Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du också vara med i en surfrulle?

  • usel

    Medlem
    13 november, 2008 vid 15:24

    vad tror ni om att köra med ett Cannon eos d5 mkII hus samt lämpligt objektiv? ? Ola H, har du koll på om den duger att filma längre sekvenser med? Skulle vara optimalt om det fungerar, eller?

  • andreas-f

    Medlem
    13 november, 2008 vid 15:28

    Jag är på! Jag kan göra kastfall och glömma-selen. Lördag eller?

  • adde

    Medlem
    13 november, 2008 vid 15:51

    @Andreas F 515555 wrote:

    Jag är på! Jag kan göra kastfall och glömma-selen. Lördag eller?

    Perfekt, jag glömde selen i måndags så det är inte min tur i helgen!

  • ola-h

    Medlem
    13 november, 2008 vid 16:21

    @usel 515554 wrote:

    vad tror ni om att köra med ett Cannon eos d5 mkII hus samt lämpligt objektiv? ? Ola H, har du koll på om den duger att filma längre sekvenser med? Skulle vara optimalt om det fungerar, eller?

    Kanske lite overkill, eller? Jag minns inte hur långa sekvenser man kan ta, men tillräckligt långa för windsurfing i alla fall. I allmänhet filmar man ju en repa i taget. Man lär få köpa på sig en del minneskort dock och en rejäl dator för redigering. Jag tror den producerar lite knappt 5MB per sekund. Om man filmar alla de 20 minutrarna varje person har på sig bör det bli ca 6 GB per person. Om ni får ihop 10 personer bör ni alltså plocka med ca 60 gig minneskort.

  • gurra1978

    Medlem
    13 november, 2008 vid 18:37

    Lördag ser ju bra ut just nu på windguru. Rak väst på från lunch ger ju bra hoppvinkel och man kan filma i norra delen nära seglaren. Lutar åt det just nu. Har styrt upp filmknorren nu 🙂

    Jag funderar på vad jag ska ladda på : )

    Rätt lagom med vind också. Nuke 3.7 är svårt att våga i men lätt 4.7 eller 5.3 underlättar på mer avancerade grejor.

  • jeppo_f

    Medlem
    13 november, 2008 vid 18:46

    @gurra1978 515597 wrote:

    Jag funderar på vad jag ska ladda på : )

    Tweakade pushloops borde väl gå med 5.3?

    /j

  • pure

    Medlem
    13 november, 2008 vid 19:18

    En annan ide är att alla som vill vara med på filmen chippar in 30-50 spänn per person som man sedan ger till nån finnig student som vill tjäna lite extra tex nån från vindsurfings gymnasiet. Denna person filmar sedan spektaklet och så har man en film utan att någon behövt lämna vattnet.. funkar det bra så kan man ha nån som filmar varje helg när det blåser. Studenten får då ihop lite pengar och vindsurfarna får sina 5 minutes of fame. en win-win situation.

  • aronh

    Medlem
    13 november, 2008 vid 19:18

    Ladda på crazy pete. Det är ju galet. Man hör det t.o.m. på namnet. Jag ser verkligen fram emot att se resultatet. Hadde gärna ställt upp om jag kunnat ta mig till Varberg.

  • andreas-f

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:06

    Crazy Pete into framåt! Kan Boujma så…

  • gurra1978

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:10

    Jag har mina mål satta nu. Har ni? Nu är vi typ 6-7 pers som jag vet kommer leverera. Det här kommer bli sjukt skoj, kanske bara ska filma de andra. Man kommer garva gott bakom kameran. Vi bestämmer väl en tid och plats på fredag kväll för att vara så säkra på prognosen som möjligt. Sen drop-in är ju ok, det är inte så allvarligt, bara de 20 min man är på vattnet 🙂

  • feg

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:25

    Fan Gurra du har nog rätt i att man taggar till med filmkameran riktad mot sig. 🙂

    Boujmaa svarar i en intervju:
    –”I have been thinking about this move since landed a move called the Crazy Pete. I first did the Crazy Pete, and then saw a possibility on going into a forward loop after the first rotation. Since then it has always been in my mind, I just was chicken at first and was scared, but when I had the photographer with me, I just new a little bit of courage would help do the move, and had to do it. So the first time I tried it worked, I couldn’t believe it.

    Kör hårt så får vi se rullen sen! 🙂
    /Jocke

  • s31

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:50

    Kul! På!!
    Får väl skaffa en JULA-overall jag också om man skall klara 20 min bakom en kamera…
    //Mathias numera S36 och hoppas det blir Lejet
    …Eller Åsa?

  • marangen

    Medlem
    13 november, 2008 vid 22:03

    Tjena Gurra! Jag och Skummis rullar ner från huvudstaden imorrn. Shit, kan du be frugan smuggla med med ett par backar bira från kneget imorrn så får man väl gå på FJ69:s linje med “Före surfet bärs”. Måtte jag få fenan synlig ur vattnet på Lördag…Ses/Martin

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2008 vid 08:12

    @pure 515608 wrote:

    En annan ide är att alla som vill vara med på filmen chippar in 30-50 spänn per person som man sedan ger till nån finnig student som vill tjäna lite extra tex nån från vindsurfings gymnasiet. Denna person filmar sedan spektaklet och så har man en film utan att någon behövt lämna vattnet.. funkar det bra så kan man ha nån som filmar varje helg när det blåser. Studenten får då ihop lite pengar och vindsurfarna får sina 5 minutes of fame. en win-win situation.

    Bra ide där, bara för dej o greppa kameran då. Så kan dom som blir filmade lösa en flarra Clerasil åt dej.

  • pure

    Medlem
    14 november, 2008 vid 09:05

    @surfslusken 515718 wrote:

    Bra ide där, bara för dej o greppa kameran då. Så kan dom som blir filmade lösa en flarra Clerasil åt dej.

    Jo men vist kan jag det.. och sen när du börjar på gymnasiet så kan ju du ta över. Sen kommer du ju också att börja få finnar och komma in i målbrottet och då kan jag ju ge dig lite tips om hur man klarar den perioden i livet.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du också vara med i en surfrulle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.