala-crew kontrar med denna!
    foto: mattias piirimets (fler bilder kommer):

han smyger upp dom hela tiden! lika bra du tar patent! 🙂

Nagelfar 
    Medlem

Tog några bilder lite senare på dan.

/johan

poppo 
    Deltagare

här kommer några fler förmiddags/lunchbilder.
    foto: mattias piirimets

Koa 
    Medlem

Vackert!

dr Masse 
    Deltagare

Uj, vad fint! Ser fram emot några svängar på Torö framöver!

Petter 
    Deltagare

inte så stort men en härlig dag, mer sånt tack!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account