Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2008 vid 10:44

    Jag pyser ner nu. /JB

  • steffo

    Medlem
    15 november, 2008 vid 15:31

    Torö var tydligen bra idag, hoppas det dyker upp lite bilder.

  • jesper_b

    Medlem
    15 november, 2008 vid 16:25

    Värt ätt åka ner var det ABSOLUT. Tyvärr var jagtvungen att dra när det vat som bäst vid 3… side off, sol, 4.7….helt magiskt. Dessutom gick det riktigt bra att köra utan både handskar och huva!!! JB

  • robin

    Medlem
    15 november, 2008 vid 18:19

    @Jesper_B 516074 wrote:

    Värt ätt åka ner var det ABSOLUT. Tyvärr var jagtvungen att dra när det vat som bäst vid 3… side off, sol, 4.7….helt magiskt. Dessutom gick det riktigt bra att köra utan både handskar och huva!!! JB

    Grattis!

  • lindgren

    Medlem
    15 november, 2008 vid 19:16

    var där idag och tog min riktiga stenstrand premiär! tog några bilder i pausen men lyckas inte få upp dom, lägga upp via internet? letat i forum, om ngn orkar förklara så kan jag lägga upp!

  • lindgren

    Medlem
    15 november, 2008 vid 19:25

    var där idag och tog min stenstrand premiär! tog lite bilder i pausen men får inte upp dom, använda internet? letat i forum. om någon orkar förklara så kan jag lägga upp dom!

  • markan

    Medlem
    15 november, 2008 vid 19:28

    Riktigt kul idag med fina förhållanden! Foton vore kalas! Vilka framåtar jeppe och vilka svängar ola! Grymt seglat av många:)

  • sinclair

    Medlem
    15 november, 2008 vid 19:33

    Shit vad det slickas röv…..

  • jps

    Medlem
    15 november, 2008 vid 20:01

    @lindgren 516123 wrote:

    var där idag och tog min riktiga stenstrand premiär! tog några bilder i pausen men lyckas inte få upp dom, lägga upp via internet? letat i forum, om ngn orkar förklara så kan jag lägga upp!

    Vad är problemet?

    Klicka på gå till avancerad istf posta snabbsvar. Scrolla ned till hantera bifogade filer. Leta rätt på filerna och lägg upp dem.

    Sedan kan du ju behöva krympa dem förstås för att de är för stora… Det finns ett antal gratisprogram på nätet som kan förminska bildstorlekar i batch.

  • lindgren

    Medlem
    15 november, 2008 vid 21:48

    . .

  • ola-h

    Medlem
    16 november, 2008 vid 08:20

    Riktigt kul på Torö igår. När jag kom vid 12 såg det inte hoppfullt ut. Knappt knähögt och ingen vind. Men det kom igång rätt snart. Som Jesper skriver blev det så småningom kanonförhållanden med bra vågstorlek från axel till gubbe+ på en och annan. Å så sidvind på det. Det var egentligen som bäst när Jeppe drog, sedan minskade vågorna något medan vinden ökade. För mig var det bra drag i 4.7 på slutet.

    Kul att se många Toröseglare som har fin koll på stället. Själv har jag väldigt svårt att träffa rätt. Det är många fina sektioner som jag antingen kommer för sent eller för tidigt till. Torö är uppenbarligen ett ställe som behöver viss insegling. Men, men fantastisk kul var det. Kanske min kvalitativt bästa Torösession hittills av de ca 10 gånger jag styrt kosan österut istället för västerut.

  • tocha

    Medlem
    16 november, 2008 vid 11:34

    Oouuh, vilken go’ segling det blev mot slutet av dan. Hade gett upp hoppet när jag kom ut på morgonen och såg hur lugnt det var. Fick några timmars vågsurfing som var helt ok. När fötterna började bli kalla så blev det ombyte och lunch. Då började de första guppa ut me 5.7. Såg inte kul ut måste jag erkänna, men någon ska ju vara först.

    Varma kläder, vindvrid, vindökning, uppklarning och inte minst laddade seglare på vattnet (och en del på land) gjorde att kraften kom tillbaka. Bara att gå ut och köra 4.5 med fulldrag sista timman tillsammans med andra stokade seglare. Synd att armarna strejkade för jäklar vad det väggade upp fint en bit in, helt optimal vinkel och gott tryck i läppen! Äntligen levererade Torö en riktigt fin session som gav mersmak, mer sån’t tack.

    Har bara en enkel kompaktkamera med kass zoom och jag fotade inte många sekunder. Han dock hastigt och suddigt fånga Ola som nog hann rida flest vågor av alla denna dag. Grymt inspirerande. Förhoppningsvis fler som har kort av betydligt bättre kvalitet som vi får se snart.

    /Johan

  • lindgren

    Medlem
    16 november, 2008 vid 14:03

    såg inte den andra svarsknappen bara! halvtaskiga bilder men fick ngra iaf.

  • dr-masse

    Medlem
    16 november, 2008 vid 20:11

    Alltid kul med bilder, en fenomenalt bra avslutning på dagen var det!

    Kan bli sista Torö-passet i år med hygglig temp och utan handskar. En värdig avslutning, i så fall. Det var verkligen kul därute!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.