Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Umeå surf..

  • Umeå surf..

    Publicerad av jakob_s på 21 april, 2006 vid 17:44

    (Ska bara kolla om Umeå folket töat lös än ?)

    Ville erinra om att det numer är helt surfbart ute i obbola !

    Isen har nu smält bort in mot land (så nu slipper man gå ut på isen och sjösätta ute i farleden på det avgrundsdjupa vattnet.)

    Isen sträcker sig nu bara ett par meter från stranden (botten: grus, småsten och sand)
    Det är vid iskanten endast 1m-1,5 djupt så om det strular nu så är det ju inga större problem att ta sig upp..

    Riktigt soligt och härligt i dag när jag var ute och tittade !

    Bra med riggytor och, som sagt, inte längre någon fara med att starta från iskanten.. (är nog öppen strand där bara på ett par dagar)

    På söndag är det f.n S 6-10 prog och blir det bara sol så är jag sugen att premiära, men gärna inte själv.
    Sol, 7ms, platt vatten, stor bräda, stort segel och inget badande !
    Nån som känner för att höra brädan klappra mot vattnet igen ?

    Vi ses på vattnet / Jakob.

    jakob_s svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • johan_m

    Medlem
    21 april, 2006 vid 19:01

    Hade jag inte haft skola på söndag så hade jag gärna gjort premiär men det får vänta tills nån gång nästa vecka eller så.. då kanske isen har gått bort lite längre också, samt temperaturen i luften och vattnet ökat några tiondels grader iaf.

  • simme

    Medlem
    21 april, 2006 vid 19:40

    Underbart!!!!!

    Sign me up.. och alla andra ålidhemssurfare med för den delen!
    Måste erkänna att jag inte tänkt på möjligheten med surf i obbola. Funkar sydväst då??

    Hursomhelst så ska vi dit. Sol, premiär, kaffe, riggade prylar: låt det blåsa om det vill, jag vill mycket hellre sitta där vid vattnet en heldag än att plugga till min kommande “älgsugarsperma-tenta” på tisdag.

    Förövrigt ringde jag ut till laxviks-Börje här om dagen, med ett ganska posotivt besked om tro på öppet vatten till valborg. (Kan läsas under nyheter på denna mycket eminenta nyöppnade sida http://www.howlin.se/coco/)

    Ses på iskanten!!

  • surfjohan

    Medlem
    21 april, 2006 vid 20:03

    is? Vad är det? 😉

  • jakob_s

    Medlem
    23 april, 2006 vid 08:29

    Börjat packa bilen nu..
    Vill gärna få mig ett par repor och hinna hem och se F1.

    Soligt och det blåser ! (omkring S 8ms i hsund för 1 minut sen.)

    Ses på vattnet.

  • drx

    Medlem
    24 april, 2006 vid 13:32

    Ojoj, låter bra att ni håller uppe ångan där i det arktiska klimatet medan jag är borta, men måste bara säga att det känns ruggit avlägset med is just nu. Det är dock andra dagen utan vind nu här i Pozo, innan det har det blåst 4.0 en vecka i sträck vilket satt sina spår i både kropp och utrustning. Bra med lite återhämtning dock, och även bra för skolarbete som ska göras. Vi ses i Salmonbay till hösten!

    Affe

  • charlieb

    Medlem
    25 april, 2006 vid 06:47

    Lever surfklubben i Umé? Satt med som kassör slutet 80 början 90? Sunset var den lokala butiken med surf godis.. Hur är det nu?

    Charlie

  • johan_m

    Medlem
    25 april, 2006 vid 15:14

    Måste nog meddela ett klubben är det inte mycket liv i, men jag tror den existerar iaf. men hemsidan verkar ha gått ner sig pga för få besökare, adressen annars var http://www.umesurf.tk.
    Sunset den butik du pratade om, kollade upp den nu då jag inte hört talas om den förut, och ju visst finns den kvar, men om dom säljer surfgodis skall jag låta vara osagt, på deras hemsida så finns då bara snowboards iaf. men det kan ju vara säsongsbetonat så vi får väl se till sommaren. men dom har gått över och blivit rent e-handelsföretag och adressn är http://www.sunset.se nån kan ju altid skriva ett mail eller nåt och fråga om dom känner för det.

  • johan_m

    Medlem
    25 april, 2006 vid 16:07

    Hittade en länk som fungerar till umesurfs hemsida.
    adressen dit är: http://kaksmet.homelinux.org/~umesurf/

  • rabbit

    Medlem
    25 april, 2006 vid 20:03

    sunset la ner surf i slutet på 80talet och konkade i slutet av 90 och tobba driver numera en snowboardwebshop för santa cruz under namnet sunset…

    Så var det med det… 😉

  • johan_m

    Medlem
    26 april, 2006 vid 08:21

    Tackar då fick man svaret på det, synd att dom inte har kvar surfdelen men det är väl för litet kundunderlag i umeå för det.

  • jakob_s

    Medlem
    28 april, 2006 vid 11:54

    Det är nu helt öppet vatten vid stranden där man går i.
    Alla vindar utom NV funkar, men S-SV är nog bäst ?!

    Finns inga ursäkter nu längre..

  • Oregistrerad

    Gäst
    28 april, 2006 vid 13:49
    Jakob_S wrote:
    Det är nu helt öppet vatten vid stranden där man går i.
    Alla vindar utom NV funkar, men S-SV är nog bäst ?!

    Finns inga ursäkter nu längre..

    Vart går ni i??

    /Markus

  • jakob_s

    Medlem
    28 april, 2006 vid 15:08

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Umeå surf..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.