Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali?

  • Vindsurfing på Bali?

    Publicerad av lenam på 15 november, 2013 vid 11:44

    Hej! Är det ngn här som har erfarenhet av vindsurfingresor till Bali? Är helst ute efter ngt i stil med rapturecamp fast för vindsurf eller ngt i stil med UCPAs upplägg, men all information är av intresse! Och om det är ngn som varit där under december/januari och kan dela med sig av erfarenhet om hur regnperioden upplevdes tas det gärna emot (avråder ni från att åka eller är det relativt begränsat med regn osv).

    Tack på förhand!

    lenam svarade 10 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • stoorfaen

    Medlem
    15 november, 2013 vid 13:46

    Jag var där i oktober förra året, jag hittade intre mycket vind dessvärre. Jag fick tipset att foka på vågsurfet vilket är betydligt bättre! 🙂

    Hittade lite vind i sundet mellan lombok och gili, men tyvärr utan vågor…

  • ufo

    Medlem
    15 november, 2013 vid 23:50

    Under december/januari är det normalt inte så mycket vind där. Den blåsiga säsongen brukar börja i maj/juni och sluta i augusti. Under juli-augusti har du mest vind, störst vågor och flest australiensare..
    Har själv inte provat på att vindsurfa där.

  • maui-mange

    Medlem
    18 november, 2013 vid 05:48

    Under regnperioden är det i princip vindstilla varje dag. Det är spridda skurar under dagen och sällan något ihållande regn som blandas med dagar med klarblå himmel.
    Även under ‘vindperioden’ Juni-Aug, ibland Sep är det ganska svaga vindar.

  • lenam

    Medlem
    26 november, 2013 vid 09:44

    Tack för svar! Det blir Martinique i vinter istället! Känns mera vindsäkert. Får ta Bali vid annat tillfälle och då satsa på vågsurf då låter det som.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.