Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Bästa säkerhetssystemet?

  • Bästa säkerhetssystemet?

    Publicerad av anonym-anvandare på 26 juli, 2004 vid 22:27

    Funderar på att såsmåningom komplettera min CO2 16m2 med en mindre (typ12M2). Prioriterar säkerheten framför monsterprestanda. Det bästa säkerhetssystemet är enligt min mening det man har innanför pannbenet men det finns ju som bekant även prylar som RECON, UDS osv. Känner inte till vad de andra märkena har eller inte har för motsvarigheter.
    Kan nån försöka bringa lite klarhet i hur de olika systemen skiljer sig åt och vad som talar för och emot dessa.

    Jag vet att detta är dömt att bli en huggsexa med alla återförsäljare som verkar finnas på detta forum. Försök vara objektiva (eller övertala mig att köpa ditt märke…)

    /Tobbe

    anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • patrikol

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 22:52

    Både Recon och Naish har nya grejor på gång så det är nog läge att avvakta ett tag och se vad som passar dig bäst är nog liknande lösningar på gång för andra märken så ta det lugnt ett tag till och glöm Schackel om du prioriterar säkeheten har sett allt för många hemma pulande kite schackel lösningar som skickat kitear både upp i träden och ner i bland folk det positiva är ju att det utvecklas väldigt mycket just nu inom kitesäkerhets området.

  • walle

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 16:03

    Svar till:


    Både Recon och Naish har nya grejor på gång så det är nog läge att avvakta ett tag och se vad som passar dig bäst är nog liknande lösningar på gång för andra märken så ta det lugnt ett tag till och glöm Schackel om du prioriterar säkeheten har sett allt för många hemma pulande kite schackel lösningar som skickat kitear både upp i träden och ner i bland folk det positiva är ju att det utvecklas väldigt mycket just nu inom kitesäkerhets området.

    [/ QUOTE ]
    dra inte alla “hemmapulare” över en kant bara mad.gif wink.gif

    bars3.jpg

  • patrikol

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 17:37

    Nej då ingen fara det är inte dom som får rätt på grejorna som är det farliga utan dom som tror att det här fixar jag lätt krokarna är ju billiga på Claes Ohlsson tyvärr är det alldeles för många som tappar sina kites med Schackel som går sönder eller löser ut när dom inte skall enfara för andra vilket inte är acceptabelt. Väldigt mycket schacklande hit och dit men det hade det ju inte behövt vara om det nu funkade så perfekt.

  • zoolander

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 17:35

    mitt wincard eller vad det heter löstes ut.. inte kul!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 07:53

    bästa säkerhetssystemet på marknaden är utan tvivel flysurfers… om du nu skulle vilja köra foils…
    /J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Bästa säkerhetssystemet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.