Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Weedfena på bred slalombräda?

  • seve1000

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 09:14
  • kinabalu

    Medlem
    6 juli, 2013 vid 08:01

    @Seve1000 712576 wrote:

    http://www.surfzone.se/kop-salj/visa-annons/2402/lessacher-duo-weedfenor-etc/

    Har du kollat här?

    Jo jag såg den, men jag har redan Duo Weed 28 och 32. Dom har fungerat kanon på alla andra brädor jag testat, så det där är riktigt bra fenor! Även Hanlar här på konfen har en Duo Weed 36 till salu.

    Jag var förbi en viss, inte helt okänd Stockholmsspeedare i fredags och fick med mig en massa gosaker som måste testas. Bland annat två rake:ade Select S1 fenor. När vi kom till hans sista fenväska (som var en stor Ikeakasse!!) så dök även en Chameleon 32:a upp. Så nu är det bara vind som saknas…

    Någon som testat Lessachers Duo Formula Weedfin? Den finns ju även som 32:a och 36:a.

    Tack för alla svar förresten! 🙂

    Någon som har tips om trim och seglingsteknik med weedfena, så är det alltid intressant att höra. I första hand slalomsegling (dvs halvvind eller lite upwind-segling) eller t.o.m. Formulasegling med weedfena? Att pumpa igång en Formula eller att kryssa med weedfena måste ju vara lite knepigt?

  • joth

    Medlem
    8 juli, 2013 vid 06:56

    Jag kör en 36 duo weed från tekkno (ja den känns som Anders säger, lite trög men jag tycker inte den är så långsam ändå, lite slip i bakkanten har gjort den ännu bättre). För slalom med 8.2 och 111:a i halvkass vind för att få lite bättre höjdtagning. Den fenstorleken skulle du kunna ha till 75+ bred bräda. Jag får känslan av att det är till slalom du behöver fenan så jag hade nog gått på en större storlek än 32. Men om du får det lyft du saknar kan jag inte sia om. Tycker nog duo weed är bättre än camäleonten.

    Kör normalt 32 duo weed som ger bättre släpp till min segel/bräd kombo.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Weedfena på bred slalombräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.