Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vänern må/tis – Svalnäs ?

  • Vänern må/tis – Svalnäs ?

    Publicerad av henryk på 6 juli, 2015 vid 05:58

    Åker neråt till Götene/Skara idag för att hälsa på släkten… Är det Svalnäs som gäller på V, VSV idag och imorrn, eller finns det andra bra spot… Tänkte ta med vågprylar, alternativt slalomprylar om det finns nåt bra spot med plattare vatten ? Funkar båtgården med frånlandsvind ?

    Aquario svarade 8 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Aquario

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 09:54

    Enligt ett svar jag fick vid förfrågan om spots på http://www.lidkopingsurf.se skulle man försöka hitta Svalnäs / Hindens Rev vid västsydväst. Befinner mig själv i närheten av Läckö Slott och funderar lite på att ge mig ut i närheten, tyvärr tog jag bara med mig ett 5.7 segel eftersom takboxen var full med annat skräp och att det var ganska osannolikt med mer än 10 m/s i juli men det blir nog i största laget om byarna går över 15 m/s.

    Någon som vet något om var man kan segla i närheten av Läckö Slott?

  • the_novice

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 11:38

    Vinden skall väl ligga kring SV idag så Svalnäs är ju bra, det blir fina vågor där för att vara Vänern.

    Lidköping/båtgården är nog inget vidare i frånlandsvind. Läckö slott är väl också frånlandsvind och en massa sten…

    Skall själv ut en sväng idag i norra vänern. 🙂

  • Aquario

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 13:43

    Hur är det med spiken, en massa sten där också? Lutar åt att bege sig till svalnäs imorgon tisdag.

  • henryk

    Medlem
    7 juli, 2015 vid 06:03

    Blåser fortfarande 🙂 – Drar mot Svalnäs nu…

  • Aquario

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 08:21

    Ser ut att bli nordväst idag och imorgon fredag, är det fortfarande Svalnäs som är bäst med den vindriktningen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vänern må/tis – Svalnäs ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.