• Torrdräkt

    Publicerad av tomw på 22 mars, 2006 vid 19:59

    Har kollat runt på torrdräkt.

    Mystic från On Top Sports. 3999:-
    Pyro original och Pyro lite från KiteSweden. 4250:- el 5200:-

    Har också spanat in en Typhoon XTR Racer torrdräkt från England, en av dem största torrdräkt tillverkare i världen. Gjort i helt andas material, förstärkt knä och arsle, latex muddar och inklusive hel fleece overall. 199£ med 25£ frakt. Ung. 3000 riksdalar. Bra pris

    MEN, den har en snedd blixtlås fram. har någon erfarenhet med detta? kommer det klämmas i selen och var obekväm?

    MVH Tom

    lucus svarade 16 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • mrmille

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 20:27

    Det var en ruskigt bra artikel i senaste kitesurfineurope om sånt

  • kitesweden

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 22:53
    TomW wrote:
    Har kollat runt på torrdräkt.

    Mystic från On Top Sports. 3999:-
    Pyro original och Pyro lite från KiteSweden. 4250:- el 5200:-

    Har också spanat in en Typhoon XTR Racer torrdräkt från England, en av dem största torrdräkt tillverkare i världen. Gjort i helt andas material, förstärkt knä och arsle, latex muddar och inklusive hel fleece overall. 199£ med 25£ frakt. Ung. 3000 riksdalar. Bra pris

    MEN, den har en snedd blixtlås fram. har någon erfarenhet med detta? kommer det klämmas i selen och var obekväm?

    MVH Tom

    En liten kommentar ang Pyro och dess tillverkare: Ocean Rodeo ägs till stor del av en firma som heter White. White är en väldigt stor tillverkare av dykdräkter, se: http://www.whitesdiving.com/
    Så dom har rätt bra koll på det här med Torrdräkter och vad som funkar.

  • ollefax

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 08:18
    TomW wrote:
    Har kollat runt på torrdräkt.

    Mystic från On Top Sports. 3999:-
    Pyro original och Pyro lite från KiteSweden. 4250:- el 5200:-

    Har också spanat in en Typhoon XTR Racer torrdräkt från England, en av dem största torrdräkt tillverkare i världen. Gjort i helt andas material, förstärkt knä och arsle, latex muddar och inklusive hel fleece overall. 199£ med 25£ frakt. Ung. 3000 riksdalar. Bra pris

    MEN, den har en snedd blixtlås fram. har någon erfarenhet med detta? kommer det klämmas i selen och var obekväm?

    MVH Tom

    får du fortfarande mystic för 3999? var inte det ett introduktionspris?

  • telekiter

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 10:47

    GUL:s nya finns också på

    http://www.kiteskolan.com

    /U.

  • kasimir

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 11:11

    Tror på Gul de har ju varit med ett tag. Dessutom hyffsat billig

  • luuddee

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 16:36

    fan tom köp en ordentlig våtdräkt de e faen finare. kolla in den nya mysticen ser riktigt jevla nice ut 6 mm som känns mycket tunnare än va den e

  • tomw

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 19:25

    Kom on guys,

    Frågade om dragkedje fram var problem…hjälp?

    Lars, gillar din mjuk försäljnings stil…

    Ludde, Jag har en våtdräkt 5-3mm men tycker den är kallt mellan sessions på stranden. Har en shorty 3mm och 1mm vest-huve under..varm är jag men känner mig som 100kg snubbe i tajt läderbrallor.

    Vill vara baggy och koolt som ni unga..

    TW

  • kitesweden

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 19:52
    TomW wrote:
    Kom on guys,

    Frågade om dragkedje fram var problem…hjälp?

    Lars, gillar din mjuk försäljnings stil…

    Ludde, Jag har en våtdräkt 5-3mm men tycker den är kallt mellan sessions på stranden. Har en shorty 3mm och 1mm vest-huve under..varm är jag men känner mig som 100kg snubbe i tajt läderbrallor.

    Vill vara baggy och koolt som ni unga..

    TW
    -Tack för den komplimangen 🙂
    Pyro pro har dragkedjan fram och det underlättar påtagningen, dock anser jag själv att den är mindre i vägen om den sitter på ryggen, och det är inga större problem att få på sig dräkten själv, men smaken är olika….

  • danneee

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 20:48

    Har en SOLA dräkt med dragkedja fram, kanon! Latexskor superbra för att hålla fötterna varma. Körde innan med en dräkt med dragkedja i ryggen är lite krångligare även om det går att ordna själv, men det är inte alltid armarna räcker till ;-)…

  • langens_kite

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 21:31
    TomW wrote:
    Kom on guys,

    Frågade om dragkedje fram var problem…hjälp?

    Lars, gillar din mjuk försäljnings stil…

    Ludde, Jag har en våtdräkt 5-3mm men tycker den är kallt mellan sessions på stranden. Har en shorty 3mm och 1mm vest-huve under..varm är jag men känner mig som 100kg snubbe i tajt läderbrallor.

    Vill vara baggy och koolt som ni unga..

    TW

    Den dagen du blir liggande vacumpackad i kallt vatten hadde du varit tacksam för en riktig dräckt i NEOPREN.
    Tror sedan att även du svettas mer än vad Gortex materialet klarar av att andas, blir inte riktigt lika mysig då.
    Hör av dig om du vill ha en riktigt skön Pro-limit.
    Sedan går det att vid nödfall att pissa i en våtdräkt och liksom att skölja ur..

    Mvh Peter

  • ollefax

    Medlem
    25 mars, 2006 vid 17:13

    har en mystic till salu, XL, knappt använd

  • yeeah

    Medlem
    30 september, 2007 vid 09:49

    Tänkte lyfta tråden igen:

    Det börjar bli dags att leta torrdräkt, vilka dräkter har ni provat, funkar det med dragkedja fram?
    Vart har ni köpt?

    Som jag ser det är största skälet att välja torrdräkt, ombytet börjar bli kallt att näcka på stranden…

  • skejtar_henke

    Medlem
    30 september, 2007 vid 16:25

    Tveksam om coola killar kör torrdräkt.

  • christian12345

    Medlem
    30 september, 2007 vid 17:53
    yeeah;418992 wrote:
    [..]funkar det med dragkedja fram?

    Ja, den är inte i vägen.

    yeeah;418992 wrote:
    Vart har ni köpt?

    http://www.surfline.dk

    yeeah;418992 wrote:
    [..]största skälet att välja torrdräkt, ombytet börjar bli kallt att näcka på stranden…

    Det är nog nästan ‘enda’ skälet.

    Jag kör själv med en Gul ‘jolledräkt’. Det är deras så kallat ‘andningsbara’ toppmodell som jag köpte men jag måste alltså erkänna att jag har ångrat det några gånger. Det kommer in vatten om man störtar hårt och när janne långben-dräkten blir svettig så kan man inte stå på stranden och vänta utan att bli kall ganska fort…

    Tror att steamer är det bästa…

  • yeeah

    Medlem
    30 september, 2007 vid 20:10

    @skejtar_henke 419043 wrote:

    Tveksam om coola killar kör torrdräkt.

    fan! börjar ändå bli för gammal för att bry mig om sånt .)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.