Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arm-ur-led-erfarenhet?

  • Arm-ur-led-erfarenhet?

    Publicerad av grrrr på 26 februari, 2012 vid 21:34

    Lagom till årspremiären fick jag min arm ur led häromdagen. Enligt min ortoped var det inte så farligt – inget som hade gått sönder. Det var första gången för mig.

    Någon som har erfarenhet med det? Vad ska jag tänka på, inga fler double forwards? Går det att vindsurfa utan att den hoppar ur led hela tiden?

    Plopp!!

    /Erik

    snaffe svarade 12 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surfgus

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 12:11

    Hej plopp!

    Samma här .. men ingen fara för vindsurfingen. Min sjukgymnast tvinga mig till hård axelträning och var i bättre form än någonsin när jag hoppade på bräddan. …
    Double or nothing!

  • grrrr

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 21:44

    Ok, tack!
    Jag får sätta igång med sjukgymnastik och hoppas på det bästa.

    Double ska det bli!
    Popp utan plopp…

  • doc

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 22:56

    Man drar inte axeln ur led helt utan skador men med tur kan det vara så att dina mjukdelsskador är måttliga. Med all sannolikhet har du ändå en mindre “passiv” stabilitet och därför är det viktigt att ersätta den med att hålla axelns muskler starka. Skulle det sedan visa sig att du trots träning drar axeln ur led vid flera tillfällen får man ta ställning till stabiliserande kirurgi. Men just nu är sjukgymnasten din bästa vän!
    Jag har klarat mig sedan 1993 själv, men får ont i axeln när jag är otränad. Bra motivation. Och så undviker jag dubbla framåtar 😀

  • snaffe

    Medlem
    28 februari, 2012 vid 17:15

    Träna och vänta tills du känner dig helt bra innan du börjar surfa. Det gjorde inte jag vilket ledde till att axeln gick ur led några dagar efter igen. Sen var det kört. Efter ett några år med en axel som hoppade ur titt som tätt opererades jag. Tre år efter operation har jag ständig verk i axeln mm. Mitt råd:

    Var inte för snabb med att börja surfa igen och gör sjukgymnastik!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arm-ur-led-erfarenhet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.