Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utan stroppar i vågorna

  • ola_p

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 12:13

    @Svenne 493338 wrote:

    Jag har funderat en del på om det inte skulle vara värt att testa att bygga en fish som ser mer ut som en vågsurfingbräda än en vindsurfingbräda för småvågor, och då menar jag inte upp till två meter utan snarare upp till en meter.
    Och så droppar du den här!!! 🙂
    Undrar om den har thrusters.

    Snarare twins, om jag tolkade dansken rätt…

    Ruggigt cool shape dock, om jag inte missminner mig så var det någon (Jeff kanske, läste det på hsm forumet tror jag) som testade nån riktigt kort surfbrädesliknande shape som var lite flexigt byggd dessutom… Hittade dock inte länken nu.

  • oaxen

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 13:46

    Kommer jag ihåg rätt så testseglade Giam-Paulo Cammarotta brädan någon gång i vintras.

    http://mauisurfreport.blogspot.com/

    Sök och i skolen finna…

  • svenne

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 14:12
  • jesper_b

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 16:37

    Sånt här ska jag ägna mig åt!

    Bygga coola fishar mm med andra ord.

    Idag var målet att få min nya kombinerade surfshop/shack och shapeverkstan tät. Sätta in dörrar och sätta på takpappen vill säga. Skulle just rulla ut pappen och upptäckte att jag varken hade pappspik eller pappklister. Iväg till handlarn en minut innan de stängde. Självklart slut på klister. Men i morrn…

    Sedan är det bara att inreda mitt shaperum och köra loss på skummet. Vette 17 vad det blir först. En retrofish för surf, eller kanske en lite större för vindsurf, eller en sup, eller en lite tunnare fish till min surfande dotter… satan i gatan vad kul det ska bli.

    Hoppas det blir en riktigt vind och vågfattig höst så man får tid att shapa, eller kanske inte.

    /JB

  • ola_p

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 18:17

    @Svenne 493384 wrote:

    Woohooo! http://mauisurfreport.blogspot.com/2007/07/brians-fish-maliko-race-video.html

    Tack för den Patrik!

    Satans coolt. En stor fish är nog en klockren sverigebräda för dagar med små vågor…

  • lars_k

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 18:56

    @Ola_P 493424 wrote:

    Satans coolt. En stor fish är nog en klockren sverigebräda för dagar med små vågor…

    Japp. Harvar själv omkring på en gammal 76 liters fish. Långsam och studsig rakt fram men riktigt kul på vågen. 1-1.5m och sunkdrag med 5.0 räcker gott för att guppa igång på vågen. Fishen svänger tvärt och håller farten grymt bra DTL. Ingen radikal segling direkt men “lekfullt” och ball bara att vara ute i vågorna ju. 🙂

  • doc

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 22:06
  • andreas-f

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:14

    @Ola_P 493364 wrote:

    Snarare twins, om jag tolkade dansken rätt…

    Ruggigt cool shape dock, om jag inte missminner mig så var det någon (Jeff kanske, läste det på hsm forumet tror jag) som testade nån riktigt kort surfbrädesliknande shape som var lite flexigt byggd dessutom… Hittade dock inte länken nu.

    Denna du menar va? Ser rätt så likadan ut som den gula brädan

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39369&highlight=fisk

  • ola_p

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:31

    Precis.

  • svenne

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 15:14

    Aaah, den hade jag glömt! 🙂

  • tmalm

    Medlem
    8 september, 2008 vid 12:39

    Shit pommes frites!
    Hur koolt som helst. Nu till 10 .000 kr frågan:
    Kan man köpa såna här eller måste man bygga själv?
    Hemlagat smakar f’ståss alltid bäst! 🙂

    /T

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utan stroppar i vågorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.