• Vem sa…

    Publicerad av makkan72 på 9 oktober, 2007 vid 12:25

    “I went so fast, my hair blew off”, i den gamla Niel Pryde-rullen från… fan var det åtti eller kanske tidigt nitti. Övertygad om att ett gäng här vet vem jag är ute och far efter… och är det någon som har koll på något kärnfullt uttalande från Mr Laird Hamilton i samma stil.

    makkan72 svarade 15 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • impact

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 12:35

    @makkan72 420859 wrote:

    “I went so fast, my hair blew off”, i den gamla Niel Pryde-rullen från… fan var det åtti eller kanske tidigt nitti. Övertygad om att ett gäng här vet vem jag är ute och far efter… och är det någon som har koll på något kärnfullt uttalande från Mr Laird Hamilton i samma stil.

    Fred Haywood

    Och vem sa: it dosnt matter how yuo rig it! it´s how you sail it! cause i´m a junkrigger:-)

    Mattias

  • makkan72

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 12:46

    Mark Angulo… ?

  • makkan72

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 12:47

    Fred Haywood! Hade re på tungan. Tack!

  • fnassel

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 13:32

    @makkan72 420859 wrote:

    “I went so fast, my hair blew off”, i den gamla Niel Pryde-rullen från… fan var det åtti eller kanske tidigt nitti. Övertygad om att ett gäng här vet vem jag är ute och far efter… och är det någon som har koll på något kärnfullt uttalande från Mr Laird Hamilton i samma stil.

    Jag vill minnas att en viss Herr Bringdal sa någontin i stil med ” Well you can’t go arround looking like a poudle” till saken hör att han just då såg ut som en lejon klippt kungs pudel! med fantastiskt vitt burrigt hår.

    Och ja det var Fred Haywood som fick håret att blåsa av. (f..n vad fort jag måste köra nu för tiden!)

    Tyvärr visade det väl sig att Mark inte bara var en Junkrigger utan också en Junkie!

    Annars brukar jag själv resonera “Less hair more air”!

  • s19

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:27

    Det var Mark Angulo som sa “its not how you rigg it… its how you sail it”
    Nåt år senare i instant replay kontrade Robby Seeger med “Mark Angulo said once, its not how you rig it… its how you sail it… Thats wrong Its how you rig it and how you sail it”
    🙂

  • ola-h

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 16:42

    “Ritchie Myers get eaten…”

  • s19

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 17:47

    Hmm… Aloha Classic ” från -86 va?
    Hmm det var han speakern… Hette han Corky Caroll eller nåt?
    Vem sa:
    “If you rigg a good sail bad is like rigg a bad sail good. So if you rigg a good sail good its going to be very nice”?

  • rasmus_w

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 18:47

    @S19 420899 wrote:

    Nåt år senare i instant replay kontrade Robby Seeger med “Mark Angulo said once, its not how you rig it… its how you sail it… Thats wrong Its how you rig it and how you sail it”
    🙂

    Var inte det Rush Randle som sa det?

    Annars gillar jag när Mark Angulo berättar om varför han älskar course racing. http://www.stableroad.com/videos/markangulo.htm

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 oktober, 2007 vid 09:31

    “If you rigg a good sail bad is like rigg a bad sail good. So if you rigg a good sail good its going to be very nice”?

    Skall utläsas med kantig engelska och markerad tysk brytning – Björn Dunkerbeck.

    Den här då: “Boom schaa lack lack boom” Vem och vad heter filmen?

  • s19

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 16:27

    Är väl dansk/holländsk brytning 😉
    Skämt åsido…
    Men vem sa (inte ordagrant men ungefär):
    “Wanna know a secret…? Bjorns secret… He´s.. Pschh… You see, he had a loose all the time and ours were never loose… that must be the reason why hes going som fast!”

  • j-s

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:22

    Angående Boom schaa…. Så var det väl Dave Kalama som sadet det i….
    Var det instant replay????

    Och S19: Det var väl Robby Seeger! Vill jag minnas! 🙂

    Underbar nostalgi!

  • jesse

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:43

    De här då:

    “When you sail a big board you usually go so slow that you can think about anything you like to think about and you got a lot of time to do it..” Öh?

    “I like to work with the carbon mast beceause it takes about a kilo off the rigg.”

    “I used to ride motorbikes but I didn´t find enough excitement in it…”

    Jisses, replikerna från Moving Target – 1990 sitter fortfarande efter 17 år. Minns att den gick på varje eftermiddag efter plugget.

    Det här va kul!

  • makkan72

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 14:36

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.