Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Begagnad utrustning på nätet

  • Stefan_Foil

    Medlem
    12 oktober, 2020 vid 20:33

    Har just sålt och köpt grejer via FB Köp och sälj vindsurfing. Och här är en rolig grupp på FB med mycke aktivitet om man gillar old school https://m.facebook.com/groups/44168027590

    Men tycker i allmänhet att facebook är trist, blir inga diskussioner egentligen

  • pedersen

    Medlem
    12 oktober, 2020 vid 21:07

    Jag är med i den gruppen. Den är kul, men lit väl mycket nostalgi. Det var inte bättre förr. Mycket utrustning som är med där har jag gladeligen slängt på tippen för många år sedan 😉

  • Aquario

    Medlem
    21 oktober, 2020 vid 16:15

    Det finns en del begagnad utrustning på Den Blå Avis, men även om det är bra priser blir det dyrt med den dåliga växelkursen. https://www.dba.dk/sport-og-fritid/vandsport/surf-og-udstyr/

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  Aquario.
  • rickard_nr1

    Medlem
    21 oktober, 2020 vid 18:22

    Det finns en del begagnad utrustning på Den Blå Avis, men även om det är bra priser blir det dyrt med den dåliga växelkursen. https://www.dba.dk/sport-og-fritid/vandsport/surf-og-udstyr/

    Då måste jag slå ett slag för vårt andra grannland Norge som för stunden har svag krona, begagnatmarknaden är ingen jätteskillnad men på nytt kan man i vissa fall hamna över 2000kr billigare på tex en kolbom eller segel(Har inte räknat med frakt).

    Svara på: Begagnad utrustning på nätet

  • Aquario

    Medlem
    21 oktober, 2020 vid 19:29

    Det finns en del begagnad utrustning på Den Blå Avis, men även om det är bra priser blir det dyrt med den dåliga växelkursen. https://www.dba.dk/sport-og-fritid/vandsport/surf-og-udstyr/

    Då måste jag slå ett slag för vårt andra grannland Norge som för stunden har svag krona, begagnatmarknaden är ingen jätteskillnad men på nytt kan man i vissa fall hamna över 2000kr billigare på tex en kolbom eller segel(Har inte räknat med frakt).

    Vad finns det för begagnat-siter i Norge?

    Svara på: Begagnad utrustning på nätet

  • rickard_nr1

    Medlem
    21 oktober, 2020 vid 19:34
  • Aquario

    Medlem
    22 oktober, 2020 vid 09:57

    Om det är någon som behöver transport från Skåne/Danmark kan jag eventuellt hjälpa till.

  • Aquario

    Medlem
    25 oktober, 2020 vid 09:34

    Hittade ett väldigt fint segel på Norska siten finn.no, men transporten blir orimligt dyr, dessutom skall det förtullas, betalas moms och eventuellt andra skatter. det blir nog att köra dit själv om det skall löna sig. Om det är någon som färdas till Norge och vill ta med ett segel hem är det bara att skicka ett PM.

  • oden031

    Medlem
    25 oktober, 2020 vid 19:17

    Ja det verkar vara allt annat än smidigt att skicka från Norge med tull och allt(utanför EU). Det kan lätt fastna i tullen lång tid om man inte har fyllt i pappren på rätt sätt.

    Lyckas någon lista ut hur man kan kontaktar säljaren på Finn.no?
    Måste man vara inloggad?
    Har för mig att man måste vara norsk medborgare eller bo där om man ska regga sig på den sidan?

  • rickard_nr1

    Medlem
    25 oktober, 2020 vid 21:18

    Ja det verkar vara allt annat än smidigt att skicka från Norge med tull och allt(utanför EU). Det kan lätt fastna i tullen lång tid om man inte har fyllt i pappren på rätt sätt.

    Lyckas någon lista ut hur man kan kontaktar säljaren på Finn.no?

    Måste man vara inloggad?

    Har för mig att man måste vara norsk medborgare eller bo där om man ska regga sig på den sidan?

    Nä de är bara att registrera sig, jag har konto och de är shibstedt (samma som blocket mfl) som har siten.

  • hakuna

    Medlem
    26 oktober, 2020 vid 07:39

    Ja det verkar vara allt annat än smidigt att skicka från Norge med tull och allt(utanför EU). Det kan lätt fastna i tullen lång tid om man inte har fyllt i pappren på rätt sätt.

    Jag köpte från Norge en gång och då fastnade det i tullen, trots att jag skrivit i “Gåva”. Efter att mailat med kundtjänst (tror det var PostNords) så tog de bort avgiften och skickade vidare paketet. Tog kanske en vecka extra.

    Har sålt ett segel till en norrman, han ska hämta det när han är i Varberg, men det verkar ta tid innan de får åka över gränsen…
    Det är alltså ett alternativ, att skicka med det någon till Sverige och sedan skicka det vidare. Men då får du känna någon i Norge och någon i Sverige (jag kan nog hjälpa till, bor i Göteborg).

  • kris68

    Medlem
    26 oktober, 2020 vid 09:52

    Citat: Vad finns det för begagnat-siter i Norge?

    Jag är inte själv på Facebook, men har förstått at det mesta av begagnad utrustning för windsurfing som säljs i Norge går via en grupp som kallas “Kompost”.

    Det finns även ett forum för windsurfing i Norge, men där den enda aktivitet numera är i avdelningen för “Kjøp og salg”. Här postas det sällan, men det kan ibland dyka upp något av intresse.

    http://www.windsurferen2.no/kjop-salg-brukt-windsurfing-utstyr

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  kris68.
  • rickard_nr1

    Medlem
    26 oktober, 2020 vid 12:16

    Jag köpte fenor av en norrman förra hösten de gick bra, han skicka visserligen fel fena så jag fick en extra för samma pris😁 jag skicka en kamera och en solshot till Norge i våras och de va lite papper att fylla i men inga extra kostnader

  • jlhp

    Medlem
    29 oktober, 2020 vid 23:43

    Jag är med i den gruppen. Den är kul, men lit väl mycket nostalgi. Det var inte bättre förr. Mycket utrustning som är med där har jag gladeligen slängt på tippen för många år sedan

    Vi är förvisso alla olika men gamla kortbrädesgrejer gör sig bäst antingen på väggen (särskilt om det är en fin can-opener med schysst airbrush) annars i soptunnan. En del gamla långbrädor däremot kan vi ha mycket glädje av än idag.

  • jlhp

    Medlem
    29 oktober, 2020 vid 23:55

    Lite offtopic men egentligen fattar jag inte varför forumet blivit så dött, köp och säljgrupper på facebook skulle jag kunna tänka mig skulle slå ut surfzoneköpochsälj(fast de hard de inte tycker jag) men inte forumet eftersom jag hittils inte hittat en annan grupp eller forum för att snacka surf, köpråd diskussion osv

    Jo, den stora fördelen med forum tycker jag är sökbarheten. Fejan är ju bara ett linjärt flöde som är borta när det passerat, i grupper med många inlägg per dag tar det ju bara några dagar tills det i praktiken är spårlöst borta för gott.

    Men, vi har kanske pratat fenstorlekar (och antal) med mera till leda vid det här laget. Inget mer att tillägga liksom. Och för min egen del har kan det mycket väl vara så att jag köpt min sista bräda för detta livet nu…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Begagnad utrustning på nätet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.