• Publicerad av karleng på 17 maj, 2006 vid 10:02

    Funderar på att nu i sommar åka iväg och vindsurfa ev på Barbados. Hur är surfingen där? Vågor? Hyra grejor? Annat värt att veta…

    styret svarade 11 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • oscar

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 11:47

    Undersökte detta i vintras. Verkar vara bäst vind under vår vinter. Även ganska dyrt.

    Mauritius är ett bättre alternativ med mkt bra vind under vår sommar. Se upp för Chinkungunya bara…

  • mag

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 07:13

    De har vind även på sommaren i juni fast då lite sned sideshore och inte klockren som på vintern. Och vågorna är små på sommaren. Fast det är alltid en skön semester på Barbados.

    Som Oscar nämnde är dock Mauritius bättre på sommaren om du även vill ha vågor. Fast där kan du få mer än du klarar av!!! Barbados är bra om du inte är van vågseglare.

    /Magnus

  • emilvikingstrand

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 08:15

    tjena, fångar upp en gammal tråd. Barbados i mars??? Är på jakt efter vågsegling. Har läst någon stans att 85l bräda och 6.0 är det som gäller och det känns sådär… Väger själv 70kg och hoppas på att kunna segla 5,2 som störst på 75l LS quad.

    Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter?

  • m-c

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 09:05

    Tjena Emil.

    Ett tag sedan jag var där men följande har inte förändrats(?!)

    Det är sydkusten(Silver sands) som gäller för vågsegling.
    Ostkusten, (Batsheba), är grymt för vågsurfing, dessutom en naturupplevelse som heter duga.

    Räkna inte med vind varje dag men vågor finns det alltid så kan du komplettera med vågsurf/SUP blir det mycket vattentid. En lättvindsräka som du(och jag) klarar det bra med 75-liters

    /Måns

  • emilvikingstrand

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 10:56

    Gott snack! det var PRECIS det jag ville höra!

  • emilvikingstrand

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 10:59

    Måns, har du tänkt segla något idag eller imorgon? Jag går i vattnet på det “hemliga stället” kl 1500 idag och siktar på att köra det lite mindre hemliga som alla känner till imorgon efter lunch.

    Vid intresse så finns jag på 0706883243

  • styret

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 11:26

    kommer en malmödelegation runt 15.30 idag

  • danne_an

    Medlem
    25 oktober, 2012 vid 15:07
  • emilvikingstrand

    Medlem
    26 oktober, 2012 vid 08:11

    Tack danne_ an.

    styret: go session igår, ses vi idag?

  • styret

    Medlem
    26 oktober, 2012 vid 08:29

    Grym session! kommer nog runt 13,30-14 idag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.