• Äldre segel

    Publicerad av jomensaatt på 18 april, 2006 vid 09:55

    Hur tror ni att ett NP V8 i storlek 5,5 från -96 kan stå sig fartmässigt?
    Är ingen utpräglad speedguru på något sätt men det vore ju klart skoj att börja rejsa lite smått.

    Sen har jag även en Cobra 35cm slalomfena till mina större segel, vet någon något om Cobrafenor? Finns det fart i dem? När jag kört med den så drar det ju på rätt bra tycker jag, men jag har inte provat någon annan slalomfena så jag har inget att jämföra med (förutom mina våg och freestylefenor då) 😉

    Knatte svarade 18 år, 1 månad sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • Knatte

    Gäst
    18 april, 2006 vid 14:53
    JoMenSåAtt wrote:
    Hur tror ni att ett NP V8 i storlek 5,5 från -96 kan stå sig fartmässigt?
    Är ingen utpräglad speedguru på något sätt men det vore ju klart skoj att börja rejsa lite smått.

    Sen har jag även en Cobra 35cm slalomfena till mina större segel, vet någon något om Cobrafenor? Finns det fart i dem? När jag kört med den så drar det ju på rätt bra tycker jag, men jag har inte provat någon annan slalomfena så jag har inget att jämföra med (förutom mina våg och freestylefenor då) 😉

    Svårt säga, men jag hade ett V8 -97, som jag vart jäkligt nöjd med och som kompis surfar vidare med nu.. Men du kan nog inte riktigt jämnföra med dagens prylar. Tyngre och kan inte hålla samma vindstyrkor mm. Men kan säkert ge dig lite go fart på vattnet.

    Vet inget om Cobra fenor, men Cobra var ju “top of the edge” förr, så det är säkert inga dåliga prylar. Du har ingen bild på fenan ?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.