• nic

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:07
    DanneP;498197 wrote:
    ps: kanske skulle lagt upp någon form av omröstning så alla som inte skriver kan få sin röst hörd?

    Behövs inte. Röstetalet är viktat gånger antalet inlägg man har.

    nic

    PS: Zimbabwe har förresten visat intresse för vår typ av demokrati på steffo

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:08

    @DanneP 498193 wrote:

    Det är ju inte svårt att klicka in på säljes istället för kitekonfen eller hur gh0st? Då kan ju den säljes delen tas bort och allt kan gå via trådar här inne??? Då blir det ingen ordning.

    Det har ökat enligt mig de senaste veckorna, som ogräs…

    Sen ser man ju inte innan man klickar på alla trådar om det är en desperat annons eller inte, så att välja att inte gå in på dem funkar ju inte eller hur…

    Nä, det finns ju en tanke bakom att ha en separat säljdel endast ett klick bort. Alla säljannonser samlade på samma ställe…

    Vill man köpa något så vet man var det finns, man skall inte behöva plöja igenom massa sidor av trådar på olika ställe för att komma åt att läsa annonserna, håller ni inte med om det?

    Om det hade stannat vid en liten länk till annonsen i sin egen signatur som vissa har är det en helt annan sak… helt okej och inte alls störande.

    För flera år sedan så funkade det hela mycket bättre, då kunde man se att det kommit in nya annonser på köp och sälj direkt i kite konfen utan att det skrevs något i kitekonfen. När man ändrade till nuvarande system så försvann den funktionen vilket resulterade i att det var ingen som fick sålt någonting.

    Så det har varit en lösning för att folk skulle få hjälp med att sälja sina grejor.

    Men är det så att dom flesta nu tycker att det är skit enkelt att få något sålt på köp och sälj så ändrar vi på nuvarande system.

    Majoriteten bestämmer.

    Att länka till sin annons i sin signatur är däremot inte tillåtet men som sagt jag modererar hellre för lite än för mycket så är det ingen som klagar på det så låter jag det vara för att dom som vill sälja skall få lite hjälp.

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:09
    nic;498202 wrote:
    Behövs inte. Röstetalet är viktat gånger antalet inlägg man har.

    nic

    PS: Zimbabwe har förresten visat intresse för vår typ av demokrati på steffo

    Jaha, så om man har som du flertalet inlägg så väger det tyngre än min röst?

    Ingen kritik, bara så jag fattar…

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:11
    nic;498202 wrote:
    Behövs inte. Röstetalet är viktat gånger antalet inlägg man har.

    nic

    PS: Zimbabwe har förresten visat intresse för vår typ av demokrati på steffo

    Förresten…

    Hur skall då majoriteten bestämma?

    Jag röstar NEJ… med min lilla röst 🙂

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:15

    @DanneP 498197 wrote:

    Japp, det kanske fungerade innan, när ni var ett mindre antal hjältar som kitesurfade…

    Som jag skrev ovan så är en länk i sin signatur en helt okej sak.

    Men en tråd skapad bara för att lägga in en länk till sin köp/sälj annons som man inte får såld är fel enligt mig och hör inte hemma här i denna delen.

    Då kanske man skall fundera på om man ligger för högt i pris istället om man inte får grejen såld?

    /Daniel, nybliven kitesurfare i år och som hittat mycket bra info so far här på forumet.

    ps: kanske skulle lagt upp någon form av omröstning så alla som inte skriver kan få sin röst hörd?

    jag kollar hur den allmänna inställningen är här i tråden och är det övervägande som vill ha nen omröstning i saken så blir det en sådan.

    Vill dock skriva den själv eftersom att det i en nyligen inlagd omröstning var fullt med sak fel. Den var dessutom formulerad i sak så att alla skulle rösta så som användaren ville oavsätt åsikt jag själv kunde t.e.x bara rösta på det jag egentligen inte ville för att det andra alternativet var ännu mera tokigt.

    Så är det många som blir irriterade av att man lägger en liten länk till sin annons på köp och sälj i kitekonfen så ändrar vi på det.

    Avvaktar någon dag för att se vad den allmänna inställningen är.

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:16
    patrikol;498203 wrote:
    För flera år sedan så funkade det hela mycket bättre, då kunde man se att det kommit in nya annonser på köp och sälj direkt i kite konfen utan att det skrevs något i kitekonfen. När man ändrade till nuvarande system så försvann den funktionen vilket resulterade i att det var ingen som fick sålt någonting.

    Så det har varit en lösning för att folk skulle få hjälp med att sälja sina grejor.

    Men är det så att dom flesta nu tycker att det är skit enkelt att få något sålt på köp och sälj så ändrar vi på nuvarande system…

    Ja, det var före min tid här på Steffo…

    Enkelt och enkelt… Om man får sin grej såld eller inte beror inte bara på var den ligger. Det är ju efterfrågan och pris…

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:18

    @DanneP 498205 wrote:

    Förresten…

    Hur skall då majoriteten bestämma?

    Jag röstar NEJ… med min lilla röst 🙂

    På ett forum blir det alltid så att den lilla klick som skriker högst och verligen lägger sin röst får bestämma. Det är kanske 10% av användarna på forumet!

    Men hörs man inte så samtycker man! Speciellt i Cybervärlden.

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:18
    patrikol;498206 wrote:
    jag kollar hur den allmänna inställningen är här i tråden och är det övervägande som vill ha nen omröstning i saken så blir det en sådan.

    Vill dock skriva den själv eftersom att det i en nyligen inlagd omröstning var fullt med sak fel. Den var dessutom formulerad i sak så att alla skulle rösta så som användaren ville oavsätt åsikt jag själv kunde t.e.x bara rösta på det jag egentligen inte ville för att det andra alternativet var ännu mera tokigt.

    Så är det många som blir irriterade av att man lägger en liten länk till sin annons på köp och sälj i kitekonfen så ändrar vi på det.

    Avvaktar någon dag för att se vad den allmänna inställningen är.

    Såklart…

    Min mening var inte att någon annan än en moderator skulle lägga upp en omröstning isåfall…

    Min åsikt är att det skall vara så lätt som möjligt för köparen att välja bland annonserna, alla annonser… det är ju positivt för säljaren också.

    Måste ju finnas fler åsikter här för och emot och förslag, komigen nu…

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:21

    @DanneP 498207 wrote:

    Ja, det var före min tid här på Steffo…

    Enkelt och enkelt… Om man får sin grej såld eller inte beror inte bara på var den ligger. Det är ju efterfrågan och pris…

    Tyvärr inte exponeringen av ett inlägg på kitekonfen är otroligt mycket större än på Köp och Sälj dom flesta är nog bara inne på köp och sälj ett par gånger om året mot att kanske vara inne på kitekonfen flera gånger i veckan.

    Alla annonser säljer bättre på exponering ingen exponering ingen effekt.

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:22
    patrikol;498211 wrote:
    Tyvärr inte exponeringen av ett inlägg på kitekonfen är otroligt mycket större än på Köp och Sälj dom flesta är nog bara inne på köp och sälj ett par gånger om året mot att kanske vara inne på kitekonfen flera gånger i veckan.

    Alla annonser säljer bättre på exponering ingen exponering ingen effekt.

    Hmm… är det så illa?

    Själv tar jag en sväng inom köp/sälj varje gång jag går in, tar någon minut så har jag sett de senaste annonserna.

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:23

    @DanneP 498212 wrote:

    Hmm… är det så illa?

    Själv tar jag en sväng inom köp/sälj varje gång jag går in, tar någon minut så har jag sett de senaste annonserna.

    Ingen aning bara spekulationer men nu vet vi ju hur vi två gör eller hur? 😉

    Vi ser vad folk vill och så får det bli så!

  • dannep

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:25
    patrikol;498213 wrote:
    Ingen aning bara spekulationer men nu vet vi ju hur vi två gör eller hur? 😉

    Vi ser vad folk vill och så får det bli så!

    hahaha… exakt… ut och surfa istället, börja blåsa upp mer nu och jag är ledig! 😀

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:29

    Surf´s Up!

    Hoppas på vind i morgon!

    Idag är det för mycket chansning för mig.

  • hildingdude

    Medlem
    9 september, 2008 vid 20:20

    jag tycker inte de e dumt med anonser i konfen. jag tycker det är skönt att slippa kolla köp sälj hela tiden. tycker det har funnits mkt bra gjrejjer här som inte skulle ha blivit sålda annars

  • johnk

    Medlem
    9 september, 2008 vid 22:13

    @patrikol 498194 wrote:

    är aldrig inne på köp och sälj så då är det bra om man får en påminnelse att det finns något nytt i köp och sälj.

    Kanske vore bra med en sån feature i så fall? “Notifiera mig [pånåtsätt] när det finns en ny annons”. Eller kanske till och med “…när det finns en ny annons med nyckelorden….”. Så har man valet…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.