Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du att möjligheten att posta anonymt tas bort?

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 april, 2006 vid 10:44

    Tillåt anonymitet. Från anonyma källor kan det komma en del spännande info som inte hade kommit fram annars. Att behöva använda sig av en pseudonym krånglar bara till det. Vissa, tex jag, är inne så sällan å skriver att jag skulle glömma mitt lösen (tror faktiskt att jag har ett användarnamn…). Men jag är gärna med och tjatar iband om det dyker upp nåt intressant ämne.

    Desssutom kan lite jidder vara kul ibland. De trågigaste trådarna är där alla stryker varandra medhårs.

    /Anonym

  • el_duderino

    Medlem
    12 april, 2006 vid 10:51

    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt

  • alexasu

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:04

    kan man inte införa nån funktion som ger trådstartaren möjlighet att bestämma hurvida oreggade får skriva i dennes tråd?

  • pulver

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:04

    “Jag har aldrig riktigt förstått problemet med inloggningen ?? Man loggar in sig och sedan är man inloggad hela tiden.”

    Bäste Knatte!

    Så du menar att du inte kan förstå ett problem som du inte har själv. Du kan bara förstå “din verklighet” som du uttrycker dig. Ett sådant synsätt, att alla problem eller erfarenheter man inte själv personligen uplevt, liksom inte gillas, känns oerhört inskränkt. Även om dina fantastiska datorer väl ompysslade av dina otroligt datorbegåvade fingrar fungerar utmärkt så ÄR det ett problem emellanåt med inloggningen. Även om det krånglar med inlogg tycker jag man har rätt att ställa frågor och delta i samtalen.

    Sedan är det stor skillnad att hänga passivt och att delta och formulera sina egna frågor. För att känna av stämningen i ett forum är det viktigt att se hur man blir bemött, hur just mina frågor landar. Jag kan inte se motsägelsen du pratar om.

    Naturligtvis är du fri att ha dina åsikter, jag läser med glädje dina tålmodiga inlägg om slalombrädor och speedfenor. Du har bla tipsat mig om olika grejer. Jag tillåter mig också åsikter, tex att det måste vara oerhört begränsande att inte förstå, och därmed tillmäta vikt i en debatt, problem man inte personligen upplevt.

    Nu måste jag verkligen jobba så jag får spara mina kampinlägg för DEN GODA SAKEN till senare.

    /Pulver

  • frippe75

    Medlem
    12 april, 2006 vid 11:31
    El_Duderino wrote:
    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt

    Just det! inga tjejer här inte 😉

  • Knatte

    Gäst
    12 april, 2006 vid 11:50

    Shit! Nu har jag hamnat i psykologi forum också.. a052.gif

    Nu måste vi nog reda ut begreppen lite.
    Jag står för att jag tycker, att det inte kan vara så svårt att vara inloggad. Och att detta på något sätt, skulle hindra folk att vara aktiva på forumet.
    Fixar man inte att logga in, så finns det FAQ och duktiga mods på detta forumet, som gärna hjälper till.

    Jag förstår mycket väl andras problem och är nog ovanligt lyhörd på andras svårheter och åsikter. Så jag tror att du är rejält ute och snurrar, om du antyder att jag är inskränkt och inte kan sätta mig in andras problem.. a054.gif

    Så att du skall bli så upprörd, bara för att jag har en åsikt och håller fast vid denna, verkar ju lite konstigt. Tror snarare att problemen finns någon annanstans, en just inloggningsproblematiken.

    Du har min åsikt och jag har min, så långt är vi överrens. Men känns onödigt (omoget) av dig att komma med antydningar om en ev. bristande empati mm.

    Hoppas att vi nu är överrens, om att vi inte är överrens och kan vandra vidare och fokusera på roligare saker än denna debatt.

  • sinclair

    Medlem
    12 april, 2006 vid 15:12
    El_Duderino wrote:
    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt

    Du har helt rätt dude!

    I stället för att i alla slickar varandra i arslet och är mysig mot varandra så kan det vara kul med lite hätsk stämning.
    Jag tycker att anonyma fortfarande skall kunna göra inlägg på konfen.

  • _alexander

    Medlem
    12 april, 2006 vid 16:01
    El_Duderino wrote:
    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt
    håller med till fullo, förstår inte riktigt hur man orkar hänga upp sig på någon anonym röst, tycker inte heller att anonyma håller sämre profil än vissa reggade….

  • gurra1978

    Medlem
    12 april, 2006 vid 18:15
    Sinclair wrote:
    I stället för att i alla slickar varandra i arslet och är mysig mot varandra så kan det vara kul med lite hätsk stämning.
    Jag tycker att anonyma fortfarande skall kunna göra inlägg på konfen.

    Jag håller fullständigt med. Det är kul med anonyma som rör runt lite i grytan. Att vara anonym är en självklarhet. Det är ju lite som att provköra en bil innan man köper den. Man vill liksom testa lite innan man bestämmer sig. Jag skrev anonymt i början och sen reggade mig. Låt folk få välja. Att ta bort den valmöjligheten är inte bra.

    Däremot bör man som nu premiera de som väljer att regga sig. Redan nu finns det ju fördelar men de kanske borde göras mer på den sidan (kommer inte på något nu bara).

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 april, 2006 vid 21:36

    Varför inte ta fram någon typ av “Steffiqette”, lite etikettregler om hur man bör bete sig här på konfen, lite tips och råd om hur man skriver inlägg. Det är rätt vanligt på andra konfar runt om i vårt cybervärld. Så kan man nita fast den högst upp som faqen.

    /Herr anonym

  • andreas-f

    Medlem
    13 april, 2006 vid 06:03

    No no inga jäkla regler för hur man ska bete sig på steffo. Stör mig som fan på forum med feta dokument som beskriver vad man får skriva och inte skriva, det om något bidrar verkligen till att nya användare drar sig för att posta. Även om man tragglat sig igenom faqen mm.

  • surfjohan

    Medlem
    13 april, 2006 vid 06:40
    El_Duderino wrote:
    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt

    WORD!

    Huvudsaken är väl att så mycket folk som möjligt uttrycker sina åsikter om windsurfing, och att intresset ökar. Att alla reggade eller inte kan slänga ur sig frågor om brädor/butiker/spots m.m utan att behöva få “något slags rykte” eller bli stämplad som mindre belevrad ifall frågan skulle innehålla något fakta eller stavfel. Om folk skriver saker om windsurfing och blir intresserade så kanske ännu fler börjar surfa, och det kommer mer pengar in i “sporten”, ökar mediainflytandet, det öppnas mer windsurfrelaterade företag/klubbar, konkurensen ökar, priser på utrustning sjunker o.s.v.

    Sedan så är det precis som dunderino skriver, det är ett windsurfingforum och ingen jävla golfklubb där man ska prata ett visst språk, klä sig på ett visst sätt, följa ett reglemente till punkt och pricka, eller hålla folk utanför pga av olika faktorer.

    More freedom on konfen!

    Peace!

  • drakglenn

    Medlem
    13 april, 2006 vid 06:58

    Det finns en enkel lösning på problemet

    Självklart!!!! ska man kunna skriva utan att behöva registrera sig……

    MEN!!! gör fältet “Ditt användar namn” (när oregistrerade skriver ett nytt inlägg) till ett tvingande fält, dvs man måste skriva något, det ska inte gå att skriva Anonym och absolut inte stå oregistrerad default, annars är det skit samma vad de står, bara det står något så man kan svara herr “ueeddndndfnbsvs” eller “XXXX” eller “missgluf”….

    //Glenn

  • el_duderino

    Medlem
    13 april, 2006 vid 07:22
    Drakglenn wrote:
    Det finns en enkel lösning på problemet

    Självklart!!!! ska man kunna skriva utan att behöva registrera sig……

    MEN!!! gör fältet “Ditt användar namn” (när oregistrerade skriver ett nytt inlägg) till ett tvingande fält, dvs man måste skriva något, det ska inte gå att skriva Anonym och absolut inte stå oregistrerad default, annars är det skit samma vad de står, bara det står något så man kan svara herr “ueeddndndfnbsvs” eller “XXXX” eller “missgluf”….

    //Glenn

    Bra idé!!!

  • el_duderino

    Medlem
    13 april, 2006 vid 07:24
    Surfjohan wrote:
    El_Duderino wrote:
    Tycker det är färre och färre personer som postar på forumet +
    det blir tråkigare och tråkigare stämning här inne.

    In med folket, allt behöver inte va så jävla seriöst hela tiden!
    Det är ett vindsurfingforum, inte nån MENSA förening!

    –> Tillåt Anonymt

    WORD!

    Huvudsaken är väl att så mycket folk som möjligt uttrycker sina åsikter om windsurfing, och att intresset ökar. Att alla reggade eller inte kan slänga ur sig frågor om brädor/butiker/spots m.m utan att behöva få “något slags rykte” eller bli stämplad som mindre belevrad ifall frågan skulle innehålla något fakta eller stavfel. Om folk skriver saker om windsurfing och blir intresserade så kanske ännu fler börjar surfa, och det kommer mer pengar in i “sporten”, ökar mediainflytandet, det öppnas mer windsurfrelaterade företag/klubbar, konkurensen ökar, priser på utrustning sjunker o.s.v.

    Sedan så är det precis som dunderino skriver, det är ett windsurfingforum och ingen jävla golfklubb där man ska prata ett visst språk, klä sig på ett visst sätt, följa ett reglemente till punkt och pricka, eller hålla folk utanför pga av olika faktorer.

    More freedom on konfen!

    Peace!

    Tycker vi måste arbeta aktivt för att ta emot nykomlingar.
    Hur många pallar regga sig första gången man kommer till ett nytt forum?
    Vi borde välkomna alla och inte hoppa på/anfalla dom med massa kommentarer om att du e dumma i huvet som är anonyma!
    Tror steffo/surfzone kan ha en stor betydelse för att få in nytt folk i sporten..
    men bara om vi skärper oss!!!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du att möjligheten att posta anonymt tas bort?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.