Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Begagnad utrustning på nätet

  • Begagnad utrustning på nätet

    Publicerad av pedersen på 4 oktober, 2020 vid 20:48

    Ibland blir Surfzone köp och sälj något begränsad.
    Hittade en köp- och säljsida på nätet, surf.sellandbuy.online.
    surfsnb.com
    Någon som har någon erfarenhet av denna sida?

    kris68 svarade 3 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • hakuna

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 08:02
  • pedersen

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 08:24

    Köp o sälj har jag koll på. De andra var nya för mig.
    Tyckte att surfsnb.com verkade kunna styra upp det här med säker betalning.

    Anser för övrigt att facebook dödat Surfzone.
    Jämför aktiviteten här nu och för fem år sedan 🙁

  • hakuna

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 17:05

    Eller för 15 år sedan!

  • gustav1980

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 21:33

    Eller för 15 år sedan!

    Ja verkligen, när jag klev in i sporten 2004 var Surfzone, eller konfen som den kallades då, webläsarens självklara startsida. Undrar ibland hur mycket tid man spenderat här. Eller, kanske tur att inte veta 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    6 oktober, 2020 vid 13:23

    Eller för 15 år sedan!

    Ja verkligen, när jag klev in i sporten 2004 var Surfzone, eller konfen som den kallades då, webläsarens självklara startsida. Undrar ibland hur mycket tid man spenderat här. Eller, kanske tur att inte veta 🙂

    Bäst att inte veta…

  • pedersen

    Medlem
    8 oktober, 2020 vid 21:48

    Del tid har lagts på forumet……13år och 1 månader senare……
    Detta var min 70:e tråd jag skapat. Inlägg nummer 604 🙂

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  pedersen.
    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  pedersen.
  • the_novice

    Medlem
    8 oktober, 2020 vid 21:55

    Tyvärr så har väl intresset dött lite här vid varje uppgradering av forumet, det var bättre förr… 😉

  • rickard_nr1

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 07:52
  • rickard_nr1

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 07:56

    Tyvärr så har väl intresset dött lite här vid varje uppgradering av forumet, det var bättre förr… 😉

    Lite offtopic men egentligen fattar jag inte varför forumet blivit så dött, köp och säljgrupper på facebook skulle jag kunna tänka mig skulle slå ut surfzoneköpochsälj(fast de hard de inte tycker jag) men inte forumet eftersom jag hittils inte hittat en annan grupp eller forum för att snacka surf, köpråd diskussion osv. Så med tanke på den låga aktiviteten här var pratas de surf när man inte är på stranden?

  • sailortrash

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 08:47

    Det rätt mkt som flyttat till fejs…

    Det finns windfoilgrupper och typ 3 grupper bara för vindsurf i Sthlm

    För var det massa kiteare här också, och massa kite på köp sälj men de verkar helt ha övergett surfzone (hade nog för mkt vindsurfprägel)

    Speed/slalom verkar också ha lämnat…

    Sen är kanske nyrekryteringen låg, och ingen född efter -95 lär ju ens veta vad ett forum är får ngt

    Allt har sin tid..

  • pedersen

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 12:19

    Det rätt mkt som flyttat till fejs…

    Det finns windfoilgrupper och typ 3 grupper bara för vindsurf i Sthlm

    För var det massa kiteare här också, och massa kite på köp sälj men de verkar helt ha övergett surfzone (hade nog för mkt vindsurfprägel)

    Speed/slalom verkar också ha lämnat…

    Sen är kanske nyrekryteringen låg, och ingen född efter -95 lär ju ens veta vad ett forum är får ngt

    Allt har sin tid..

    Hahaha, det är bara titta på en bra dag i Ringenäs. Massor av folk, De flesta runt 50år eller mer, typ ingen under 40…..

  • rickard_nr1

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 17:55

    Det rätt mkt som flyttat till fejs…

    Det finns windfoilgrupper och typ 3 grupper bara för vindsurf i Sthlm

    För var det massa kiteare här också, och massa kite på köp sälj men de verkar helt ha övergett surfzone (hade nog för mkt vindsurfprägel)

    Speed/slalom verkar också ha lämnat…

    Sen är kanske nyrekryteringen låg, och ingen född efter -95 lär ju ens veta vad ett forum är får ngt

    Allt har sin tid..

    Ja du har nog rätt i de där med att den yngre generationen verkar knappt verkar ha koll på vad forum är. Samtidigt är jag med i en del grupper på fb (inga sthlm grupper då jag bor på västkusten) men någon större aktivitet är de inte i dem. Dw förekommer inga frågeställningar eller allmänt gött snack. Den mest aktiva gruppen eller snarare en facebook messengergrupp är med surfare kring västra vänern. Innehållet är dock inte så mycket annat än när blåser de, var och vilka ska surfa. Lite bilder och film från tidigare surf.. De här göttigt nördiga snacket om vilken bräda som har mest inverted vee eller vilken fena som ger bäst lyft finns ingenstans vad jag sett. Vi får väl köra på hashtag makesurfzonegreatagain eller bara försöka få igång lite gött snack igen😁🤙🤙

  • pedersen

    Medlem
    10 oktober, 2020 vid 20:40

    För inte tala om när man hade fått en spricka I brädan och frågade om hjälp. Fem minuter senare hade Svenne svarat och berättat vad man skulle göra

  • oscar

    Medlem
    11 oktober, 2020 vid 18:31

    Vi får väl försöka få fart på det igen? Enda FB gruppen där jag sett att det är lite action är windsurfing advice & tips

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  oscar.
  • pedersen

    Medlem
    12 oktober, 2020 vid 19:03

    Var kom namnet Konfen ifrån?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Begagnad utrustning på nätet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.