Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

  • getwet

    Medlem
    13 november, 2007 vid 08:59

    Vad är priset då för ett komplett paket?

  • jester

    Medlem
    13 november, 2007 vid 09:02

    Har inte testat Kona, men skulle jag bli erbjuden att testa, så skulle jag gärna ta en tur.

    Visst har det varit lite “väckelsestämning” i vissa trådar, men va faen gör det? Tycker ju att dom flesta här pushar för sina “egna” märken (japp, jag med.).

    Det är ju kul att dom lyckats få hit VM 2009, lockar många folk till tävlingar osv. Jag tycker: bra jobbat!

  • psychonauten

    Medlem
    13 november, 2007 vid 10:29

    @Joachim (konanordic) 427789 wrote:

    Varför tror folk att windsurfa är svårt?

    Är det dyrt?
    Är det en extremsport?
    Är det för kallt i vattnet?
    Är det för krångligt?

    Vad tror ni?

    Det är inte svårt, men väldigt tråkigt.

  • alexasu

    Medlem
    13 november, 2007 vid 10:31

    några inlägg upp i denna tråd:
    @Joachim_Larsson 428290 wrote:

    Bräda som jag seglat på när jag återkom är the Kona minitanker 265 minus ducktailen topphastighet över 30 knop….men troligvis så kommer jag testa flera brädor nästa år då jag känner Anders Bringdal så fär jag väl testa en A+B det ska ju vara innehelvete snabba….

    från kona-tråden på freestyle/wave-forumet
    @Joachim_Larsson 428290 wrote:

    Själv började jag att windsurfa 1981-1990 sedan kom jag åter 2005

    jag vill bara få en förtydling här: efter ett uppehål på 15 år har du de senaste två åren alltså endast seglat kona-brädor?

  • douglas-l

    Medlem
    13 november, 2007 vid 12:18

    @Elefanten 428262 wrote:

    Ursäkta, men vill bara tillägga att för oss som väger lite mera så att säga så är Kona ett utmärkt val. :laugh:

    Elefanten…det var länge sedan, vad har du gjort senaste tiden?
    Ja lyckades fånga dig på bild vid en drive by på Haga, misstänkte att du varit på Ölands Djurpark och terroriserat suriKitearna…

  • joachim_larsson

    Medlem
    13 november, 2007 vid 13:47

    @getwet 428301 wrote:

    Vad är priset då för ett komplett paket?

    Kolla http://www.konanordic.com/home_se.html och väl Kona shop, me jaf fixar gärna en provsegling bara jag vet var du bor och hur jag kan nå dig!

    mvh
    Joachim

  • jonteasu

    Medlem
    13 november, 2007 vid 14:35

    Leker lite med en definition av sekt…

    Fyller flera psykologiska funktioner för sina medlemmar, till exempel att marginaliserade och ensamma människor erbjuds ett socialt liv, och att medlemmarna anser att de har den absoluta sanningen och denna “förklarar” roten till det onda för människor i kris.

    Låter dessutom inte Konas “smarta lösningar” lite som Kristendomens nya påhitt “intelligent design”?

  • jonteasu

    Medlem
    13 november, 2007 vid 14:54

    Jag är dessutom fortfarande väldigt konfunderad och har legat sömnlös hela natten. Samma frågor, gång på gång poppar upp i mitt huvud:
    1. Är Kona en sekt?
    2. Vad är Konas “smarta lösningar”?
    3. Varför vill ni ha fler som “vindsurfar”?
    4. Förstör inte “promsegling” vindsurfingens image? (om nu inte redan Lasse Åberg förstörde den i Sällskapsresan)
    5. Om nej på fråga 1, är Kona verkligen inte en sekt?
    6. Varför skaffar inte “Joachim_Larsson” en reklamruta här på konfen och låter folk självmant trycka på den?
    Samtidigt funderar jag över om Kona kanske verkligen är den absoluta sanningen, och att Kona kanske bara är en reinkarnation utav den riktiga frälsaren, 80-tals pråmen. Är helt mitt liv som jag lever totalt meningslöst? Är planing en falsk illusion av verkligheten? Är inte längre planing lycka?
    Det hela slutar med att jag ligger i fosterställning och gråter mig till sömns. Direkt på morgonen när jag vaknar går jag till datorn och lägger ett elektronisktbrev med mina obesvarade frågor till Anders och Måns med hopp om att en dag… få veta sanningen.

  • jonteasu

    Medlem
    13 november, 2007 vid 14:56

    Jag är dessutom fortfarande väldigt konfunderad och har legat sömnlös hela natten. Samma frågor, gång på gång poppar upp i mitt huvud:
    1. Är Kona en sekt?
    2. Vad är Konas “smarta lösningar”?
    3. Varför vill ni ha fler som “vindsurfar”?
    4. Förstör inte “pråmsegling” vindsurfingens image? (om nu inte redan Lasse Åberg förstörde den i Sällskapsresan)
    5. Om nej på fråga 1, är Kona verkligen inte en sekt?
    6. Varför skaffar inte “Joachim_Larsson” en reklamruta här på konfen och låter folk självmant trycka på den?
    Samtidigt funderar jag över om Kona kanske verkligen är den absoluta sanningen, och att Kona kanske bara är en reinkarnation utav den riktiga frälsaren, 80-tals pråmen. Är helt mitt liv som jag lever totalt meningslöst? Är planing en falsk illusion av verkligheten? Är inte längre planing lycka?
    Det hela slutar med att jag ligger i fosterställning och gråter mig till sömns. Direkt på morgonen när jag vaknar, går jag till datorn och lägger ett elektronisktbrev med mina obesvarade frågor till “Anders och Måns” , med hopp om att en dag… få veta sanningen.

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2007 vid 15:01

    @jonteasu 428349 wrote:

    Jag är dessutom fortfarande väldigt konfunderad och har legat sömnlös hela natten. Samma frågor, gång på gång poppar upp i mitt huvud:
    1. Är Kona en sekt?
    2. Vad är Konas “smarta lösningar”?
    3. Varför vill ni ha fler som “vindsurfar”?
    4. Förstör inte “pråmsegling” vindsurfingens image? (om nu inte redan Lasse Åberg förstörde den i Sällskapsresan)
    5. Om nej på fråga 1, är Kona verkligen inte en sekt?
    6. Varför skaffar inte “Joachim_Larsson” en reklamruta här på konfen och låter folk självmant trycka på den?
    Samtidigt funderar jag över om Kona kanske verkligen är den absoluta sanningen, och att Kona kanske bara är en reinkarnation utav den riktiga frälsaren, 80-tals pråmen. Är helt mitt liv som jag lever totalt meningslöst? Är planing en falsk illusion av verkligheten? Är inte längre planing lycka?
    Det hela slutar med att jag ligger i fosterställning och gråter mig till sömns. Direkt på morgonen när jag vaknar, går jag till datorn och lägger ett elektronisktbrev med mina obesvarade frågor till “Anders och Måns” , med hopp om att en dag… få veta sanningen.

    Varför måste man alltid plana??? De viktiga o roliga är ju att man får träffa och umgås med liksinnade och grilla på kvällen.

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2007 vid 15:06

    @gurra1978 428247 wrote:

    Du borde vara snäll mot Konapastorn. Så vitt jag vet så har du som sponsrad HSM seglare inte tillgång till rabatterade priser på brädor. Med tanke på din seglingnivå så kanske en Kona skulle vara en lämplig bräda för dig 😉 Då kan du ju köra HOT och Kona. Lite fire and soul så att säga. Perfekt ju. Se så, slut fred nu och skriv avtal med varandra 🙂

    Dessutom kan du ju ta med dig någon av alla dina brudar på pråmen. Så du kan visa upp dina färdigheter live så att säga.

    Snacka inte me dina segel! Skulle inte visa me ute me nåt så fult som gröna segel, skäms nästan me dom röda som ja “tvingas” åka omkring me. BLÅTT ska de va! Och du, ja har visst tillgång till rabatterade priser på Proof brädor, via Lars K!!!:)

  • rillestark

    Medlem
    13 november, 2007 vid 16:13

    @jonteasu 428349 wrote:

    Jag är dessutom fortfarande väldigt konfunderad och har legat sömnlös hela natten. Samma frågor, gång på gång poppar upp i mitt huvud…Är planing en falsk illusion av verkligheten? Är inte längre planing lycka?
    Det hela slutar med att jag ligger i fosterställning och gråter mig till sömns…

    Du borde nog pröva den först… Då slipper du ligga sömnlös, 😉 Kona är nämligen planande i högsta grad. En bra bit över 30 knop GPS sist jag kollade toppnoteringarna. 🙂

    Frid,

    /Richard

  • stinger

    Medlem
    13 november, 2007 vid 16:46

    Formula planar vid ungefär 4 (?), min Mistral flow 284 planar vid ungefär 6.
    När planar en Kona One?

    För min del som väger strax under 70kg är det väl 7.4-riggen som gäller.

    Frågade förresten en jobbarkompis nyss om han tror att det är svårt att vindsurfa men han sa att han hade åkt en hel del skateboard så hur svårt kan det vara att vindsurfa?

  • douglas-l

    Medlem
    13 november, 2007 vid 18:39

    Giganternas Kona kamp…Oåxen tätt jagad av ingen mindre än Per Bringdal…kan det bli mer spännande, vilken action…:laugh:

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2007 vid 18:48

    Näeeee, men se så sött!! Och tänk sen att sitta o grilla ihop o prata om dagens fantastiska upplevelser o lyssa till Konapastorns kvällsandakt.

Sida 7 av 25

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.