Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har all vind tagit vägen ?

  • Var har all vind tagit vägen ?

    Publicerad av bjornen på 22 oktober, 2007 vid 07:47

    Inte ens windguru visar några tendenser den närmsta veckan här i Sthlm och var är höststormarna (inte för att jag seglar då men tänkte fota)? Blir så less 😡 Nu får någon se till att boka några viktiga händelser (ej vindsurf)på helgerna så att vinden kommer tillbaka.

    //Björn

    fastforward svarade 16 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • svenne

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 08:30

    Näe, det blir inget mer i år för jag har all tid i världen. Inte en uppbokad helg på ett par månader framåt.

  • tim-eriksson

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:24

    Jag knäckte min bom för 2 veckor sedan, det är därför det inte blåser. Om någon har lust att skänka mig en ny kolbom så ska ni nog se att det börjar blåsa igen!

  • mexi_

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:26

    Japp jag har bokat vinden (min övervåning alltså) som ska blåsas ut och fyllas med div rum. Det är beräknat att vara klart i jan/feb och innebär alltså att from helgen (när vi börjar) så kommer det att bli den bästa hösten i mannaminne, håll i hatten….:-)

  • ola_p

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:29

    Jag modererar även prognoserna, visste ni inte det?

  • dr-masse

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:36

    Inför årets Irlandsresa var det helt galet med vind månaderna och veckorna innan avfärd. Förväntningarna skruvades upp. Småfenorna togs fram. Kunde man få tag i en 340 mast? Finns det ställen med lä?

    Men snabbt kom en ny oro fram. Någonstans därute i havet finns en jättestor burk med vind. När den är full så blåser det. Mycket. Men även den största burk blir någon gång tom och måste fyllas på igen.

    Burken är helt enkelt tom just nu. Inte undra på som det blåst 2007.

    Men snart fylls den på igen. Hoppas det går snabbt innan vintern kommer!

  • kamaaina

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:43

    @dr Masse 423785 wrote:

    Inför årets Irlandsresa var det helt galet med vind månaderna och veckorna innan avfärd. Förväntningarna skruvades upp. Småfenorna togs fram. Kunde man få tag i en 340 mast? Finns det ställen med lä?

    Men snabbt kom en ny oro fram. Någonstans därute i havet finns en jättestor burk med vind. När den är full så blåser det. Mycket. Men även den största burk blir någon gång tom och måste fyllas på igen.

    Burken är helt enkelt tom just nu. Inte undra på som det blåst 2007.

    Men snart fylls den på igen. Hoppas det går snabbt innan vintern kommer!

    Har du varit o snuvat i kakburken nu igen Masse?
    🙂

  • kamaaina

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:48

    På vissa håll blåser det fortfarande…..

  • dr-masse

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 10:58

    Ha, ha!

    Ja, jag har haft en sjujäkla tur med att det funnits kakor i vindburken de gånger jag kunnat snuva lite därur i år!

  • dr-masse

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 11:02

    Förresten, det där stället på Lofoten såg bra ut på googlemaps…

    Och en ö som heter “Vestvågöy” lockar onekligen!

    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sv&geocode=&time=&date=&ttype=&q=unstad&sll=69.622685,18.38562&sspn=0.870303,3.702393&ie=UTF8&ll=68.272501,13.5676&spn=0.028914,0.1157&t=k&z=13&iwloc=addr&om=1

  • getwet

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 11:31

    @Kamaaina 423788 wrote:

    På vissa håll blåser det fortfarande…..

    Det är någon fan som har flyttat på burken…..

  • bjornen

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 17:57

    Vill bara tacka någon !? Det finns hopp

  • fastforward

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:11

    Jaaaaaaa, hoppas hoppas

  • mexi_

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:33

    som sagt, jag börjar med vinden på lördag……

  • bjornen

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 07:56

    @mexi_ 423781 wrote:

    Japp jag har bokat vinden (min övervåning alltså) som ska blåsas ut och fyllas med div rum. Det är beräknat att vara klart i jan/feb och innebär alltså att from helgen (när vi börjar) så kommer det att bli den bästa hösten i mannaminne, håll i hatten….:-)

    Det verkar fungera….:smile:

  • fastforward

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 09:23

    Haha, inte nog med att mexi_ är upptagen från när det ska börja blåsa, samtliga vindriktningar är dessutom perfekta för Björkvik där han bor (enligt sin profil)… 😀 Så lite medlidande får man nog ha.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har all vind tagit vägen ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.