Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilse i våtdräktsdjungeln

  • carl-r

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 17:18

    Det är alltid relativt och inte helt okomplicerat att svara på. Dels är det en individuell verklighet och dels finns ingen enhet som klarar att kvantifiera storheten tidigare planing. I en lekmans ögon skulle det kanske heta lite tidigare än året dessförinnan, men det vore ju givetvis fel. Katalogerna ger oss som tur är vägledning. Man måste dock söka sitt eget svar. Detta genom att meditera upprepade gånger på dass över katalogen tills benen domnar bort.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 17:33

    @Bicless 532218 wrote:

    Hur mycket tidigare då?

    Två veckor.

  • gurra1978

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 20:21
    smaskens;531985 wrote:
    Kort fråga:
    Väst med huva: Innanför eller utanför dräkten?

    Innanför är min rekommendation för mer värme (har du långkalsongerna utanpå jeansen?). Bästa väst med huva är enligt mig O`neills då den har en uppochnervänd krage som ligger utanför våtdräkten medan resten av dräkten är innanför våtdräkten. På så sätt rinner vattnet av utanpå kroppen och inte in i dräkten. Fungerar mycket bra.

  • animar

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 21:36

    Inte min mening att avsluta denna tråd men vill gärna tacka för alla råd och förslag jag fått hittills både här på forumet och som e-post. Känner mig betydligt bättre informerad – men sluta inte skriva för det!

    Tack också Magnus för suveränt tips om Doc’s Proplugs. Simmar regelbundet och har därmed fått problem med öronen (värk och inflammationer). Men vad gör man: är man ett vattendjur så är man : )

    /A

    p.s Jag skall även noga överväga den lilla rödluvedräkten som ett alternativ…:blush:

  • jesper_b

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 21:53

    @gurra1978 532265 wrote:

    Innanför är min rekommendation för mer värme (har du långkalsongerna utanpå jeansen?). Bästa väst med huva är enligt mig O`neills då den har en uppochnervänd krage som ligger utanför våtdräkten medan resten av dräkten är innanför våtdräkten. På så sätt rinner vattnet av utanpå kroppen och inte in i dräkten. Fungerar mycket bra.

    Den O’Neilhuvan är grymt bra. Bär en själv titt som tätt. Med den konstruktionen – självklart innanför! /JB

  • carl-r

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 22:02

    @AniMar 532290 wrote:

    p.s Jag skall även noga överväga den lilla rödluvedräkten som ett alternativ…:blush:

    Den är inte bara snygg, den är i enkelnylon också! Funktionen främst. 😉

  • animar

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 20:09
    Carl R;532300 wrote:
    Den är inte bara snygg, den är i enkelnylon också! Funktionen främst. 😉

    Lite kallt om rumpan kanske med den där lilla kjolen och stringtrosan – för det var väl string man skulle ha när man surfade…eller…hur var det nu???? 😉 🙂

  • animar

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 20:11
    AniMar;532464 wrote:
    Lite kallt om rumpan kanske med den där lilla kjolen och stringtrosan – för det var väl string man skulle ha när man surfade…eller…hur var det nu???? 😉 🙂

    Can’t believe I wrote that! Fö’låt, fö’låt, fö’låt, kunde bara inte låta bli :blush: :blush: :blush:

  • dala-lama

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 20:46

    Har en NP 5000 5/3 som jag kört ett år med.
    Den har funkat super men när det drog mot nov-dec tyckte jag att den blev lite sval trots att jag hade en 3000 thermobase (shorty utan ärm typ) under.
    Så jag köpte en NP Elite II och jag säjer bara…..Sitter som ett andra skinn, helt otroligt smidig och såååååååååååååå varm.
    Visst den kostar lite mer än andra dräkter men jag skulle lätt köpa en lika dan tio av tio gånger.
    En helt underbar dräkt som rekommenderas varmt!!!!
    Per

  • carl-r

    Medlem
    26 februari, 2009 vid 09:51

    @AniMar 532464 wrote:

    Lite kallt om rumpan kanske med den där lilla kjolen och stringtrosan – för det var väl string man skulle ha när man surfade…eller…hur var det nu???? 😉 🙂

    Jag är rädd att jag måste meddela att många kommer att uttala sig nedsättande om ditt surfande då. Vi har inte fri dresscode i här sverige eller om man surfar med svenskar. Har du däremot våtdräkt eller boardshorts utanpå stringen så kommer ingen att bli upprörd eller skriva arga insändare.
    Hoppas jag kunde vara till någon hjälp! 😀

  • p-malmkvist

    Medlem
    26 februari, 2009 vid 17:10
    Jester;531959 wrote:
    Är det någon affär i detta avlånga land som säljer motsaytsen till Tall-varianterna? Mao, så skulle jag behöva en XXL Short. Blir tajt ffa över axlarna i vanliga XL, och en XXL är för lång för mig. Är ju 180cm lång och väger 110kg..

    Du behöver en sån latexvåtdräkt dvs en stålmannen kondom:grin:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilse i våtdräktsdjungeln

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.