Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad använder ni för videoredigeringsprogram?

  • vad använder ni för videoredigeringsprogram?

    Publicerad av teamrider på 21 februari, 2010 vid 13:21

    Har tröttnat på MovieMaker och diverse medföljande gratisprogram för filmredigering och vill satsa på ett vettigt program som klarar MPEG-4 format.

    Vad använder ni andra?

    Denna fråga har säkert ställt flera gånger.

    teamrider svarade 14 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • poppo

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 13:24

    pc: sony vegas pro 9 klarar formatet (i full hd).
    har dock inte lärt mig programmet än.

    edit: det krävs rätt bra klös i datorn för att det ska flyta (nåt som jag tyvärr inte har)

  • teamrider

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 20:12

    Någon som använder Pinnacle?

  • tim-eriksson

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 20:18
    Teamrider;599316 wrote:
    Någon som använder Pinnacle?

    Mamma 🙂
    Lätt att förstå och om man inte har så höga krav fungerar det okej faktiskt…

  • rdkwc

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 20:39

    Använder Pinnacle Studio 14 för AVCHD (mpeg 4). Kör på en i7 920 med 6 gb RAM och SSD-disk. Flyter på bra. Körde tidigare på en AMD dual core och det funkade inte alls. Som tidigare sagt så kräver det lite datorkraft för att redigera full HD.

  • lowsahl

    Medlem
    25 februari, 2010 vid 20:11
    RDKWC;599321 wrote:
    Använder Pinnacle Studio 14 för AVCHD (mpeg 4). Kör på en i7 920 med 6 gb RAM och SSD-disk. Flyter på bra. Körde tidigare på en AMD dual core och det funkade inte alls. Som tidigare sagt så kräver det lite datorkraft för att redigera full HD.

    Hyffsat antal aloha å inlägg…. ?

  • k-man-2

    Medlem
    26 februari, 2010 vid 08:54

    Adobe Premiere och After Effects bör väl också nämnas…

    Men inga av ovanstående är ju gratis. Finns det inget bra freeware / open source alternativ???

  • poppo

    Medlem
    26 februari, 2010 vid 12:01

    premiere (cs4) kan inte direktimportera mpg 4 efter vad jag hört.
    kanske fixat i de nyaste versionerna?

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 februari, 2010 vid 12:37
    k.man;599749 wrote:
    Men inga av ovanstående är ju gratis. Finns det inget bra freeware / open
    source alternativ???

    [ame=”http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_editing_software”]Programlista[/ame]

    [ame=”http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software”]Jämförelse[/ame]
    (klicka på pilen för “List price” och leta bland “Free”).

    Sedan är det ju inte så enkelt i slutänden att hitta något gratis som inte kraschar, funkar på ditt OS, klarar av AVCHD (i den version din kamera spottar ur sig) och samtidigt har ett gränssnitt med inlärningskurva lägre än en olympisk hoppbacke.

    Edit: Varför går det inte att länka till sidor och få det att se vettigt ut nu då? Blir supergeggiga länkar.

  • bjorn_surfer

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 08:30

    Hej Paddy!

    Ville bara säga att jag tycker om din profilbild från Hookipa. Den är nog fortfarande en av mina bättre bilder tagna på den vågen. Jag kommer ihåg att du rockade fett den där attans stora dagen trots den lätta vinden. Vi är där nu.

    Hoppas vi ses i sommar på nåt surfspot!

    Vänligen

    Björn

    Teamrider;599277 wrote:
    Har tröttnat på MovieMaker och diverse medföljande gratisprogram för filmredigering och vill satsa på ett vettigt program som klarar MPEG-4 format.

    Vad använder ni andra?

    Denna fråga har säkert ställt flera gånger.

  • klang

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 23:43
    Teamrider;599316 wrote:
    Någon som använder Pinnacle?

    Jag använder både Pinnacle och Adobe Premiere… då min Premiere har en usel divX plug-in…

    Om du inte tänkt spendera en massa tid och bli vass på videoredigering så skulle jag säga Pinnacle. Massor med finésser och det är samtidigt enkelt att komma igång. En trimmad volvo asså…

    Premiere är väl mer som en Ferrari… tryck försiktigt på gasen… (när du hittat den…). Du har en helt annan kontroll i Premiere, för mig var det ett gäng timmar för att komma igång… men nu är man ju rätt glad 🙂

  • teamrider

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 21:40

    Har inget emot att jobba lite med programmet för att få en bra slutprodukt. Ville bara höra lite med er andra innan jag slår till och köper ett program. Står mellan Pinnacle och Adobes redigeringsprogram.

    Måste ju ha ett vettigt program inför säsongen som komma skall!

  • teamrider

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 21:42
    björn_surfer;599994 wrote:
    Hej Paddy!

    Ville bara säga att jag tycker om din profilbild från Hookipa. Den är nog fortfarande en av mina bättre bilder tagna på den vågen. Jag kommer ihåg att du rockade fett den där attans stora dagen trots den lätta vinden. Vi är där nu.

    Hoppas vi ses i sommar på nåt surfspot!

    Vänligen

    Björn

    Hej Mannen,

    har fortfarande den dagen på näthinnan. Har ni haft en bra trip so far?
    Planerar redan nu för en Mauiresa nästa vinter…

    Vi ses säkert på nått vågspot i sommar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad använder ni för videoredigeringsprogram?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.