Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Benbrott i dammen idag

  • mattias-j

    Medlem
    25 juli, 2012 vid 20:15

    Har glömt tacka för hjälpen med mina prylar i måndags, tack alla! Är det någon av er som råkade få med sig min mXr Weed fena 22 cm. Den satt på brädan och är nu borta… Tacksam om den hittar hem igen 😉

  • mattias-j

    Medlem
    26 juli, 2012 vid 07:59

    Fenan har kommit tillrätta 🙂

  • maglu

    Medlem
    26 juli, 2012 vid 08:43

    Känner inte dig, men känner stort medlidande.

    Det finns mer eller mindre meningslösa sätt att skada sig. T.ex en bekant som halkade på fastutrappen och satte sig på knät så illa att han inte springer efter ett och halvt år, kanske aldrig (löpning var hans grej…).

    Hoppas du känner att din skada känns något mindre meningslös.

    /Magnus

  • surf1

    Medlem
    26 juli, 2012 vid 09:05

    Usch stackare.
    Hoppas att allt kommer att gå så bra det bara kan gå.
    Önskar dig all lycka o krya på dig Mattias.

  • glader

    Medlem
    28 juli, 2012 vid 11:08

    Hemskt att höra. Hoppas att rehabiliteringen går bra!

    Detta är den tredje fotskadan för svensk speedare jag hör talas om. Mats Hovde och Mikael Selington bröt båda två fötterna i breda fotstroppar, DaKine Contour resp någon ProLimit om jag minns rätt. Var detta också ett brott i stropparna? Var det standardstroppar eller specialstroppar med extra “bra” grepp? Fram- eller bakfot?

  • lasso

    Medlem
    28 juli, 2012 vid 13:59

    Jattetrakigt. Krya pa dig, haller tummarna for en bra rehabilitering och snabb comeback

  • swe-496

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 20:09

    Lider med dig Mattias och hoppas verkligen att du kan komma tillbaka till sporten. Du är en eldsjäl som sporten verkligen behöver.

    Krya på dig och jag håller tummarna för att operationerna lyckas.

  • svartepeter

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 21:27

    Ajajaj…låter inte som någon höjdare….hoppas du kan hålla humöret uppe och komma igång så fort som möjligt….Krya och hoppas läkarna gör ett bra jobb…

  • ola-h

    Medlem
    23 augusti, 2012 vid 21:22

    Hade inte hört om detta förrän jag snackade med Mattias idag. Jag instämmer bara i alla krya på dig. Men en sak jag glömde säga i telefon handlar om det där med “80%”. Jag är ju själv konstaterat invalid till 14% pga lite knäskador. Det hindrar inte nämnvärt. Så kämpa på bara.

    Matt Pritchard är ju en bra förebild när det gäller seriösa fotskador och att komma tillbaka sedan.

  • svenne

    Medlem
    23 augusti, 2012 vid 22:26
    Ola H.;696306 wrote:
    Hade inte hört om detta förrän jag snackade med Mattias idag. Jag instämmer bara i alla krya på dig. Men en sak jag glömde säga i telefon handlar om det där med “80%”. Jag är ju själv konstaterat invalid till 14% pga lite knäskador. Det hindrar inte nämnvärt. Så kämpa på bara.

    Matt Pritchard är ju en bra förebild när det gäller seriösa fotskador och att komma tillbaka sedan.

    Om vi ser till din mentala bild är det snarare 14 % kvar.

  • henrikjn

    Medlem
    8 september, 2012 vid 23:17

    Tråkigt det där som hänt!, finns ju inte direkt ord vad man ska säga eller hur du känner inför allt..men man ska alltid kämpa för något man tror på!! kämpa på säger jag bara! -Vi bor nästan grannar och år 2000 frontalkrockade jag me mc och bil ….gick illa splitterfraktur vä axel och två kotor åt helvete, sprucken mjälte, lårbensfraktur mm. Bodde då i vimmerby och fick prognoser som ” du kommer barar kunna unna dig åt läsa ect”, kruxet var att jag ägnat mig åt surfing i vimmerby (krön) med F2 sunset, Mistral screamer ect. Just när mitt liv var som värst så började brorsan surfa igen, å efter en helg med lite ölande med kompisar nere i varberg på vawe classic så bestämde jag mig å testa surfandet igen….blev en gammal “strapper” som visade sig gå hyfsat på haga med “glappande” axel….på den vägen är det…..skolade om mig å flyttade till kalmar köpte nya surfgrejor, omskolade mig till sjukskötereka och surfade djävligt mycket på haga , vilket resulterade i å bygga upp min kropp, när jag var på topp flyttade jag upp till vvik och sålde min faffo utrutsnig för att senare köpa olika delar slalom……har mkt oanvända race saker i garaget men håller på att bli peppad igen å börja segla. Nu förtiden är jag opsyrra och jobbar på vvik sjukhus och vet lite vad det innebär med fotledsfraktuer ……gör dj ont …svårt att få det bra igen…men ge inte upp hoppet…. hindrar inte smärtan framöver så kör på, börja lågt å testa dig framåt…är mitt tips….visst du är på ilitnivå i din gren när detta hände (det var absolut inte jag) men som rehabilitering för min del så har nog surfingen varit den bästa. PS vågar man sig ner för berget någon dag å testa grejorna eller är det lucerna som gäller?

  • mattias-j

    Medlem
    25 september, 2012 vid 07:24

    Hej, så här ser foten ut nu. 8 veckor efter skadan. Slipper vanligt gips men har löstagbart fotstöd, ortos eller hur det heter/stavas. Benet i foten har läkt ok, men tyvärr hänger inte nervbanorna med. De har inte vuxit ifatt någonting hittills. Ska göra nervtest om 5 veckor och då får jag besked om det kanske blir neurokirurgi också. Helt klart är att det blir minst en operation till, skruvar och plattor ska ur och fotvalv rättas till. Jag får inte stödja på foten förrän om tidigast 6-8 veckor.

    Har liten chans att bli helt återställd efter denna skada som heter “Lisfrancs” fraktur. Tyvärr gjorde jag mer än bara fraktur, nervbanor och ligament är också avslitna.

    Men jag har inte gett upp, ska kämpa för att komma tillbaka. Jag ska gå igenom varenda läkare som finns i landet om det skulle behövas! :cool2:

    Vad ni än gör, stå inte för långt in i stroppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det är största anledningen till att jag lägger ut dessa bilder. Man har ju inte mycket val på en “pintail” speedbräda. Man måste ju in med foten annars släpar ju hälen i vattnet. Men jag har tänkt på en sak. Om man har dubbelstropp bak så kan man köra “assy”, man tar helt enkelt bort stroppen i lovart och har bara den i lä och har den inställd så man bara får in tårna.

  • glader

    Medlem
    25 september, 2012 vid 07:47

    Hu, hoppas det läker på bästa sätt!

    Vad hade du för stroppar, std eller några med extra “bra” passform?

  • mattias-j

    Medlem
    25 september, 2012 vid 08:01

    Da Kine som sitter standard på Mistral, nog rätt vanliga…

  • levieux

    Medlem
    25 september, 2012 vid 08:36

    Skit vilka bilder.
    Budskapet har gått fram.
    Jag säljer alla mina prylar och köper en badboll istället.

    Lycka till med all rehab.

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Benbrott i dammen idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.