Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfcenter i Naxos/Grekland el övr Medelhavet?

  • Windsurfcenter i Naxos/Grekland el övr Medelhavet?

    Publicerad av tumba på 6 mars, 2016 vid 15:18

    Hej!

    Är sugen på att lägga en vecka på lämpligt center i sommar för att få lite kontinuitet i surfet. Hemma blir det lite för glest pga lite vind resp tid när det väl blåser för att riktigt komma igång.

    Har sneglat på Naxos som har ett par hyrställen och lämplig lagun med plattvatten som passar bra för mig som framför allt vill bli säkrare på gippar mm.

    Är det nån som varit i Naxos och surfat? Eller finns det andra platser i Grekland eller övriga medelhavet med säker vind och plattvatten som rekommenderas (vill dock helst inte åka till Turkiet pga alla möjliga skäl)?

    slor4ever svarade 8 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • micke_g

    Medlem
    6 mars, 2016 vid 16:41

    Finns ju massor i Grekland. Kan tipsa om Kos/Kefalos (var där i juni). Plattvattenställe med två surfcenter. Finns ett gäng andra ställen på Kos oxå. Fördel är att det är lätt och billigt att ta sig till Kos – tror inte flyktingsituationen påverkar i nån större utsträckning.
    /Micke

  • gustav1980

    Medlem
    7 mars, 2016 vid 16:04

    Jag spanar på vassiliki och fick i en tidigare tråd tips om att Norweigen flyger dit.
    Ser ut att fylla dina (och mina) önskemål!

  • raggarn

    Medlem
    7 mars, 2016 vid 17:33

    Testa sök i forum med = Rhodos, Kreta, Lefkas, Karpathos mm……
    så hittar du en massa bra läsning…

  • tumba

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 23:00

    Tack för svar!

    Inser när jag läser lite andra trådar om Naxos att jag varit där för typ 20 år sedan vilket jag hade glömt. Detta var dock under mitt surfuppehåll så då var det bara sol o bad. Minns däremot den lite knöliga resan då man flyger till Santorini och får åka båttransfer till Naxos. Den gången fick vi även åka tillbaka till Santorini ett par dra tidigare än planerat pga tuff vindprognos. Får fundera lite till…

  • john1

    Medlem
    11 mars, 2016 vid 11:12

    Porto pollo på norra Sardinien (Italia) är ett vind säkert område, kanske säkrast i Europa. Ganska så lätt att ta sig dit med plan till Alghero, vidare hyra bil. Mycket vackert område, finns mkt. plattvatten, men också annat om så önskas. Har själv varit långs med kusten, men ytan surfprylar.
    Googla bara på porto pollo windsurfing
    JJ

  • _frippe_

    Medlem
    12 mars, 2016 vid 19:43

    Vassiliki på Lefkas har ett riktigt bra surfcenter (Club Vass) om man vill hyra grejjor och det är rätt vindsäkert om man kan tänka sig att köra lite större segel. Dock inte vind hela dagen utan snarare eftermiddagssurf 1-3 timmar. Platt och safe samt räddningsbåtar om något går snett. Ingen båtresa utan taxi/hyrbil ca 45 min från flygplatsen.

  • _frippe_

    Medlem
    12 mars, 2016 vid 20:25

    Min logg från 14 dagar i Vassiliki (någon blåsig dag missades pga rundresa på ön): http://life-of-frippe.blogspot.se/search/label/Vassiliki

  • henryk

    Medlem
    13 mars, 2016 vid 12:28

    http://www.gonesurfing.gr/

    Bra center med årets prylar från fanatic/north
    Skittrevligt ägarpar, lite folk… Palekaestro är en trevlig riktig by och inte bara en turisthåla 🙂

  • slor4ever

    Medlem
    14 mars, 2016 vid 21:31

    Jag var en vecka på Naxos förra sommaren.
    + Härlig lagun att segla i om man gillar plattvatten. Det blir tokplatt närmast revet.
    + Man kan segla ut genom revet på ett ställe för att nå öppnare sjö för vågor
    + Bra uthyrningsställe. Bra material och personal
    + Fin stad

    – Blåste bara 1 av 6 dagar när jag var där (juli)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfcenter i Naxos/Grekland el övr Medelhavet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.