Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var sätta i i Västerås?

  • Var sätta i i Västerås?

    Publicerad av thomme på 19 oktober, 2008 vid 09:10

    Hej
    Har börjat jobba i Västerås och tänkte ta med brädan för lite surf efter jobbet vid 4-5 tiden var sätter man bäst i vid S eller SV vind? Gärna östra sidan av mälaren.

    yomoooo svarade 15 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • stickan

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 10:03

    Välkommen till stan!
    http://www.wasteraswindsurfing.com

  • thomme

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 10:27

    Var på björnön?

  • stickan

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 10:55

    Sväng höger direkt efter att du kört över bron. Parkera så långt in på parkeringen som möjligt vid det gamla fotbollsmålet. Sen är det bara att gå ner till den lilla stranden (ca 50-60 meter). Dock kan nog chansen att få sällskap vara större om du kör på Framnäs nere vid Jollekappseglarna så här års. Där finns det även möjlighet till förvaring m.m.

  • fnassel

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 11:07

    Utan att veta hur många som seglar norra Björnön nu förtiden säger jag ändå norra!!! Lokala förhållanden gör att du har 2-3 m/s mer där och betydligt bättre hoppvågor! Bästa vindriktningen är sv!

  • blabussen

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:35

    var det några ute idag? Vi har lagt in våra brädor för säsongen.. funderar dock på kape verde över nyår 🙂

  • thomme

    Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:25

    Tackar och bockar, kör nog ner vid JKV och kollar.

  • thomme

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 18:29

    Körde en timme nere i hamnen, guppigt och halvkass vind. Åker till björnön på onsdag.

  • stickan

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 21:43

    Tyvärr har jag opererat axel för snart två veckor sedan så jag har inte möjlighet att köra nå mer i år, Armen i mitella två veckor till och sen försiktig träning och tyvärr inte nå surf.

    Du kanske känner till att vi har en kamera och vindmätare nere vid Framnäs
    http://webb.solpanel.se/storm/
    Ganska strippad sida för att man ska kunna köra den i mobilen också

    Mvh Stefan

  • sebbe87

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 15:49

    kom till björnö imorgon så slipper du köra själv.

    jag tänker säjlv sticka iväg lite tidigare från jobbet, om du kör vid jkv vid sv får du oftast köra med lite större segel.

  • thomme

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 12:08

    Körde en timme på lunchen med bra tryck i 6,2 och freewave. Helt ok tidvis byggde det riktigt fina vågor. Får se om man hinner med lite till efter jobbet idag.

  • yomoooo

    Medlem
    30 oktober, 2008 vid 23:13

    Jag tänkte köra på dagen imorn på JKV, verkar inte som det blir nåt mysväder men både windfinder och windguru spådde 7-8 i medel 🙂

    Jag kör på dagen (ca 10 & framåt), åker iväg med tåg på kvällen. Någon som vill haka på?

    Edit 31/10 kl 10:10:
    Åker ner till hamnen nu och är på vattnet större delen av dagen, haka på om ni vill. Verkar blåsa ordentligt iaf 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var sätta i i Västerås?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.