Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

  • Stefan_Foil

    Medlem
    28 juli, 2020 vid 11:42

    Jag brukade av säkerhetsskäl stå i båda stropparna i början. Har vid kastfall lyckats vrida foten när bara främre va i och en gång ramlat av brädan och landat rakt på en vass framvinge när brädan vridit sig.

    När jag kör strapless med foil SUP (har slutat med kastfall) med low aspect vinge så flyttar jag runt fötterna ganska mycket för att hitta rätt balans, står ganska upprätt med fötterna centrerade. Med race brädan står jag alltid i stropparna ute på kanten och krokar i, även på slör. Både med low aspect och racefoilen. Brädan verkar inte bry sig att det är low aspect utan blir lite mer motstånd bara. I övrigt känner jag igen mig i Iriemans beskrivning.

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  Stefan_Foil.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.