Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

  • hah

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 09:49

    Tror att mycket i den andra tråden går att tillämpa ganska bra..

    @Callyrally 692218 wrote:

    Om man inte har en bil att låsa in sina grejjor i, lämnar ni dem bara i en väska på stranden då eller?
    Är det en idé att ha nån sorts hänglås med kod på sin väska eller att man kan sätta fast den i nåt?

  • luthor

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 10:50

    Jag tänkte att det skulle gå att finna visdom i den tråden – och så var det. 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 15:38

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  • luthor

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 15:47

    Hundkroken kanske?

  • maui-mange

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 05:17

    Varför lämna dem på stranden [video=vimeo;56015501]https://vimeo.com/56015501[/video]

  • jesper-b

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 07:18

    Som gammal surf och vindsurfinggubbe samt farsa med både son och döttrar blir man lite trött på frågeställningen. Jajaja jag vet att det finns fler killar på vattnet än tjejer, men

    1) Det finns större andel tjejer bland kitare än vindsurfing
    2) Det finns tjejer på vattnet med killar som inte är det
    3) Det finns homopar av båda könen som surfar, kitar, vindsurfar, mm

    Och då kan man ju formulera sig lite annorlunda

    Vad gör din ickesurfande partner när du är på vattnet?

    PK? Töntigt inlägg?

    Kanske det, men säg så här: Två av mina bästa surfpolare (utan rigg eller drake) är mina två döttrar. När jag sedan fick en son (och mina döttrar en lillebror) kommenterade en vindsurfare: “Vad kul nu har du äntligen en surfpolare”. Han sa det i all vänlighet, men sååååååå fördomsfullt, och rejält taskigt mot mina surfande döttrar. Vad händer när mina döttrar fortsätter möta dessa fördomar, till exempel här? Förhoppningsvis bryr de sig inte ett skit, men risken är att de blir rätt trötta på det och startar var sin modeblock, sätter ni plastbröst och pumpar upp överläpparna…

    Lite paradoxalt är väl att min son vägrar prova surfing. Jag tror han ska bli frisör…. apropå fördomar.

    Ladda bajset!

    /JB

  • puklars

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 07:44

    väl talat JB!

  • gnutten

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 08:48

    Behöver vi starta en ny tråd för reda ut hur man istället gör med killarna, barnen, svärföräldrarna osv när man sticker ut och surfar? :confused2:
    Eller är de flesta tips universella? :tongue:

  • luthor

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 09:15

    Bra sagt JB. Jag är på din sida. Skönt att se att forumet är självsanerande.

    Ja för faan, Gnutten: starta en ny tråd så minskar ju risken för att konfen ska dö 😉

  • sailortrash

    Medlem
    9 mars, 2013 vid 07:20

    lugn Jb…stilla din vrede..

  • dameli

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 16:17

    Efterblivet ämne, påtalar enbart att skaparen har ärvt sin tankekapacitet från en syltburk.

  • jakobb

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 21:00

    @Jesper B 707800 wrote:

    Som gammal surf och vindsurfinggubbe samt farsa med både son och döttrar blir man lite trött på frågeställningen. Jajaja jag vet att det finns fler killar på vattnet än tjejer, men

    1) Det finns större andel tjejer bland kitare än vindsurfing
    2) Det finns tjejer på vattnet med killar som inte är det
    3) Det finns homopar av båda könen som surfar, kitar, vindsurfar, mm

    Och då kan man ju formulera sig lite annorlunda

    Vad gör din ickesurfande partner när du är på vattnet?

    PK? Töntigt inlägg?

    Kanske det, men säg så här: Två av mina bästa surfpolare (utan rigg eller drake) är mina två döttrar. När jag sedan fick en son (och mina döttrar en lillebror) kommenterade en vindsurfare: “Vad kul nu har du äntligen en surfpolare”. Han sa det i all vänlighet, men sååååååå fördomsfullt, och rejält taskigt mot mina surfande döttrar. Vad händer när mina döttrar fortsätter möta dessa fördomar, till exempel här? Förhoppningsvis bryr de sig inte ett skit, men risken är att de blir rätt trötta på det och startar var sin modeblock, sätter ni plastbröst och pumpar upp överläpparna…

    Lite paradoxalt är väl att min son vägrar prova surfing. Jag tror han ska bli frisör…. apropå fördomar.

    Ladda bajset!

    /JB

    Åh herregud vad du måste ha lite att göra som pallar skriva ett sånt inlägg. Att du dessutom skiljer på könen på dina barn, de borde ju vara kööönsneutraaaaalaaaa HEN!!!

  • sailortrash

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 09:39

    men honestly…men fan bryr sig om vad HEN (jag haaatar det ordet) gör när du surfar..

  • t_h_s

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 17:28

    Efter en lätt infekterad debatt i klimattråden var det ju bara en tidsfråga innan en feminism/queerdiskussion skulle bryta ut på forumet. Ingenstans är man fredad…

  • dawwg

    Medlem
    20 mars, 2013 vid 09:27

    föredrar att säga DET eftersom det idag kan vara både med snopp och snippa utan att man har en aning. på tal om könsdebatt.. donkeydick är ju ett av alla ord för den lilla snoppliknande delen på kitebommen.. men vad heter då själva “öglan” som man krokar fast med? är detta en elephantpussy? 🙂

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.