Vindsurfing på Bali?

This topic has 4 svar, 4 deltagare, and was last updated 5 years, 7 months sedan by  LenaM.

• Författare
     LenaM 
    Medlem

Hej! Är det ngn här som har erfarenhet av vindsurfingresor till Bali? Är helst ute efter ngt i stil med rapturecamp fast för vindsurf eller ngt i stil med UCPAs upplägg, men all information är av intresse! Och om det är ngn som varit där under december/januari och kan dela med sig av erfarenhet om hur regnperioden upplevdes tas det gärna emot (avråder ni från att åka eller är det relativt begränsat med regn osv).

Tack på förhand!

stoorfaen 
    Medlem

Jag var där i oktober förra året, jag hittade intre mycket vind dessvärre. Jag fick tipset att foka på vågsurfet vilket är betydligt bättre! 🙂

Hittade lite vind i sundet mellan lombok och gili, men tyvärr utan vågor…

UFO 
    Medlem

Under december/januari är det normalt inte så mycket vind där. Den blåsiga säsongen brukar börja i maj/juni och sluta i augusti. Under juli-augusti har du mest vind, störst vågor och flest australiensare..
    Har själv inte provat på att vindsurfa där.

Maui-mange 
    Deltagare

Under regnperioden är det i princip vindstilla varje dag. Det är spridda skurar under dagen och sällan något ihållande regn som blandas med dagar med klarblå himmel.
    Även under ‘vindperioden’ Juni-Aug, ibland Sep är det ganska svaga vindar.

LenaM 
    Medlem

Tack för svar! Det blir Martinique i vinter istället! Känns mera vindsäkert. Får ta Bali vid annat tillfälle och då satsa på vågsurf då låter det som.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account