Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala, torsdag fredag

  • Uppsala, torsdag fredag

    Publicerad av surfen på 13 december, 2006 vid 11:27

    Ser ut att bli dom sista dagarna för i år! Verkar som om kylan är på väg nu. Torsdag blir det SV runt 8-9m/s Fredag V-SV upp till kuling 15m/s. Är det någon mer än jag som tänker plocka dom här tillfällena här hemma?
    Kolla bara isobarerna för fredagen, Ojojoj.

    thomme svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • thomme

    Medlem
    13 december, 2006 vid 12:03

    @surfen 354315 wrote:

    Ser ut att bli dom sista dagarna för i år! Verkar som om kylan är på väg nu. Torsdag blir det SV runt 8-9m/s Fredag V-SV upp till kuling 15m/s. Är det någon mer än jag som tänker plocka dom här tillfällena här hemma?
    Kolla bara isobarerna för fredagen, Ojojoj.

    Jag kan fredag eftermiddag men då har du ju redan surfat klart, å står o skryter om hur bra det var och fort det gick.

  • surfen

    Medlem
    13 december, 2006 vid 14:57

    @thomme 354317 wrote:

    Jag kan fredag eftermiddag men då har du ju redan surfat klart, å står o skryter om hur bra det var och fort det gick.

    Näää, inte fort men en jävla surfdag kommer det nog och bli… Ser ut att kunna bli riktigt bra, upp mot 11grader på torsdag lite mindre på fredag.

  • ozman

    Medlem
    13 december, 2006 vid 16:07

    Enligt SMHI och Windfinder så ser imorgon em bäst ut:

    Mellan sydväst och väst, 6-10 m/s ökande till 11-15 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 80%

    och varmt!

    Ska försöka komma ut efter lunch någon gång. Det är väl kört efter 15.30 eller så va (för mörkt menar jag)?

  • surfen

    Medlem
    13 december, 2006 vid 21:15

    @OzMan 354352 wrote:

    (för mörkt menar jag)?

    Ja, då blir det lampa på.

  • jesse

    Medlem
    13 december, 2006 vid 22:01

    @thomme 354317 wrote:

    Jag kan fredag eftermiddag men då har du ju redan surfat klart, å står o skryter om hur bra det var och fort det gick.

    Jag kunde inte sagt det bättre själv Thomas !
    Jag kommer garanterat att köra i morgon så fort febern lagt sig lite. Tänkte jag skulle få liv i V6:an en sista gång innan Morran kommer. Och så har jag monterat lite smidigare handskar på min dykardräkt och tagit av blyskorna.

    Du Surfen! Börja inte för tidigt nu i morgon så att vi andra får en chans att köra från dig!

    Jag tar med glögg och lussebullar

  • surfen

    Medlem
    14 december, 2006 vid 07:44

    @Jesse 354417 wrote:

    Jag kunde inte sagt det bättre själv Thomas !
    Jag kommer garanterat att köra i morgon så fort febern lagt sig lite. Tänkte jag skulle få liv i V6:an en sista gång innan Morran kommer. Och så har jag monterat lite smidigare handskar på min dykardräkt och tagit av blyskorna.

    Du Surfen! Börja inte för tidigt nu i morgon så att vi andra får en chans att köra från dig!

    Jag tar med glögg och lussebullar

    Ni vet ju hur det är! Har så svårt att bara sitta och göra inget när det blåser, blåser det på fredag så är jag på vattnet vid 9 tiden.
    Jesse! Du blev väl inte sjuk efter vår lila surf dag i förra veckan? Tur att man har några år på nacken så man inte får alla barnsjukdomar som verkar grassera bland yngre surfare;=)

    Tyvärr så verkar det som om vindarna som lovades i dag torsdag försvann i natt…..Får hoppas på fredagen.

  • jesse

    Medlem
    14 december, 2006 vid 16:55

    Brisen kom sent idag pöjka, men när den väl kom så kom den med besked! 7.0:an blev tung på slutet men då blev det ju ändå mörkt. Fyra pers var ute denna fantastiska decemberdag. Fan va roligt det är det här och va glöggen smakade bra efteråt. Jag tror nog att det här var sista surfet för i år, eller?

  • surfen

    Medlem
    14 december, 2006 vid 20:56

    @Jesse 354582 wrote:

    Brisen kom sent idag pöjka, men när den väl kom så kom den med besked! 7.0:an blev tung på slutet men då blev det ju ändå mörkt. Fyra pers var ute denna fantastiska decemberdag. Fan va roligt det är det här och va glöggen smakade bra efteråt. Jag tror nog att det här var sista surfet för i år, eller?

    Nej för bövelen,,,, I morgon blir det vind tyvärr så kommer den från V men 12-16m/s det får man bara inte missa. Och mera värme nästa vecka upp mot 12grader kunde det visst bli hoppas vinden kommer också.
    Jodå glöggen satt fint efter surfet, men imorgon blir det arbetarsurf igen och då gäller kaffe och Digistive, för oss lite äldre surfare.

  • boman

    Medlem
    14 december, 2006 vid 21:52

    @surfen 354615 wrote:

    Nej för bövelen,,,, I morgon blir det vind tyvärr så kommer den från V men 12-16m/s det får man bara inte missa. Och mera värme nästa vecka upp mot 12grader kunde det visst bli hoppas vinden kommer också.
    Jodå glöggen satt fint efter surfet, men imorgon blir det arbetarsurf igen och då gäller kaffe och Digistive, för oss lite äldre surfare.

    Hej Tommy, du ger dig aldrig du 🙂 Vi kör i morgon på Lunda badet, Norrtälje, bra på väst sydväst.

    mvh
    Boman

  • surfen

    Medlem
    17 december, 2006 vid 08:09

    @Boman 354623 wrote:

    Hej Tommy, du ger dig aldrig du 🙂 Vi kör i morgon på Lunda badet, Norrtälje, bra på väst sydväst.

    mvh
    Boman

    Hallå Fredrik,
    Fick ni någon vind eller. Här hemma så kom vinden sent igen, men vi fick 2timmar på vattnet med bra tryck(8-12m/s). Det var tre tappra själar ute. Det verkar som om det var årets sista surfdag här. För nu är det ett par minusgrader och frost på taken, och nångång måste man sätta stopp, tror det är läge för det nu. Har varit på vattnet över 300 timmar i år så man känner sig rätt nöjd med det. En helt otrolig säsong har det varit. Snart är det 2007 och ny säsong, först ett par fina isdagar om man har tur? Sen fram med surfprylarna igen…..

    God Jul och Gott Slut/Nytt

    //Tommy

  • thomme

    Medlem
    19 december, 2006 vid 08:24

    Nu när det börjar dra i hop sig ….

    Vi pratade i somras om att samla ihop till någon Julklapp till damen som låter oss surfa vid båtbryggan i Västeråker/Hässleudd. Någon som roddar ?
    Tommy ? Pelle ? Jag jobbar hela veckan + lördag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala, torsdag fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.