Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vem var det som landade på väg 100??

  • vem var det som landade på väg 100??

    Publicerad av annas på 30 augusti, 2006 vid 17:54

    Chrilles mamma (som tur var var det hon, så hon fattade vad som hände och kunde sakta in) ringde och sa att någon flugit upp framför hennes bil..
    Sjukt dumt att gå ut vid väg 100 om man är nybörjare – en sak är att skita i om man själv dör, men tänk på bilisterna då eller på oss andra när kitesurfing får dålig publicitet eller när vi inte får köra på vissa stränder längre. Hörde att det gick bra, men det lär väl bli ett nytt förbud där

    eddie svarade 17 år, 8 månader sedan 20 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • ric

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 17:56

    surf i int på vann i skåneland? =)

  • fredde

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 17:56

    åååhhh nej det båda illa det här känner jag…..

  • kamikazekiteren

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 18:32

    I höllviken, och hvem var det det ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • krillan82

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 18:58

    Vi stannade till där och rejkade innan vi drog ner till skanör… då stod där 2 nybörjare med en Kite… Dom verkade inte riktigt ha koll på läget. Kan nog varit dom.
    Skönt att det gick bra i alla fall. får hoppas att det inte blev för stor uppståndelse.

  • skotten

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 19:51

    haha, I can ID him no probs!! Grey and Black EH and a Cabrhina Board same as mine!

  • zoolander

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 03:05

    HAHA, fan va galet! låter som att det kunde varit hugomed en x3ai näven

  • tha_nerd

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 05:27

    “haha, I can ID him no probs!! Grey and Black EH and a Cabrhina Board same as mine!”

    Nope, var nån bow som hade snott sig i ena vingtippen, en slingshot tror jag..
    Killen hade extrem röta, knappt ett skrapmärke…
    /Nördigt

  • hbgkitare

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 11:20

    Låter som om det var Larssa (köttbullen) från Helsingborg!

    //Marcus

  • fredo

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 13:25

    Kitemare confirmation.

    Jag var dær nær det hænde. Jesper krachade 30-50m från stranden sin slingshot bow efter en power-ride in mot land. Vid vattenrelaunchen hade en lina fastnat øver vingspetsen och kite:en børjade spinna okontrollerat. Han sa att han førsøkt dra chicken-loop releasen och senare leash release:en,
    men allt tvinnade ihop sig och satt fast en armlængd från selen. Ryckvis slæpades han upp øver land och først nær kite:en før en stund fastnade i ett træd på andra sidan vægen lyckades jag efter en barfota Mike Powell
    sprint från parkeringen få fatt i draken. Jesper låg då mitt på vægen med två bilster liggades øver sig (utan bilar).

    Ingen i hans omgivning kom till skada, och sjælv klarade han sig undan med ett par skrapsår. Att det kunde gått helt åt helvete kan ni andra som var dær sækert sæga ja till.

    Høllviken ær sækerhetmæssigt en skit spot, både før nyburgare o vælstekta. Risken att skada ikke kite:are ær onødigt stor om utrustningen fuck:ar upp eller vid handhavande fel.

  • anr

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 13:36

    “Vid vattenrelaunchen hade en lina fastnat øver vingspetsen och kite:en børjade spinna okontrollerat.”

    Är detta specifikt för bowkite eller kan det inträffa med en vanlig c-kite?

  • hbgkitare

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 13:52
    anr wrote:
    “Vid vattenrelaunchen hade en lina fastnat øver vingspetsen och kite:en børjade spinna okontrollerat.”

    Är detta specifikt för bowkite eller kan det inträffa med en vanlig c-kite?
    Det är nog vanligast med bowkites med bridles!
    Har hört om en sån sak innan här på forumet!

  • micken

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 14:20
    Fredo wrote:
    Høllviken ær sækerhetmæssigt en skit spot, både før nyburgare o vælstekta. Risken att skada ikke kite:are ær onødigt stor om utrustningen fuck:ar upp eller vid handhavande fel.

    Sant, och det var væl inte heller ovæntat att något som detta skulle hænda. Vore fint om vi kunde byta bort denna spot, som vi blivit “tilldelad”, mot den spot vi blivit fråntagen (Tippen).

    /Micke

  • nilsson

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 15:09
    anr wrote:
    “Vid vattenrelaunchen hade en lina fastnat øver vingspetsen och kite:en børjade spinna okontrollerat.”

    Är detta specifikt för bowkite eller kan det inträffa med en vanlig c-kite?
    Detta händer alla kajtar om man har otur! Jag har bara råkat ut för det med trad. C-kajtar! Dock inte vid vattenstarter, men vid krascher// Mvh Bengt N

  • jeppa

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 15:24

    Tydligen gick djungeltrumman precis så fort som fredo sa…

    Det var helt klart en upplevelse att kita på asfalt. Inget jag rekommenderar då mina händer och fötter är lite ärrade efter äventyret. Klarade mig dock bra med lite skrapsår. Utrustingen höll oxå förutom en liten reva som nu är fixad. Ska så att säga “upp på hästen” nu i helgen igen.

    Det var inte min mening att skrämma livet ur alla bilister, ryttare och annat folk runt omkring. Vill inte heller skapa dålig publicitet. Tacksam till de som hjälpte mig. Både fredo och de bilister som kastade sig på mig för att hålla fast mig.

    Har nu förstått att alla galna historier kan vara sanna om folk som flugit in och både det ena och andra. Men som i alla andra sporter får man ju hel del skit som nybörjare men det får man väl ta…

    //Jeppa aka Roadkill

  • tha_nerd

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 15:25

    “Høllviken ær sækerhetmæssigt en skit spot, både før nyburgare o vælstekta. Risken att skada ikke kite:are ær onødigt stor om utrustningen fuck:ar upp eller vid handhavande fel.”

    “Sant, och det var væl inte heller ovæntat att något som detta skulle hænda. Vore fint om vi kunde byta bort denna spot, som vi blivit “tilldelad”, mot den spot vi blivit fråntagen (Tippen).”

    Icke, här byts inte bort någonting.
    Däremot kan vi gott få tippen tillbaks och så kan kommunen flylla ut en 50 meter och plantera gräsmatta vid väg 100.
    Byta bort, glöm det, våga vägra Habo!!
    /Nerd

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vem var det som landade på väg 100??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.