Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsalasurf onsdag!

  • Uppsalasurf onsdag!

    Publicerad av poppo på 16 juli, 2007 vid 16:38

    Söndagkvällen blev ju riktigt fin, och kolla in foreca för onsdag… Jag hade inte möjlighet att sticka till Torö i söndags och inte onsdag heller som det ser ut, så vi ses på Alnäs om jag kommer loss!

    finE-20070716000000-area8b-060.gif

    surfen svarade 16 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • surfen

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 20:34

    @poppo 397668 wrote:

    Söndagkvällen blev ju riktigt fin, och kolla in foreca för onsdag… Jag hade inte möjlighet att sticka till Torö i söndags och inte onsdag heller som det ser ut, så vi ses på Alnäs om jag kommer loss!

    finE-20070716000000-area8b-060.gif

    Varför kan inte du komma loss då. Fungerar inte bilen eller är det jobbet eller??;=)
    Men jag ska nog försöka ta mig ut till vattnet i alla fall, börjar med tisdagen ser ut att bli lite på eftermiddagen.

    Grattis!!!

  • jesse

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 21:12

    Håller med om att söndagkvällen var ljuvlig. Fan va fint det är vid Alnäs när det brallar i. Tråkigt att inte “silverryggarna” orkade med kvällssurfen. Jag kommer på onsdag efter lunch. Ska “jobba hemma” som det så vackert heter.

    See ya!

  • surfen

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 21:34

    @Jesse 397747 wrote:

    Håller med om att söndagkvällen var ljuvlig. Fan va fint det är vid Alnäs när det brallar i. Tråkigt att inte “silverryggarna” orkade med kvällssurfen. Jag kommer på onsdag efter lunch. Ska “jobba hemma” som det så vackert heter.

    See ya!

    Baaaa, Silverryggarna låg ute vid FLÄSKJAN och brände i 6timmar, våra bogar var 5km era 380m javisst ja räknar jag bort förberedelser till slag och gippar så är det säkert 225m som ni kan ligga och köra på jisses Jesse;=) Men det är tur att inte smågossarna kommer ut där det verkligen blåser, jo föresten så var det en liten gosse som försökte ta sig ut, men jag tror att DET STORA därute skrämde honom lite så han tvärvände….

    Nejdå ni fick nog erat därinne också, en bra dag var det i alla fall. Nackdelen med att bränna ut på fläskjan är ju att man inte tar sig så lätt tillbaka för att rigga om till mindre, för mindre skulle ha suttit fint, nu blev det tokdrag i 6,5m². Men ska inte klaga man fick ju vara på vattnet en stund.
    Jobba ja vet inte ja……inte om det blåser. Kronblom vem fan är det.

  • elefanten

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 08:02
    surfen;397758 wrote:
    Baaaa, Silverryggarna låg ute vid FLÄSKJAN och brände i 6timmar, våra bogar var 5km era 380m javisst ja räknar jag bort förberedelser till slag och gippar så är det säkert 225m som ni kan ligga och köra på jisses Jesse;=) Men det är tur att inte smågossarna kommer ut där det verkligen blåser, jo föresten så var det en liten gosse som försökte ta sig ut, men jag tror att DET STORA därute skrämde honom lite så han tvärvände….

    Nejdå ni fick nog erat därinne också, en bra dag var det i alla fall. Nackdelen med att bränna ut på fläskjan är ju att man inte tar sig så lätt tillbaka för att rigga om till mindre, för mindre skulle ha suttit fint, nu blev det tokdrag i 6,5m². Men ska inte klaga man fick ju vara på vattnet en stund.
    Jobba ja vet inte ja……inte om det blåser. Kronblom vem fan är det.

    Bla bla bla….

  • poppo

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:56

    @surfen 397758 wrote:

    våra bogar var 5km era 380m javisst ja räknar jag bort förberedelser till slag och gippar så är det säkert 225m som ni kan ligga och köra på jisses Jesse;=)

    Jag förstår att ni seglar så långa rakor ni kan hitta med grå tinningars charm, det är ju lite jobbigt att vända – speciellt om man badar varje gång! 😉 haha! hoppas vi ses imorgon gobbar.

    Elefanten – vet vi Uppsala-bor vem som döljer sig bakom snabeln eller trumpetar du bara runt och släpper spillning? Det är ju alltid en öppen dörr att sparka in surferns resonemang iofs, det behöver han mellan varven, eller hur??

    Förresten, Thomme – om du läser. Vore kul att testa din gamla North 6,6:a, kanske du får den såld om du orkar plocka med den… Behöver cambers till smin speed-gun. Måste bara bota min tunga förkylning snabbt som jag av någon konstig anledning dragit på mig.

  • poppo

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 17:58

    17 m/s uppmättes på bryggan och den ligger lite i lä på den vindriktning vi hade idag (ca 250 grader). Körde hela eftermiddagen med vågbräda och 4,1 – riktigt ordentligt tryck. Thomme körde 4,7 med fullt tryck för er som vet vad han brukar brukar segla med för storlekar… Lite märkligt bara att så många stod på land och snackade den bästa tiden tycker jag!? Bilder kommer inom kort!

  • thomme

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 18:51

    Ja det blev en tung dag med surf från 10 till 18. Det är inte ofta man har fullt häng i 4,7 på lill vågisen.

    Lite bilder kommer här!

  • ozman

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 19:24

    Roliga bilder! Fick tyvärr bara video tack vara farsan (lite skakigt). Var den kraschande Gun seglet jag eller Pelle?

    /Matt

  • thomme

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 19:50

    @OzMan 398245 wrote:

    Roliga bilder! Fick tyvärr bara video tack vara farsan (lite skakigt). Var den kraschande Gun seglet jag eller Pelle?

    /Matt

    Jag tror det var pelle ( inte kör väl du med det utsticket i toppen )

  • poppo

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 20:13

    Göran ser stabil ut! Jag slänger upp några bilder imorgon. Matt, tänker du klippa ihop något litet av videomaterialet? Vore kul, jag hade med videokameran – men tog mig aldrig ro att filma…

    Förresten funkar det att ladda upp bilder i galleriet på uvk.se igen, ett webmailkonto med 46000 spam hade snaskat upp 340MB på webhotellet. Men det är som sagt fixat! Tyvärr funkar inte Anto’s forum (igen), alla tips på bra, lättanvända gratisforum mottages gärna.

  • poppo

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 09:33

    Tog några bilder vid lunch innan jag stack ut. Eftermiddagen bjöd sedan på sol och 17m/s+ Har någon bilder från det vore de mycket kul att se!

    normal_DSC00259.jpg
    Thomme rippar vågor!
    normal_DSC00290.jpg
    Kurre forward.
    normal_DSC00287.jpg
    Strandsurfare.
    normal_DSC00253.jpg
    Bra tryck.
    normal_DSC00293.jpg
    Thomme vs Pelle.
    normal_DSC00283.jpg
    Liten och stor…
    normal_DSC00277.jpg
    Kurre tar sig luft.

    Vill man se högre upplösning och fler bilder finns de i galleriet på uvk.se

  • ozman

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 10:19

    @poppo 398267 wrote:

    Göran ser stabil ut! Jag slänger upp några bilder imorgon. Matt, tänker du klippa ihop något litet av videomaterialet? Vore kul, jag hade med videokameran – men tog mig aldrig ro att filma…

    Förresten funkar det att ladda upp bilder i galleriet på uvk.se igen, ett webmailkonto med 46000 spam hade snaskat upp 340MB på webhotellet. Men det är som sagt fixat! Tyvärr funkar inte Anto’s forum (igen), alla tips på bra, lättanvända gratisforum mottages gärna.

    Jag kan försöka göra det, fast jag är inte en fena på att redigera filmer! Jag vet inte ens vilken mjukvara underlätter arbetet på bästa sätt. Jag har en mjukvara på min Acer, men den är ganska begränsad vad gäller redigeringsmöjligheter. Känner någon till en bättre mjukvara (helst gratis)?

    /Matt

  • poppo

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 15:18

    @OzMan 398452 wrote:

    Jag kan försöka göra det, fast jag är inte en fena på att redigera filmer! Jag vet inte ens vilken mjukvara underlätter arbetet på bästa sätt. Jag har en mjukvara på min Acer, men den är ganska begränsad vad gäller redigeringsmöjligheter. Känner någon till en bättre mjukvara (helst gratis)?

    /Matt

    Tja Matt, det är meckigt att klippa film, tar en del tid att lära sig. Och man behöver ett vettigt program. Windows Movie Maker brukar finnas med i windows, är inte alls vettigt, men kanske går att göra något litet i alla fall. Släng upp några små klipp bara om du får dem från kameran till datorn annars!

    ps. fick tyvärr inga kort på dig den korta stund jag fotade…

  • thomme

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 15:24

    Kul med bra bilder!

    Körde även i dag!
    Tog en tur med formulan runt fläskjan.
    Det var tungt att segla med 12,5 efter gårdagens urladdning.
    Var silverryggarna i öregrund idag?

    Kronblom säger ” Surf Now Work Later “

  • surfen

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 15:33

    @thomme 398563 wrote:

    Kul med bra bilder!

    Körde även i dag!
    Tog en tur med formulan runt fläskjan.
    Det var tungt att segla med 12,5 efter gårdagens urladdning.
    Var silverryggarna i öregrund?

    Närå, Efter gårdagens urladdning och ingen vind idag, så var det bara att plocka fram hojen för att få bort dagen efter surfet och komma ner på jorden igen. Ut på dom krokigaste vägar man kan hitta och ge järnet i kurvorna och på rakorna. Fan det är inte dumt att köra hoj heller.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsalasurf onsdag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.