Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

  • karlklasen

    Medlem
    2 oktober, 2021 vid 08:14

    Rullar mot Torö nu.

    Jag tänkte mig också dit, tidig em. Hyfsat rak syd vad det verkar så antar K-viken och hoppas på att det rullar in lite dyningar?

    &K

    Vågorna rullade in fint i viken. Episk 4,2 session!

  • tbsurf

    Medlem
    2 oktober, 2021 vid 09:13

    Det är min kompis Darre som hade bråttom. Han har 0707984811

  • sailortrash

    Medlem
    2 oktober, 2021 vid 17:48

    Vilken dag på trälis! Tillochmed fenorna fick plana😀
    4.2 och i76 (1600)
    En supercruiser och lite vindsurfare
    Repris imorrn!

  • janis

    Medlem
    2 oktober, 2021 vid 20:24

    Tjena! Någon som har tips på spot vid SO på mälaröarna? Funderar på att testa Mörbybadet imorgon.

  • mrquality

    Medlem
    2 oktober, 2021 vid 21:55

    Bra tryck på Fituna igår! Körde 4.6 och 105 lt en av min roligaste dagar på vatten i år!!! Bifogar videon. Idag blev Kapellskär 4.6 och 6.3 , imorgon tror blir Näsa äng

  • mrquality

    Medlem
    3 oktober, 2021 vid 14:46

    Idag var Näsaäng , freerace och 6.9. Många på plats. Vilken helg!!!! Bästa dag fick i Fituna

  • sailortrash

    Medlem
    3 oktober, 2021 vid 16:08

    Ja vilken helg alltså 👌
    Dubbelmacka med 4.2 på trälis, vinden räcker längre än orken för en gångs skull

    Störande chopp förvandlas till backside vågridning på foil, och när det trycker på från sydost blir det faktiskt linjer utanför Brevik, ca (foil)masthögt alltså kring meter. Idag insåg jag att jag aldrig ridit vågor backside åt höger (vägen i) bara vänster (vägen ut), så det var ju kul. Kul sett att ta sig downvind också 😀

    Stundtals väldigt överriggad med 4.2 och I76 (1600)

    Ska bli skönt med några kontorsdagar nu…

  • pete

    Medlem
    3 oktober, 2021 vid 19:07

    Skanssundet funkade bra idag söndag (men ännu lite bättre igår lördag säger de som var där då). Runt 5.7 idag, snäppet mindre igår.

  • daniel_lind

    Medlem
    5 oktober, 2021 vid 16:35

    Ja vilken helg alltså 👌

    Dubbelmacka med 4.2 på trälis, vinden räcker längre än orken för en gångs skull

    Störande chopp förvandlas till backside vågridning på foil, och när det trycker på från sydost blir det faktiskt linjer utanför Brevik, ca (foil)masthögt alltså kring meter. Idag insåg jag att jag aldrig ridit vågor backside åt höger (vägen i) bara vänster (vägen ut), så det var ju kul. Kul sett att ta sig downvind också 😀

    Stundtals väldigt överriggad med 4.2 och I76 (1600)

    Ska bli skönt med några kontorsdagar nu…

    Ja det var bra tryck i lördags på trälhavet. Tyvärr har nog foilsäsongen avbrutits i förtid för mig. Åkte till Näsaäng istället i Söndags, men blev överkörd av en kite surfare när jag skulle gå upp ur vattnet. Två hål i brädan efter kitebrädans fenor. Som två knivar rakt in i brädan. Kitebrädan satt fast i min bräda, fick dra isär brädorna. Jag var helt chanslös då jag stod helt stilla med brädan vänd upp och ner med foilen rakt upp. Idag är jag bara glad att brädan tog smällen och att kite surfaren lyckades undvika foilen som stack rakt upp. En supercruiser är inte den mest vassa foilen, men det kunde gått illa. Får se hur långt tid det tar att laga brädan.

  • sailortrash

    Medlem
    5 oktober, 2021 vid 18:50

    Men va f-n…på väg upp?
    Var den ngn slags okontrollerad kitetripp eller vad pysslade kitesurfaren med?

    Har också blivit röjd av kitesurfare, senast i Varberg men mkt trassel på Dalarö när jag själv kitade. Detta lät ju farligare än normalt dock

    Gick brädan rakti igenom? Himla värdelöst

  • daniel_lind

    Medlem
    5 oktober, 2021 vid 19:56

    Det var kitebrädans fenor som skar hål i min foilbräda. Det var ganska många kitare nära stranden, bara någon enstaka längre ut på vattnet. De kitare som körde fram och tillbaka nära stranden hade nog lite sämre kunskaper, så visst en olycka kan hända. Höll mig långt borta och kryssade långt upp mot vinden, men tillslut blev jag sugen på att rigga om till en 4.2:a och gav mig inåt. Det gick ju nästan bra hela vägen, tills dess att jag hade stannat och lagt min bräda upp och ner. Stod helt blickstilla i midjedjupt vatten. Ser kitaren åka förbi mig för att sedan vända och köra över mig på tillbakavägen :-).

    Du sa ju att jag skulle köpa en kortare bräda. Hade jag haft en meter lång bräda hade han kanske missat.

    Får skaffa mig en annan hobby ett tag tills dess att foil brädan är fixad, typ vanlig hederlig vindsurfing. Har ju en gammal Fanatic Mega Ray 282 slalom från 1993 min två hela riggar som jag får damma av.

  • sailortrash

    Medlem
    5 oktober, 2021 vid 20:24

    Surt som fan. Låter som dålig uppsikt tycker jag…
    Men låter också görbart rent fixamässigt. Hoppas det inte tog in för mkt vatten

  • compact

    Medlem
    6 oktober, 2021 vid 23:57

    OBS! Vägen ner till Fituna (grusvägen) har p g a skogsarbete tillfälligt förvandlats till lervälling.ca 200 meter in på vägen. Även de andra vägarna ner har ett parti där vägen är riktigt dålig, lera och djupa spår. Det är några kortare partier som är dåliga men vill varna för detta då det är stor risk för att köra fast eller skada/skrapa bilen. /Johan

  • sailortrash

    Medlem
    9 oktober, 2021 vid 18:44

    Imorrn blir det foilstyle vid Brevik! Kring lunch!

  • ludvig_hansson

    Medlem
    10 oktober, 2021 vid 22:37

    Dalarö var bra idag. Ren sydväst. Det gillar Dalarö. Tyckte det var mindre chop än vanligt men kanske bara en känsla pga förra helgens brutala chop utanför björkvik. Körde från mitt på eftermiddagen till mörkrets inbrott. Vinden ökade sista timmen!

Sida 26 av 32

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.