Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfingspel…

  • _frippe_

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 18:35

    Ett tips angående kortbetalningar är “e-kort” som åtminstone finns på Föreningssparbankens internetbank. Där kan man generera ett kortnummer med en maxgräns för beloppet och det debiteras sedan ens vanliga konto. Man kan alltså inte bli blåst på mer än det man tänker betala i alla fall…

  • rasmus_w

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 20:47
    Calle_B wrote:
    stor tung karaktär från Star Trek, kännetäcknas av stora öron och bänga kommentarer så som “Beam me up, Scotty”.

    Glöm inte att han kommer från planeten Vulcan.

  • skywalker

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 21:37
    Speedjanne wrote:
    Haha nu har jag hämtat hem det hur grymt som helst för en hundring, perfekt att sitta inne med vid datorn en dag som denna med 26c i skuggan.

    Verkar som om spelet inte är riktigt klart. Stämmer det ? Man ska ladda ner uppdateringar efter hand läste jag.
    Verkar som en skön avkoppling att sitta och lira medans man väntar på brisen i övrigt 😀

  • kamaaina

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 22:28

    Tycker det verkar skit, grafiken ser ju ut som fran 90-talet…

  • rasmus_w

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 22:48
    Skywalker wrote:
    Verkar som om spelet inte är riktigt klart. Stämmer det ? Man ska ladda ner uppdateringar efter hand läste jag.

    Eller så är det en kille som tänker sig sitta och förbättra i all evighet. Det är ett elände att Windows aldrig tycks bli klart, det kommer ju nya versioner ideligen…

  • hifly

    Medlem
    1 juli, 2006 vid 17:07

    demot e ju skit segt:(

  • jester

    Medlem
    2 juli, 2006 vid 00:17
    Rasmus_W wrote:
    Skywalker wrote:
    Verkar som om spelet inte är riktigt klart. Stämmer det ? Man ska ladda ner uppdateringar efter hand läste jag.

    Eller så är det en kille som tänker sig sitta och förbättra i all evighet. Det är ett elände att Windows aldrig tycks bli klart, det kommer ju nya versioner ideligen…

    Klart??

    Den dag ett datorprogram verkligen blir klart är det dax o lägga ner det… Jag har definitivt inget emot att få nyare häftigare operativ. Tänk på att Windows XP har funnits på marknaden i ett antal år nu. Längst av alla Windows-versioner hittills… (starta nu inte en Windows/linux/mac-diskussion bara…. ;))

    Testade demon, och tyckte det var ganska go feeling i spelet… Men faen vet om jag orkar betala för att spela det hela…

    Grafiken är väl inte top-of.the.line, men ser ju ut att vara mer eller mindre ett hemmabygge, och ur den aspekten är det ju inte så illa pinkat. Känner lite folk i dataspels-branschen, och tiden då dom bara var ett fåtal personer på varje spel är långt förbi (med ett fåtal undantag, såklart såsom Live For Speed).

  • skywalker

    Medlem
    2 juli, 2006 vid 10:42

    Givetvis kan man alltid förbättra saker och ting, men i detta fallet har man t.o.m planerat uppdateringar till en viss datum. Är det inte bättre med att vänta och släppa något tills man är klar med såna saker menar jag ?!?

  • jester

    Medlem
    2 juli, 2006 vid 19:06

    Nej, tycker jag. Är ju faktiskt ingen dum idé. Dom som är sugna på att spela spelet kan köpa det nu, medans dom som vill spela det färdiga spelet vet vilket datum spelet kommer vara klart. Och samtidigt får utvecklarna in lite stålars så att spelet över huvud taget kan göras klart. Smart idé, tycker jag. Detta under förutsättning att den första versionen faktiskt går att spela ok…

  • rasmus_w

    Medlem
    2 juli, 2006 vid 23:17

    Dessutom verkar det som fler och fler opensource-projekt har övergivit den gamla modellen “Vi släpper nästa version när den är klar” och övergått till tidsbaserade relseaser, dvs att man snarast möjligt fastställer ett releasedatum för nästa version. Sen brukar man ha “feature freeze” nån månad innan det datumet eller så, dvs efter ett visst datum ska inget nytt läggas till utan man får bara fixa buggar.

    Jag tror modellen har rätt stora fördelar i en hel del fall, eftersom det ger folk möjlighet att planera när de ska uppdatera sina programvaror och de kan känna sig säkra på att ingen omfattande ny release kommer direkt efter föregående.

    Fast för ett vindsurfingspel är väl inte det där med planerande och sånt så viktigt, det lär inte vara aktuellt för t.ex. SEB att koordinera installation av spelet på samtliga sina datorer, även om tanken är lite kul. 🙂

  • jester

    Medlem
    3 juli, 2006 vid 07:46

    Japp. Det är ohållbart i dom flesta fall att släppa något “när det är klart”. För då blir man aldrig klar… På mitt bolag har vi kunder modell större, och vi jobbar exakt efter den principen du nämner, Rasmus.

    Men tebax till ämnet. Är spelet något att ha, eller? Hur fungerar upplåsningen av det? Kan man låsa upp det på flera datorer? (vill ju kunna lira lite på jobbet oxå..)

  • swe880

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 20:03

    köpte spelet idag och tycker att det är grymt kul 😀
    jag undrar om det är någon mer här på konfen som har spelet och kan berätta för mig hur fan man lyckas med framåtloopen. Har bara lyckats med en på ca 4 timmars spelande..
    Grymt kul spel iallafall och somsagt ska det komma wave också och inom snar framtid så kommer man också att kunna trimma segel å välja fenor å allt möjligt, mer trick lär det också komma vad jag förstår…

  • swe880

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 08:43

    ingen mer en jag på konfen som har spelet å kan ge mig lite tips?

  • calle_b

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 11:11

    Gå in på hemsidan vettja! Finns finfina instruktioner. Jag har det med, favvotricket på SuperX är waymaroo…

  • swe880

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 16:22

    hehe har kommit på hur man lyckas med alla trick nu .. bara att falla av tillräckligt =)
    men det är väldigt svårt att lyckas göra tricken på freestyle tycker jag när man ska tima allting precis. nu ligger jag iallafalll på hall of fame på freestylen 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfingspel…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.